Chiptuned 1.6 TDI

Joey070

Bekend lid
134
29
54
Voor de mensen die nog ervaring wilde van een gechipte 1.6. Vandaag was het zover, en ik moet jullie zeggen wil helemaal niks meer anders :)

Acceleratie, inhalen alles gaat veel soepeler, heerlijk!

Als ik 100 rijd op de snelweg zit mijn verbruik op ongeveer gemiddeld 3.5l/100km.

Dit komt neer op 1 op 28?????
Klopt dit? Heel zuinig dan wel.

Groetjes
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 140pk (by VAGTECHNIEK) 
Haha lekker man ik ging toen ook van 75pk 1.6 tdi naar 140pk, dat was echt een wereld van verschil.
Dat verschil heb ik daarna nog is ervaren van 140pk naar 203pk.
de 1.6 TDI zijn echt fijne en goede blokken zeker aan te raden om gewoon in ieder geval stage 1 te chippen.
 
Volkswagen  Golf 7 GTE  | Polo 6R 1.6 TDI 203pk 370nm stage 3 (verkocht) 
  • Leuk
Waarderingen: Radj010
Haha lekker man ik ging toen ook van 75pk 1.6 tdi naar 140pk, dat was echt een wereld van verschil.
Dat verschil heb ik daarna nog is ervaren van 140pk naar 203pk.
de 1.6 TDI zijn echt fijne en goede blokken zeker aan te raden om gewoon in ieder geval stage 1 te chippen.
Welke aanpassingen zijn er gedaan van 140 naar 203 pk?
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
- Darkside intercooler
- GTC1549VZ turbo met darkside olie toevoer leiding en 2.0 tdi retourleiding.
- Custom intercooler piping
- Sachs vast vliegwiel met versterkte koppeling.
- 3 Inch downpipe + volledig straight pipe vanaf turbo.
Toch benieuwd hoelang een dsg het uit zal houden met deze set-up... einde van de straat zoiets?Stick Out Tongue

Wel echt een moddervette setup kerel!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 90pk 
Toch benieuwd hoelang een dsg het uit zal houden met deze set-up... einde van de straat zoiets?Stick Out Tongue

Wel echt een moddervette setup kerel!

Volgens mij zijn er voor de DSG7 (dq200) kevlar discs deze kunnen op dsg bakken tm midden 2011.
Dan zou het geen probleem moeten zijn lijkt mij.
 
Volkswagen  Golf 7 GTE  | Polo 6R 1.6 TDI 203pk 370nm stage 3 (verkocht) 
Als ik jou was zou ik is navragen of het kan bij jou DSG bak.
Dat je auto uit 2012 kan, maar soms kan de dsg al wel iets ouder zijn.
Misschien is het te zien aan type nummer of iets.
 
Volkswagen  Golf 7 GTE  | Polo 6R 1.6 TDI 203pk 370nm stage 3 (verkocht) 
Goed om te horen!

Ik zit ook te twijfelen om een afspraak te maken bij vagtechniek, voor chip en dsg! Ben benieuwd naar jou ervaringen!
Gister was het zo ver. Mijn polo 1.6 TDI dsg laten chippen en de dsg bak laten aanpassen voor het vermogen en de schakel moment want dat irriteerde mij enorm.Het te vroeg schakelen zodat ik lang duurde voor je kan accelereren. Eenmaal aangekomen werd ik vriendelijk ontvangen.De tunner stelde zich voor en gaf wat info hoe is in zijn werk gaat. Vervolgens ging hij de test rit maken van de huidige staat van van de motor en dsg bak. Het leuke is dat hij vroeg wil je mee.Daar zei natuurlijk geen nee tegen. Ik naast hem met de laptop op mijn schoot een aantal acceleraties gemaakt. Waarop hij constateerde dat de turbo druk te laag was.TErug aangekomen ging tunner meteen op onderzoek uit wat het probleem was.15 minuten later kwam hij terug dat er een gat in turboslang had gevonden en het onderdeel niet op voorraad had om te vervangen.Maar het even tijdelijk met tape en tayreps gefikst zodat te tuning toch door kon gaan. Even later kwam de tunner terug met de mededeling dat hij klas was en nodigde me uit voor wederom een test ritje.Wederom ik met de laptop om mijn schoot.Wat en verschil was net een andere auto.Het vermogen en koppel en vooral de schakel momenten waar ik me aan irriteerde was weg. Wederom aangekomen liet de tunner me zien welke slang ik moest vervangen en gaf aan dat ik binnen 8 weken gratis me dsg kon aanpassen als ik niet naar mijn wens was. Mijn ervaring was top goed geholpen en netjes behandeld en voor tijdelijke turboslang reparatie werd er niks in rekening gebracht.Meteen de auto goed kunnen testen richting Rotterdam .
 
Volkswagen  polo 6R  1.6 TDI 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!