Bumper met PDC inbouwen

Goedemiddag allen,

De afgelopen week, heb ik mij georiënteerd op het achteraf inbouwen van een PDC kit of het aankopen van een bumper waar de sensoren reeds inzitten. Na wat speurwerk op het internet heb ik in bij een onderdelen handelaar in Duitsland, een bumper met sensoren en een (steuergerat) regelapraat gevonden.
Mijn vragen aan jullie zijn nu, wat heb ik nog meer nodig, en waar kan ik dit kopen.bestellen?
-speaker
-kabelboom (?)

Ook kwam ik op het forum een verwijzing tegen naar een topic op een duitse site, dit was een How-to PDC inbouwen welke erg gedetaileerd was, heeft iemand hiervan de link voor mij?

en is de PDC uberhaupt bruikbaar met een trekhaak of geeft dit storing tijdens het achteruitrijden omdat de PDC de trekhaak dan detecteerd?

Ik hoor graag jullie ervaringen en tips.

Met vriendelijke groet,
Julius

P.S. het betreft een polo 9n uit 2005 1,4 16V
 
Vw  Polo  1.4 automaat 
Als je een trekhaak hebt met een K-Line verbinding dan gaan de sensoren ook uit als er een aanhanger achterzit. Dit heeft doorgaans alleen de originele VW trekhaak module, aftermarket heeft dit vaak niet.

En stel dat ik geen aanhanger acher mijn auto heb, detecteren de sensoren de trekhaal dan wel? Er van uitgaande dat mijn trekhaak niet origineer is (het breft een trekhaak met twiny-load) waar zou ik na kunnen gaan of dit origineel is?

MVGR
 
Vw  Polo  1.4 automaat 
Goedemorgen,

PDC set voor een polo 9n zijn (compleet) moeilijk te vinden. Past een setje van een 6 C/R ook? Of kom ik dan in de problemen met canbus o.id.? Trekhaak module (K-line) heb ik nog niet naar gezocht dit zal ik volgende week gaan doen wanneer ik meer tijd heb.

Hoor graag van jullie.

Mvgr,
Julius
 
Vw  Polo  1.4 automaat 
Als je niet perse pdc zichtbaar wil hebben in de radio kun je ook eens hier kijken:


Ik was 80 euro kwijt voor een OEM set, ziet er compleet OEM uit, is het alleen niet natuurlijk. Ik heb deze set gecombineerd met een RCD330 met achteruitrijcamera
 
Ik heb het bovenstaande bedrijf gecontacteerd, nu in afwachting van een reactie. Als ik meer weet laat ik het weten. In ieder geval bedankt voor alle informatie!

Mvgr
 
Vw  Polo  1.4 automaat 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!