Chiptuning 1.2tsi 90pk door br-performance

hoi iedereen,

afgelopen zaterdag had ik mijn afspraak voor mijn chiptunig. ik moet zeggen ik ben zeer tevreden van het geleverde resultaat.
de auto had standaard 90pk en nu heeft hij er 133pk maar het voelt wel aan als het dubbele :)
jZOieiO.jpg
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 90pk chipped 133pk 
  • Leuk
Waarderingen: GertJan
Tegenwoordig neem ik alle grafieken met een korreltje zout. Die van br-performance zijn meestal hakkelig omdat die redelijk veel samples pakt en is daarom niet slechter. Die van JD en vagtechniek zijn altijd zwaar uitgesmooth en bijgewerkt. Daarnaast zie ik verschillen van 40pk en meer voor dezelfde motor op verschillende banken terwijl er niks veranderd is. Waarvan ik denk dat de laagste waardes wel de correcte zijn... Er is nu wel tolerantie maar zoveel verschil amai. Zijn veel tuners die daar mee spelen. Spijtig want met het koppelverloop van de motor kun je echt wel zien wat de motor levert en kan. Voor mij is het nu enkel een indicatie.
 
Tegenwoordig neem ik alle grafieken met een korreltje zout. Die van br-performance zijn meestal hakkelig omdat die redelijk veel samples pakt en is daarom niet slechter. Die van JD en vagtechniek zijn altijd zwaar uitgesmooth en bijgewerkt. Daarnaast zie ik verschillen van 40pk en meer voor dezelfde motor op verschillende banken terwijl er niks veranderd is. Waarvan ik denk dat de laagste waardes wel de correcte zijn... Er is nu wel tolerantie maar zoveel verschil amai. Zijn veel tuners die daar mee spelen. Spijtig want met het koppelverloop van de motor kun je echt wel zien wat de motor levert en kan. Voor mij is het nu enkel een indicatie.
Bij VAGTechniek heb ik een aantal keren (inclusief van mijzelf) een auto op de bank gezien waarbij de grafiek wordt 'opgeschoond'. Echter doet hij dat altijd met de klant erbij en haalt hij er 1 of 2 (nooit meer gezien) punten uit waarvan hij aantoont d.m.v. alle andere 'rouwe' grafieken dat deze in de bank zitten en dus bij elke run zichtbaar zijn. Tevens is dan te zien dat ze, mijns inziens, genoeg punten hebben om een realistische grafiek te genereren (ja meer punten is minder 'smooth', volledig mee eens). Over JD kan ik niks zeggen want daar heb ik geen ervaring mee, wel van horen zeggen dat je alleen de gepoetste grafiek krijgt te zien zonder te weten wat er veranderd is.

Voor wat betreft resultaten kijk ik puur naar het verschil tussen origineel en achteraf. De absolute eindwaarde zal op alle banken anders zijn, maar de verschillen zouden hetzelfde moeten zijn.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
hoi iedereen,

afgelopen zaterdag had ik mijn afspraak voor mijn chiptunig. ik moet zeggen ik ben zeer tevreden van het geleverde resultaat.
de auto had standaard 90pk en nu heeft hij er 133pk maar het voelt wel aan als het dubbele :)
jZOieiO.jpg

Ik het verbruik nu ook het dubbele bij normaal rijden of valt het mee?
 
VW  Polo 6C/Golf 7  TSI Engine 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!