Chiptuning 1.2tdi

Ik ben van plan om met polo obd te chippen. Ik heb nu een externe box van ventura. Mocht iemand hier interesse in hebben, dan kan diegene deze van mij overkopen.

Ik heb al mijn egr software matig laten uitschakelen. Afgelopen week brandde het lampje van mijn roetfilter. Deze heb ik schoongeblazen. Ik ben bang dat die zo weer vol zit, heb al inmiddels 235k km op de teller, ook omdat de egr niet meer actief is. Ik heb een afspraak gemaakt om de roetfilter te verwijderen en ook de egr af te dekken met een afdekplaat. Ik moet eerst de roetfilter weg laten schrijven. Ik wil dit icm chiptuning laten doen. Ik heb rondgekeken naar het vermogen voor en na tuning. Ik heb nergens iets duidelijks kunnen vinden wat het vermogen zou worden als ook de roetfilter is verwijderd (normaal zou dit meer vermogen moeten opleveren doordat er minder tegendruk aanwezig is). Ik heb al een green air filter gemonteerd.

Weet iemand wat het vermogen van mijn polo zal worden na de chiptuning icm met het verwijderen van de roetfilter?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI ± 105pk ± 230nm DPF & EGR off 
Ik zou lekker het geld in je zak houden en geen auto op 235k km gaan chippen. Wie weet is die over 50k de pan uit. Zou zonde van je investering zijn.

Naar mijn wete geeft het wegschrijven van je roetfilter geen extra vermogen.
Je zit nu denk ik op 75 dat zal ongeveer 95 a 100pk worden
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Niet geheel eens met de reactie hierboven;

1. waarom zou een auto er over 50k kilometers spontaan mee stoppen? Als je hem goed blijft onderhouden moet hij makkelijk meer kunnen draaien. Pech kun je altijd hebben natuurlijk, maar om daar een chiptuning om te laten? Als je een auto total-loss rijdt tijdens een ongeval, ben je ook je investering kwijt.
2. Indien dat wel het geval zou zijn. Heeft hij voor 0,007 cent per kilometer een stuk meer lol van zijn auto.

@Yusuf42 Overigens denk ik dat je van het verwijderen van je roetfilter qua vermogen weinig moet verwachten.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BlueMotion + Skoda Karoq 1.5 TSI Style Business 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Niet geheel eens met de reactie hierboven;

1. waarom zou een auto er over 50k kilometers spontaan mee stoppen? Als je hem goed blijft onderhouden moet hij makkelijk meer kunnen draaien. Pech kun je altijd hebben natuurlijk, maar om daar een chiptuning om te laten? Als je een auto total-loss rijdt tijdens een ongeval, ben je ook je investering kwijt.
2. Indien dat wel het geval zou zijn. Heeft hij voor 0,007 cent per kilometer een stuk meer lol van zijn auto.

@Yusuf42 Overigens denk ik dat je van het verwijderen van je roetfilter qua vermogen weinig moet verwachten.
Naaah ik weet het niet.. een 1.2 tdi blok die al op 235k zit. Ik begrijp dat als je goed onderhoud pleegt hij nog wel effe mee kan hoor! Tuurlijk! Ik bedoel er meer mee te zeggen dat ts beter dat geld kan besparen voor een volgende auto die jonger in de km zit. Dan kan je er langer van genieten zegmaar
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Ik snap jullie beide standpunten. Overigens zou ik de komende 50k natuurlijk meer lol willen hebben. Ik vind het wel waard. Ik heb mijn auto keurig onderhouden, altijd premium brandstof. Regelmatig cleaners in de brandstof tank. Vroegtijdig olie vervangen etc. Ik ga daarom sowieso mijn auto chippen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI ± 105pk ± 230nm DPF & EGR off 
ja gewoon doen, er kan altijd wat gebeuren waardoor je motor in de soep loopt en je kan in ieder geval zeggen dat je gelachen hebt toch
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
Als het maar boven de 200km p. Uur uitkomt, vind ik het meer dan genoeg.

Koppel is inderdaad fijner. We hadden een Sharan 1.9tdi 130pk gechipt naar 175pk en 430nm. Dat was erg verslavend, maar een dure auto om te onderhouden.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI ± 105pk ± 230nm DPF & EGR off 
Als je zo hard wilt rijden heb je echt een andere auto nodig.
Je heb nu een 1.2 liter 3 cilinder diesel.
200 zou echt ze max zijn.

Je motor zal het niet leuk vinden als je een tijd volgas rijd

Exact! Heb s’avonds laat ook een paar x geprobeerd topsnelheid te halen en kwam es tot 193 km/uur en dat duurde een eeuwigheid en kon alweer afremmen voor een bocht of auto
 
VW  Polo 6C/Golf 7  TSI Engine 
Ik zou lekker het geld in je zak houden en geen auto op 235k km gaan chippen. Wie weet is die over 50k de pan uit. Zou zonde van je investering zijn.

Naar mijn wete geeft het wegschrijven van je roetfilter geen extra vermogen.
Je zit nu denk ik op 75 dat zal ongeveer 95 a 100pk worden

Mijn polo had ik ook pas gechipt bij 220.
En nu staat de teller op 473.349
Ik zeg: GEWOON DOEN.

Bij het chippen had ik alleen EGR uitgeschakeld. Roetfilter zit er gewoon nog op en tot nu toe nog nooit lampje gaan branden. Auto rijdt nog steeds PERFECT.

20190524_000048.jpg
 
Volkswagen  Polo 6R 2011  1.2 tdi bluemotion 101 pk EGR OFF 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!