centrale deurvergrendeling werkt niet meer

Onlangs had ik een probleem, dat onder het rijden een deel van de verlichting uitviel, de ramen niet meer open en dicht wilden, cruise control eruit etc. Dit bleek aan een defect in de centrale aanstuurunit te liggen. Nu is deze inmiddels vervangen door een gebruikt exemplaar Nu werkt alles, behalve de centrale deurvergrendeling. De oorzaak is waarschijnlijk gelegen in de nieuwe unit Die komt vermoedelijk van een vijfdeurs Polo af. Ik heb echter een 3 deurs variant. Nu denken wij: Het systeem verwacht 5 deuren te moeten sluiten. Van 2 deuren krijgt hij geen signaal, dat ze dicht zitten, dus het systeem kan de auto niet afsluiten.
Nu schijnt het zo te zijn, dan je de unit moet kunnen programmeren en dat je dus de achterdeuren "uit" zou moeten kunnen zetten. Echter dan moet je weten om welke codes het gaat. Is er iemand, bij voorkeur in de buurt van Utrecht, die weet hoe je dat moet doen. Zo ja, dan graag een reactie.

Groet,

Ad
 
VW  Polo 6R  1.2 Blue motion 
Ik kan je in contact brengen met iemand die het hoogstwaarschijnlijk kan fixen voor je. Hij woont in Woerden. Ikzelf kan het ook, maar woon bij Zwolle.

Pm me maar even, dan geef ik je z'n nummer als je dat wilt..
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4i 16v CGGB 
Hoi Ad, mooi dat het voor het grootste gedeelte gelukt is. En mazzel dat de juiste BCM geplaatst is. Begreep van Rob dat er nog een klein probleempje was met het coderen van de raammotoren ivm comfort closing. Misschien kun je hier een log plaatsen zodat meerdere mensen kunnen meedenken voor een oplossing daarvoor?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4i 16v CGGB 
Een log plaatsen. Leuke vraag, maar ik kan met de Polo rijden en als het nodig is tanken of een band verwisselen. Maar een log plaatsen ....dat is niet een brug te ver, maar een hele serie bruggen.

Gr. Ad
 
VW  Polo 6R  1.2 Blue motion 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!