Carbon Cleaner, waterstof motor reiniging?

Beste leden,

Tegenwoordig komt er veel reclame op Facebook, en deze trok mijn aandacht.

Carbon cleaner. Schijnt een bedrijf te zijn die door middel van waterstof.

"Een revolutionaire vondst om op geheel milieuvriendelijke manier de verbrandingsmotor én uitlaatsysteem van uw auto/bestelauto/bestelbus/camper/vrachtauto te reinigen, is die met behulp van waterstof.
Zonder de motor te hoeven openen wordt deze door de luchtinlaat schoongemaakt. Het eindresultaat is verbluffend! Wilt u zorgeloos met uw voertuig door de APK keuring heenkomen vanwege uitstoot, dan is een behandeling met deze puur Nederlandse waterstofcel een absolute must!

Het principe van dit systeem:
Doordat de motor stationair loopt tijdens de behandeling -die slechts 50 minuten duurt- heeft deze een aanzuigende werking. Door middel van de ingebrachte slang in de luchtinlaat kan de waterstof zijn werk doen. Op moleculair niveau hechten de koolstoffen aan de waterstofmoleculen waardoor deze afgebroken worden. Dit betreft het inlaatspruitstuk, de kleppen en de verbrandingsruimte. Carbon wordt geheel verbrand in de cilinder; na de verbranding wordt de waterstof weer water en verlaat als waterdamp de uitlaat. Na iedere 10-15.000 afgelegde kilometers gaat de motor weer vervuilen, en dient zich dit proces te herhalen, om een langere levensduur van de motor te verkrijgen en duurdere reparaties voor te zijn oa. bij turbo's van zowel benzine- als dieselmotoren."

Is zo'n behandeling het waard of is dit gewoon onzin?
 
Lucas van vagtechniek
Zegt dat het onzin is als je goede brandstof tankt en niet teveel waarde hecht aan het nieuwe rijden.
En zo nu en dan eens goed hoog in de toeren gaat is er van vervuiling amper sprake
 
Wij gebruiken op het werk andere middelen om de motor schoon te houden, er is een geheel assortiment:
  • Brandstofsysteemreiniger (voor in de tank om het gehele systeem schoon te houden)
  • Injector behandeling (brengt een soort laagje aan in je injectoren, bij een diesel is dit aantoonbaar merkbaar doordat de zogenaamde feedback waarden van je verstuivers na deze behandeling daadwerkelijk dalen)
  • Gasklepreiniging service (daadwerkelijk schoonmaken van de klep en een octaan-booster voor in de tank en eventueel opnieuw inleren)
  • Inlaattraject reiniging (met draaiende motor wordt deze vloeistof aangezogen via een vacuüm leiding en zorgt dat het inlaattraject vanaf na de gasklep tot en met de kleppen gereinigd worden)
  • Engine flush (reiniger voor het gehele smeersysteem van de motor, ook merkbaar doordat de nieuw gevulde olie echt weer geel/goud kleurig is ipv vermengt met zwarte meuk en bij ons zit daar ook een flesje 'oil conditioner' bij)
Dit doen wij uiteraard niet allemaal tegelijk, er staan vanuit de leverancier intervallen voor de meeste dingen, en natuurlijk eerst kijken en dan pas aanbieden als het nodig is!
 
Wij gebruiken op het werk andere middelen om de motor schoon te houden, er is een geheel assortiment:
  • Brandstofsysteemreiniger (voor in de tank om het gehele systeem schoon te houden)
  • Injector behandeling (brengt een soort laagje aan in je injectoren, bij een diesel is dit aantoonbaar merkbaar doordat de zogenaamde feedback waarden van je verstuivers na deze behandeling daadwerkelijk dalen)
  • Gasklepreiniging service (daadwerkelijk schoonmaken van de klep en een octaan-booster voor in de tank en eventueel opnieuw inleren)
  • Inlaattraject reiniging (met draaiende motor wordt deze vloeistof aangezogen via een vacuüm leiding en zorgt dat het inlaattraject vanaf na de gasklep tot en met de kleppen gereinigd worden)
  • Engine flush (reiniger voor het gehele smeersysteem van de motor, ook merkbaar doordat de nieuw gevulde olie echt weer geel/goud kleurig is ipv vermengt met zwarte meuk en bij ons zit daar ook een flesje 'oil conditioner' bij)
Dit doen wij uiteraard niet allemaal tegelijk, er staan vanuit de leverancier intervallen voor de meeste dingen, en natuurlijk eerst kijken en dan pas aanbieden als het nodig is!

Een dealer heeft mij nog nooit dit soort dingen aangeboden en dit terwijl ik al 240.000 heb gereden in mijn Polo
 
Dat is wellicht een eindeloze discussie, maar ik kan je bijvoorbeeld met bewijzen aantonen dat een "Injectormax" behandeling bij ons op een diesel wel degelijk verschil maakt..

Wij hebben vooraf "feedback" waarden uitgelezen van de verstuivers, na de behandeling waren deze aanzienlijk lager geworden (hoe dichter bij 0 hoe beter..) en de motor draaide daarbij ook merkbaar beter/rustiger.

Probeer zelf eens je gasklep te bekijken, deze vervuilen bij iedere auto (feit), schoonmaken onzin denk je?

Noem het 'niet begaan jouw auto en kosten' of toch 'commercieel en meedenken met de klant voor behoud van zijn spullen'? Aan jou de keuze :)
 
Dat is wellicht een eindeloze discussie, maar ik kan je bijvoorbeeld met bewijzen aantonen dat een "Injectormax" behandeling bij ons op een diesel wel degelijk verschil maakt..

Wij hebben vooraf "feedback" waarden uitgelezen van de verstuivers, na de behandeling waren deze aanzienlijk lager geworden (hoe dichter bij 0 hoe beter..) en de motor draaide daarbij ook merkbaar beter/rustiger.

Probeer zelf eens je gasklep te bekijken, deze vervuilen bij iedere auto (feit), schoonmaken onzin denk je?

Noem het 'niet begaan jouw auto en kosten' of toch 'commercieel en meedenken met de klant voor behoud van zijn spullen'? Aan jou de keuze :)

Uhhh.. volgens mij begrijp jij mijn reactie verkeerd.

Ik heb nergens gezegd dat die reinigers onzin zijn.

Ik gebruik zelf Forte diesel systemcleaner en Forte Turbo cleaner etc. En ik weet weldegelijk dat een auto vervuild kan raken waardoor het beter is om deze te reinigen.

Jij zei dat een dealer dat soort zaken aanbiedt en ik gaf alleen aan dat mijn dealer dat nog nooit heeft gedaan, wat ikzelf dus opmerkelijk vind gezien zulke zaken juist goed zijn voor de auto.

Daarna zei jij dat mijn dealer niet echt commercieel is waardoor ik zei dat een merkdealer altijd commercieel is.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!