Chiptuning 1.0 TSI 115pk DSG

Een vorig topic ging voornamelijk over de 1.2 TSI chiptuning dus ik dacht we maken er een aan voor de 1.0 TSI.

vrijdag 1 februari ga ik mijn Polo AW 1.0 TSI 115pk DSG laten chippen bij BR-Performance.
Resultaat zou moeten worden:
DFf2fcm.png

Hoop stiekem op meer natuurlijk.

Ik heb zitten twijfelen tussen VAGtechniek en BR-Performance maar toch gekozen voor BR-Performance omdat hun de laatste jaren erg zijn gegroeid en dat is niet voor niks.
Tevens heb je voor 450eu een chip op maat incl. uitdraai.
Bij VAGTechniek had je voor 370eu (aanbieding) een standaard chip zonder uitdraai.

Hebben jullie al ervaring met het chippen van de 1.0 TSI?
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line  1.0 TSI 135pk 
Gaaf @xeoMe , ik heb mijn audi A1 ook daar laten doen. Relaxte lui waar ik goed geholpen werd. Zeker een aanrader. Ik vond het al mijn geld waard, van 89 pk naar 131 gegaan :mrgreen:

Maar hoe zit dat met de lease of is dit je eigen auto. Daarbij is de prijs ook aantrekkelijk.
Benieuwd naar je bevindingen !
 
Volkswagen Polo  Polo AW  1.0 TSI 115 pk Highline R-Line DSG 
Gaaf @xeoMe , ik heb mijn audi A1 ook daar laten doen. Relaxte lui waar ik goed geholpen werd. Zeker een aanrader. Ik vond het al mijn geld waard, van 89 pk naar 131 gegaan :mrgreen:

Maar hoe zit dat met de lease of is dit je eigen auto. Daarbij is de prijs ook aantrekkelijk.
Benieuwd naar je bevindingen !

Lease, maar duimen dat er niks mee gebeurd. :oops:
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line  1.0 TSI 135pk 
Kijk uit met chippen en je dsg bak. Je hebt ook de dsg met droge koppeling. Deze staat al bekend dat hij met erg weinig km voor problemen KAN zorgen. Ik zou sowieso eerst je dsg bak laten aanpassen op maat en dan pas chippen.
 
VW  Golf 7 R-Line  1.4tsi dsg 150pk 
Je hebt 30.000 km de tijd voordat je naar de garage moet. Er is nog een mogelijkheid om het terug te brengen naar origineel?
Ja dat lijkt mij wel? Bij VAGtechniek krijg je een CD mee met daarop de originele motorsoftware van je auto, deze staat ook opgeslagen op hun server mocht je de CD kwijt raken.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
@LeoMe
Als ik de site van BR goed begrijp, ben ik beter af dan jij voor hetzelfde geld: jij van 115pk naar 130 en ik van 95 naar 130.
Ik ben sinds enkele jaren een wat rustiger rijder, de leeftijd van snel en hard is al wel voorbij:confused: dus ik denk om gewoon de fabriekupdate te doen, dus naar 115 pk
Heb jij een auto van de zaak?
 
Volkswagen  Polo AW Highline DSG7  1.0 TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: xeoMe
@Huzaar gewoon de normale chip nemen veel meer waar voor je geld. Ik dacht ook ik doe bij vagtechniek wel de update van 90 naar 110, maar ben erg blij dat ik dat toch niet gedaan heb en voor iets meer stukken meer power.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: mausie
Ik ben van 95 naar ~135pk gegaan (en van 160 naar ~240Nm) met een 1.0TSI manuele transmissie, wat een wereld van verschil. Dat verschil zit 'm niet voornamelijk in het toegenomen vermogen, maar in de betere vermogenskromme. Dat wil zeggen, onderin toeren veel meer koppel waardoor het doortrekken in de 5 bij 80 km/h (zo'n 1800 rpm gok ik) een stuk soepeler verloopt, en het net het verschil maakt van niet terug hoeven te schakelen nadat je achter een vrachtwagen uit komt. Inmiddels alweer zo'n 60.000km mee onderweg, geen problemen, puur genot.
Overigens uitgevoerd door VAG techniek.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.0 TSI @ 135pk/240Nm - U-tube LED/Xenon with OBD modifications 
  • Leuk
Waarderingen: xeoMe en mausie
@LeoMe
Als ik de site van BR goed begrijp, ben ik beter af dan jij voor hetzelfde geld: jij van 115pk naar 130 en ik van 95 naar 130.
Ik ben sinds enkele jaren een wat rustiger rijder, de leeftijd van snel en hard is al wel voorbij:confused: dus ik denk om gewoon de fabriekupdate te doen, dus naar 115 pk
Heb jij een auto van de zaak?


