Bruine drap in de uitlaat

Hallo, Voor het eerst op my polo, tijdje geleden een Volkswagen polo 1.2 tsi uit 2010 aangeschaft. Ik keek toevallig naar de uitlaat en zag dat daar een soort bruine drap in ligt weet iemand misschien wat dit kan zijn?
 

Bijlagen

  • D20994BF-B74A-4F31-8ABA-67F58A0402D1.jpeg
    D20994BF-B74A-4F31-8ABA-67F58A0402D1.jpeg
    1.3 MB · Weergaven: 41
  • C5134658-0A93-4EAE-A875-43B6FAE2CC17.jpeg
    C5134658-0A93-4EAE-A875-43B6FAE2CC17.jpeg
    3 MB · Weergaven: 40
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TSI 
Lijkt "gewoon" condens met wat viezigheid (kan roet, roest of olie zijn). Veel korte ritjes? Dan eens goed warm rijden en kijken of het dan ook is. Misschien blijft er vaak condenswater achter in de einddemper. Dat kan gaan roesten en komt er tijdens het rijden weer uit.

De 1.2 TSI schijnt nog wel eens veel olie te willen verbruiken. Iets met de zuiger/schraap-veren staat me bij. Dan krijg je koolafzetting doordat de olie in de cilinders komt. Dat kan ook viezigheid in de uitlaat geven. Wat verbruik je aan olie?
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 9N1  1.4 16v 74pk Highline 
Rij meestal alleen maar ritjes van 23 kilometer ongeveer.
Dat zijn korte ritjes. Zeker als je dan eventueel ook niet op de snelweg komt. Dan zal de motor eigenlijk niet op bedrijfstemperatuur komen. In dat geval hou ik het op condens met roest / roet.

Je kunt proberen om de motor eens echt goed warm te rijden. Dat is sowieso niet slecht. Kijken of er dan nog iets uitkomt.
 
Volkswagen  Polo 9N1  1.4 16v 74pk Highline 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!