Chiptuning 1.2 TSI

Hallo allemaal,

Ik zal mij even voorstellen, ik ben Peter en ben sinds kort trotse eigenaar van
mijn Volkswagen Polo 6R 1.2 TSI 90 pk. Ik lees altijd graag dit mooie forum en ben blij dat er nog andere mensen zijn, waar ik advies aan kan vragen (want ben zelf a-technisch). Nu zijn er wel een aantal dingen die ik nog op mijn wensenlijstje heb, onder andere de chiptuning.

Nu zit ik al een tijdje te kijken naar de chiptuning van JD Engineering. Hier beloven ze mij dat ik van 90pk/160Nm > 140pk/225Nm ga.
Hoe is jullie ervaring met JD Engineering en zijn er nog andere bedrijven, waar jullie goede ervaringen mee hebben? (Locatie is verder geen probleem)
 
Ik ben zeer tevreden over JD Engineering! Uitstekende service. Afgelopen vrijdag mijn Polo R-Line (1.2TSI, 90pk) via OBD laten tunen. Groot merkbaar verschil. Had ik eerder moeten doen. Ben er blij mee...

Uiteindelijk is het bij mijn Polo 135 pk en 230NM koppel geworden, omdat ik op 95 benzine wil blijven rijden. Als je op 98 benzine wil rijden dan ga je idd naar die 140pk. Maar ik vraag me af of deze 5pk nog een verschil gaan maken.

Nogmaals, ben erg tevreden over JD Engineering. Was het geld zeker waard! Succes!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 135pk 
Mijn Polo 6C ook bij JD onder handen laten nemen, eerst middels een externe box omdat op dat moment er nog geen ODB tuning mogelijk was op de 6C. Ik zit regelmatig over de grens en tank dus eigenlijk altijd RON98 of zelfs de Duitse BP Ultimate 102. En geloof het of niet, zelfs die laatste 5PK merk je echt.
Ook met de externe box was het een verademing hoor, een duidelijk merkbare vermogenstoename maar ik vond persoonlijk dat middels de externe box het allemaal net niet helemaal fijn doenbaar was. Ondertussen is bij mij de box er uit en nu dus wel ODB tuning van JD en echt ... een verademing tov de externe box.

Vol lof over de jongens van JD, in mijn optiek een aanrader.
 
Over een externe box zal zeker geklaagd worden indien er beroep op garantie gedaan wordt, omdat deze direct zichtbaar is natuurlijk.
ODB tuning is terug te vinden als ze echt je hele auto uit gaan lezen maar dan moet er wel wat vreemds met je auto aan de hand zijn.
Wat JD wel en niet kan ... informeer gewoon even rechtstreeks bij hen.
 
De eventuele fabrieksgarantie komt te vervallen. Mocht je problemen ondervinden in deze periode dan denk ik dat de de dealer daar zeker moeilijk over gaat doen. Als de polo in garantietijd een storing heeft en uitgelezen moet worden, kun je altijd nog de 'back-up' door JD tijdelijk terug laten zetten (totdat de storing verholpen is).
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 135pk 
Precies de reden dat ik er niet aan zal beginnen. Ik koop een nieuwe auto om de zekerheid. Ieder moet echter voor zichzelf bepalen of ze dat risico willen nemen ondanks dat het vast vaak gewoon goed gaat.
Precies de reden dat ik vooralsnog voor een exerne box heb gekozen. Mocht er echt iets (motorisch) zijn, haal je 'm er uit en is er geen spoor van weer te vinden. De sensoren van de externe box houden de BCM voor de gek, dus daar ga je nooit een spoor van weervinden :)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!