Voor het verschil(fabrieksupdate/stage 1) van €120.- tenminste bij VagTechniek,dan zou ik absoluut voor de Stage 1 gaan. Waarschijnlijk krijg je 135pk en dat is zeker te merken in power.
Fabrieksupdate minimaal verschil
 
VW  Polo 6C/Golf 7  TSI Engine 
  • Leuk
Waarderingen: VM407
Heb zelf ook een dsg-7 115 pk besteld. Mijn vorige dsg kende veel problemen bij de 5000km begon die ellende al.
Dus wees alert op die dsg-7.
Hoop dat deze weer wat aangepast zijn ten opzichte van het vorige model.

Groet Erwin
 
Volkswagen  Polo Aw  2.0 GTI, -1.0 tsi 115 highline dsg 
@LeoMe
Als ik de site van BR goed begrijp, ben ik beter af dan jij voor hetzelfde geld: jij van 115pk naar 130 en ik van 95 naar 130.
Ik ben sinds enkele jaren een wat rustiger rijder, de leeftijd van snel en hard is al wel voorbij:confused: dus ik denk om gewoon de fabriekupdate te doen, dus naar 115 pk
Heb jij een auto van de zaak?

Klopt maar iemand die het ook daar heeft laten doen heeft 142pk en 260nm gekregen na z'n chip (uitdraai) maar dit verschilt natuurlijk per auto.
Ik rij meestal ook niet hard maar hou wel van vlot optrekken en merk op de snelweg dat iets meer power wel op z'n plek is met even inhalen ook al schakelt de DSG vanzelf terug.
Yes, ook auto van de zaak maar ga er wel vanuit dat ik 3 jaar zonder problemen kan rijden zo niet snel de chip eraf en naar de dealer Stick Out Tongue

Heb zelf ook een dsg-7 115 pk besteld. Mijn vorige dsg kende veel problemen bij de 5000km begon die ellende al.
Dus wees alert op die dsg-7.
Hoop dat deze weer wat aangepast zijn ten opzichte van het vorige model.

Groet Erwin

Volgens mij is de DSG-7 in de Polo AW anders dan in de 6C (even uitzoeken)
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line  1.0 TSI 135pk 
Is inderdaad de DQ200, maar misschien met andere software dat in combinatie met andere koppelingsplaten. Misschien keer ideetje om er een apart topic van te maken.

Die ik had in de polo 6c bouwjaar 2016 begon na 3000km te slippen bij langzaam accelereren bij een koude motor! Laten we in dit geval van het positieve uitgaan, maar knijp hem eigenlijk wel een beetje met de komst van de polo AW Highline 1.0 tsi 115
 
Volkswagen  Polo Aw  2.0 GTI, -1.0 tsi 115 highline dsg 
Vandaag de polo laten chippen, zit nu net 2000km op en ik was al 5pk verloren helaas.
Resultaat mag er wezen het zijn geen grote getallen maar je merkt het wel met de 0-100 en op de snelweg als je even wat sneller wilt inhalen.

van 110.2pk naar 134.6pk
van 196nm naar 236.2nm

Y0xYNfG.png
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line  1.0 TSI 135pk 
Vandaag de polo laten chippen, zit nu net 2000km op en ik was al 5pk verloren helaas.
Resultaat mag er wezen het zijn geen grote getallen maar je merkt het wel met de 0-100 en op de snelweg als je even wat sneller wilt inhalen.

van 110.2pk naar 134.6pk
van 196nm naar 236.2nm

Y0xYNfG.png
Dsg ook aangepast?
 
VW  Golf 7 R-Line  1.4tsi dsg 150pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!