Brommende uitlaat en piepende bandjes: dé Polo 9N3 GTI

Vandaag het pakketje van @Fz-errie mogen ontvangen met daarin zijn LMM en zijn DV. Eerst de LMM erop gezet (probeer dat maar eens met een waterpomptang te doen met dat soort grote slangenklemmen, wat een hel!). Gereden, reed beter, echter stotterde nog steeds een klein beetje. Daarna de DV verwisseld wat het probleem in zijn geheel oploste! Heel fijn.

Toch aan het kijken naar een sport N75 (J), aangezien ik niet helemaal tevreden ben met het optrekken op dit moment. Wordt vervolgd. Waar gelukkig zijn we uit de problemen mbt het optrekprobleem.

Nogmaals bedankt @Fz-errie, heel fijn!
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Top!!
Beetje bij beetje gaat die rijden als een nieuwe.

Ik bedenk me net dat toen ik mijn auto heb laten chippen die man ook zij dat de n75, lmm en nog 1... die ik vergeten ben Stick Out Tongue 9/10x vervangen moeten worden na het chippen het liefst er voor ivm problemen.
Ging om de 1.8 20vt (had een praatje daarover want er stond een 1.8 20vt leon stage 2)
 
  • Leuk
Waarderingen: Giltix
Vandaag het pakketje van @Fz-errie mogen ontvangen met daarin zijn LMM en zijn DV. Eerst de LMM erop gezet (probeer dat maar eens met een waterpomptang te doen met dat soort grote slangenklemmen, wat een hel!). Gereden, reed beter, echter stotterde nog steeds een klein beetje. Daarna de DV verwisseld wat het probleem in zijn geheel oploste! Heel fijn.

Toch aan het kijken naar een sport N75 (J), aangezien ik niet helemaal tevreden ben met het optrekken op dit moment. Wordt vervolgd. Waar gelukkig zijn we uit de problemen mbt het optrekprobleem.

Nogmaals bedankt @Fz-errie, heel fijn!
Graag gedaan, mooi dat het stotterprobleem is opgelost! Big Grin Als het optrekken je nog wat tegenvalt, dan heb ik nog wat tips. De Ibiza Cupra, waar de DV en LMM vandaan komen, had ik voorzien van:

Milltek turbo back uitlaat met 2,5 " downpipe en sport kat
Pipercross luchtfilter
4 bar benzinepomp
4 bar fpr ( fuel pressure regulator)
Stage 2+ op maat Chiptune ( 245 pk/ 360 nm)

Het optrekken gaat je dan niet meer tegenvallen. Helaas heb ik die onderdelen niet meer liggen.;)
 
Volkswagen  Polo GTI 6C  1.8 TSI 252 pk (JD Engineering) 
@Fz-errie ik was inderdaad aan het denken aan een de-cat downpipe (voor de golf 4 1.8t zijn die super goedkoop, voor de polo uiteraard weer niet) en er komt nog een RamAir cone op. Het 4 bar systeem moet nog even wachten, maar zal vast ooit eens komen. Thanks voor de tips. Probeer ergens tussen de 250-300PK te eindigen als ik klaar ben met de auto. Die gaat niet meer weg ;)
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
@Fz-errie ik was inderdaad aan het denken aan een de-cat downpipe (voor de golf 4 1.8t zijn die super goedkoop, voor de polo uiteraard weer niet) en er komt nog een RamAir cone op. Het 4 bar systeem moet nog even wachten, maar zal vast ooit eens komen. Thanks voor de tips. Probeer ergens tussen de 250-300PK te eindigen als ik klaar ben met de auto. Die gaat niet meer weg ;)
Houd ons op de hoogte. Altijd leuk om dit soort projecten te volgen! (y) Dat met de grote slangklem van de LMM en een waterpomptang herken ik trouwens wel:fearscream:
 
Volkswagen  Polo GTI 6C  1.8 TSI 252 pk (JD Engineering) 
@Fz-errie Ga ik zeker doen, ben van plan meer dingen zelf aan te gaan pakken, dus kan wellicht ook wat meer foto's maken! Ik heb echt dik anderhalf uur met 2 man liggen kloten om die LMM terug de pijp in te krijgen. De slag van de waterpomptang was net niet groot genoeg... Wordt tijd voor een slangklemmensetje, of alles vervangen met schroefbare slangenklemmen
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Vandaag een stukje gereden en ik merkte toch weer wat heel licht gestotter. DV en LMM zijn momenteel uitgesloten. N249/N112/SAI is weg en uitgeschreven... Iemand enig idee wat het wellicht nog zou kunnen zijn?

