Cameras in auto

Beste Allen,


Ik heb een scherm in mijn Polo 6R gebouwd (al wel een tijdje), maar nu is een vraag van mij of jullie een goede achteruitrijcamera hebben die jullie aanbevelen.
Ik kan achteruit inparkeren, maar aangezien ik mijn ramen achter ga tinten denk ik dat het niet verkeerd zal zijn om een camera te kopen voor de zekerheid.

Ik hoor graag van jullie wat jullie hebben en of het geld verspilling is.

Ook ben ik benieuwd of een dashcam echt heel veel nut heeft. Graag hoor ik het.

Radio: https://autoradioplaza.nl/products/volkswagen-seat-skoda-navigation-9-carplay-dab-android-32gb
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 85pk 
Hier is een kenteken camera die wordt verkocht waar ik het schermpje besteld heb:
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 85pk 
Bij de 6R is klaplogocamera volgens mij al mogelijk.
Geeft sowieso beter overzicht dan de kenteken camera.

Die had ik in mijn 9N3.
De 6C van een collega heeft logocam en die ziet veel beter waar je rijdt.

Mijn voorkeur zou gaan naar de duurdere optie.

Dashcam is altijd fijn om te hebben.
Er bestaan ook "hidden" dashcams, die zitten tussen/voor je binnenspiegel en vallen bijna niet op.
Zal straks even kijken of ik de foto nog heb van mijn oude opstelling.
 
Een dashcam kan handig zijn. Ik heb zelf de 70mai Dash Cam Pro Plus. Super beeldkwaliteit en gebruiksvriendelijk. Met een app op je telefoon haal je de beelden van de dashcam eraf. Afgezien van grappige beelden, omdat m’n partner aan t meezingen was op muziek, heb ik de beelden nog nooit hoeven te gebruiken.

Ik heb een merkloze achteruitrijcamera boven m’n kenteken, met rij-lijn-assistentie (of hoe dat ook heet). Ook duidelijk beeld. Heb helaas dus geen link ofzo naar de camera, weet wel dat m’n garage via z’n leverancier eraan kan komen
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI DSG 
Hier is een kenteken camera die wordt verkocht waar ik het schermpje besteld heb:
Persoonlijk zou ik kijken voor een goede camera op aliexpress. Deze geven goed beeld en zijn rond 15 euro.

Of een fliplogo camera, inbouwen is wel veel werk. Maar resultaat het mooiste. Volgens mij kan je dit ook laten doen voor 300-400 euro incl camera.

Ander alternatief is pdc laten inbouwen.
Zo'n set kost rond de 100 euro.(aftermarket).

Qua aftermarket radio is de rcd330 een mooie. Je hebt een versie waar android en carplay op zit. 300-350 eu.
Geen DAB+ en weet niet of subwoofer mogelijk is.
Er zijn ook nog mooie orginele radio's verkrijgbaar. Maar betaal je het dubbele voor. Ook diefstal gevoelig, als je in stad woont.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
  • Leuk
Waarderingen: iichel
Persoonlijk zou ik kijken voor een goede camera op aliexpress. Deze geven goed beeld en zijn rond 15 euro.

Of een fliplogo camera, inbouwen is wel veel werk. Maar resultaat het mooiste. Volgens mij kan je dit ook laten doen voor 300-400 euro incl camera.

Ander alternatief is pdc laten inbouwen.
Zo'n set kost rond de 100 euro.(aftermarket).

Qua aftermarket radio is de rcd330 een mooie. Je hebt een versie waar android en carplay op zit. 300-350 eu.
Geen DAB+ en weet niet of subwoofer mogelijk is.
Er zijn ook nog mooie orginele radio's verkrijgbaar. Maar betaal je het dubbele voor. Ook diefstal gevoelig, als je in stad woont.
Kan je zo een pdcset laten samenwerken met je rcd330? Dat bij je bijvoorbeeld een auto ziet en hoe dichtbij het obstakel is?
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
Persoonlijk zou ik kijken voor een goede camera op aliexpress. Deze geven goed beeld en zijn rond 15 euro.

Of een fliplogo camera, inbouwen is wel veel werk. Maar resultaat het mooiste. Volgens mij kan je dit ook laten doen voor 300-400 euro incl camera.

Ander alternatief is pdc laten inbouwen.
Zo'n set kost rond de 100 euro.(aftermarket).

Qua aftermarket radio is de rcd330 een mooie. Je hebt een versie waar android en carplay op zit. 300-350 eu.
Geen DAB+ en weet niet of subwoofer mogelijk is.
Er zijn ook nog mooie orginele radio's verkrijgbaar. Maar betaal je het dubbele voor. Ook diefstal gevoelig, als je in stad woont.
Kan je een specifieke radio en pdc aanraden, Roon?
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 
Uit ervaring kan ik je een RCD330 aanraden, @dov kan die leveren, vele forumleden zijn daar ook tevreden over. Heeft Apple CarPlay etc., diverse camera's kan je daar ook op aansluiten.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  • Leuk
Waarderingen: iichel
Nice, waar heb je die vandaan en was het 100incl arbeid of?

Ik heb trouwens een rcd 330 zonder aux. Volgens mij een daysen.

Maakt dat uit voor de werking?
€ 128,40 20%OFF | Voor VW Polo 6R PQ25 Achter OPS 4 K Park Pilot Parking Sensor Kit 6R0 919 475 6R0919475 7E0919475K 7E0 919 475 K

Deze heb ik achter. Sensoren heb ik zelf gespoten in juiste lakkleur.
Installatie door @iichel laten uitvoeren.

€ 292,17 35%OFF | RCD330 Plus 6RF 035 187F Autoradio Carplay Android Auto Noname Mib RCD330 Navigatie Voor Vw Passat Polo Tiguan Golf 5 6 MK5 MK6

RCD330 met carplay en android.
Maar je kan deze ook kopen bij @dov.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
  • Leuk
Waarderingen: iichel
Zou zonde zijn als je weer je radio gaat vervangen als je alleen maar een camera achter wilt plaatsen? Ik heb een china radio zoiets als jij nu hebt en heb een goedkope camera gekocht op alie met een 'bracket' erbij waar de camera in past. Je haalt dan links je kenteken verlichting 'bracket' weg en vervangt hem met die van alie met dus de camera erop. Veel goedkoper dan flip cam en werkt prima vind ik. Kan eventueel wel foto's maken/plaatsen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!