Chiptuning 1.0tsi door br-performance

De Polo staat momenteel bij BR-performance voor de tuning. Zeer benieuwd wat er uit gehaald kan worden. Ik houd jullie op de hoogte!
 

Bijlagen

  • image.jpeg
    image.jpeg
    1.3 MB · Weergaven: 74
Volkswagen  Polo 6C  GTI 1.8 192pk DSG 
  • Leuk
Waarderingen: Jokhoe
Dat ze er zo lang mee bezig zijn is vrij normaal. Meen dat ze bij ZIP Tuning ook zeker 2uur bezig waren. Moet zeggen dat ik het resultaat wat tegenvalt. Ook vind ik de lijn ook niet echt mooi aan het eind, maar daar kunnen onze experts je vast meer over vertellen.

Ter vergelijking:
1. BR-Performance: 117pk, 225Nm (RON95)
2. VagTechniek: 140pk, 240Nm (RON??)
3. JD-engineering: 135, 230Nm (RON95) 140pk, 240Nm (RON98)
4. ZIPtuning: 117pk, 203Nm (RON??) -> De 110pk versie uit de Ibiza levert 132pk, 243Nm (RON??) op. Lijkt er op dat ze de waarde nog niet helemaal juist hebben..

Als ik het dus 1 en 3 met elkaar vergelijk kom je 18pk en 5Nm te kort. Wat heb je betaald als ik vragen mag? Misschien dat hier je voordeel in zit ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De helft van de prijs wat JD vraagt incl. Dynorun. €390,-.

Om terug te komen op de vorige reacties hier.
De beste heer gaf geen reden waarom hij aan het einde wat afzwakt en niet hoger komt dan 117PK. Daarintegen lijken de NM wel te kloppen. Niet te vergeten dat dit ook een 1liter 3pitter is. Ik weet niet hoe dit zit met de 1.2TSI variant?
 
Volkswagen  Polo 6C  GTI 1.8 192pk DSG 
Waar ik gewerkt heb na de studie, hebben ze dezelfde dyno als bij JD. Toch zat er verschil tussen onze dyno en van JD. Het had te maken hoe je de aandrijflijn verliezen definieert van een dyno en dat kan dus altijd een paar pk's of Nm's verschillen.
Persoonlijk zou ik met een vag auto altijd naar een vag specialist gaan die al veel ervaring heeft met de motor.
Uiteindelijk gaat het erom of jij er tevreden mee bent en wat je wilt.
Het is trouwens volkomen normaal om voor het eerst zelfs 1 of 2 dagen met een nieuwe tuning bezig te zijn om die mooie strakke vermogens lijnen te krijgen. Daarna gaat het natuurlijk veel sneller zoals hierboven ook beschreven staat.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 90pk 
Waar ik gewerkt heb na de studie, hebben ze dezelfde dyno als bij JD. Toch zat er verschil tussen onze dyno en van JD. Het had te maken hoe je de aandrijflijn verliezen definieert van een dyno en dat kan dus altijd een paar pk's of Nm's verschillen.
Persoonlijk zou ik met een vag auto altijd naar een vag specialist gaan die al veel ervaring heeft met de motor.
Uiteindelijk gaat het erom of jij er tevreden mee bent en wat je wilt.
Het is trouwens volkomen normaal om voor het eerst zelfs 1 of 2 dagen met een nieuwe tuning bezig te zijn om die mooie strakke vermogens lijnen te krijgen. Daarna gaat het natuurlijk veel sneller zoals hierboven ook beschreven staat.
Haha ... @Polo 6Ronald toch.
Jij loopt nu zeker de hele dag met stemmetjes in je hoofd?

JD JD JD
Stick Out Tongue
 
  • Leuk
Waarderingen: Polo 6Ronald en Pigeon
Haha, ja ze hebben het mooi gemaakt!
Mooi koppel en vermogen heeft jou polo zonder dat het zenuwachtig is! Ik vind het echt een aanrader, maar dat kunnen andere tuners ook.

Tuning zit er even niet in, gaan eerst een mooie verwarmde garage voor em regelen ;)
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 90pk 
  • Leuk
Waarderingen: GertJan
Magere winst @SteefaaanSTB , ook is het een 1.0 tsi, kan zeker beter .
Mijn gevoel zegt ga terug pak je geld en zoek iemand anders.
Als het goed is heb je bij niet tevreden je geld terug ( bedenk tijd van twee weken of zo iets)

Maik heb al je elke voorbeelden staan, ik heb even gezocht naar een uitdraai van VagTechniek
Daar piekt die naar de 145 pk .. daar wordt je blij van ..

Je kunt nog proberen iets anders te tanken Competition 102 ?
JD Engineering heeft een rollerbank test gedaan met 95,98 en 102. Verschil tussen 95 en 102 was 15pk ..

1-0TSI 95pk 110pk 115pk.jpg
 
Polo  R-line  1.6 TDi powerd by Durban 
Ik heb even een filmpje geupload op Youtube van de dynorun en tijdens het afstellen.
Groen: RPM
Blauw: PK's
Oranje: Nm
Paars: Km/h
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6C  GTI 1.8 192pk DSG 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!