Ik bestel volgende maand (rond de 25e) een turbo pressure gauge. Zo kan ik beter pinpointen wat de turbodruk doet (en het ziet er cool uit!).
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
@Fz-errie Ik ben aan het twijfelen of de motor wellicht overslaat, dat een van de bobines niet meer helemaal lekker is. Weet alleen niet zeker hoe ik dat goed kan testen aangezien ik geen foutcodes heb... Volgens mij gechipt op 98, maar ik tank ook altijd 98 dus dat mag geen probleem zijn. Flesje injectorreiniger is t proberen waard denk ik. Volgens mij 'zweten' de injectoren ook een beetje, maar vraag me af of dat de oorzaak kan zijn.

@Jay511 gewoon in de tank gooien en rijden! :)
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
@Giltix Als je altijd 98 tankt, dan zal het daar waarschijnlijk niet aan liggen, tenzij die op 100 of 102 gechipt is, maar dat is onwaarschijnlijk hier in Nederland. Het is toch niet toevallig een Duitse import?

Wat Robin-1991 schreef is helemaal waar. De bobines verwisselde ik, bij de Ibiza Cupra, ook altijd samen met de bougies elke 60.000 km. Bij de gechipte Cupra gebruikte ik trouwens altijd bougies die een stapje kouder zijn dan de originele.

Het wordt zo langzamerhand een hele zoektocht......... heb je het al laten uitlezen?
 
Volkswagen  Polo GTI 6C  1.8 TSI 252 pk (JD Engineering) 
@Robin-1991 Ja klopt, maar om nogmaals blind geld te gaan investeren zonder dat ik met zekerheid weet dat dat de oorzaak is gaat me op dit punt een beetje te ver. Kan ik niet de bobines op een simpele manier testen, zonder een nieuwe te kopen?

Visueel zie ik soms wel eens dat de motor echt letterlijk overslaat (alsof je even snel tussendoor een hartklopping krijgt). Zou het mindere vermogen verklaren, het zwabberende stationaire toerental (is echt minimaal, maar hij blijft niet op één punt staan). Maarja.

@Fz-errie Hmm, volgens mij heeft de polo nu zijn eigen 'standaard' bougies. Die zijn ook zo'n 8 maandjes geleden vervangen dus ik vermoed niet dat die al een probleem zijn. Ik heb zelf uitgelezen en geen foutcodes gezien. Live-data kom ik niet bij met mijn uitleesapparaat (blijkbaar een weird protocol). VAG-COM staat op het lijstje, maar ik moet even wachten aangezien ik al praktisch 2 maanden mijn gehele salaris richting de auto aan het schuiven ben (en het ook tijd wordt voor iets anders, mijn appartement wordt er niet ingerichter op op deze manier).

Mijn monteur vermoed dat het de DV is die toch niet helemaal lekker is (omdat hij het even goed gedaan heeft). Maar dat lijkt me sterk. Hij houdt gewoon netjes vacuüm vast (de oude die ik eruit haalde ook nog). Hij had het met zijn forge DV geprobeerd (stugste veer), maar om nou weer 170 euro uit te geven om 'te proberen' en te hopen dat t werkt is dan ook weer een big hassle. Ik zou de bobines preventief kunnen vernieuwen naar de rode variant, maar dat kost me ook weer 100 euro - er van uit gaande dat ik ze bij autodoc bestel.

Komt er ook nog bij dat hij sinds de nieuwe N75 toch ook een stuk minder hard trekt. Hmm.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Is het misschien een idee om hier op het forum een oproep te plaatsen voor hulp van iemand met VAG-COM die bij jou in de buurt woont?
 
Volkswagen  Polo GTI 6C  1.8 TSI 252 pk (JD Engineering) 
  • Leuk
Waarderingen: Giltix
@Robin-1991 hmm, als ik dan toch nieuwe bobine(s) koop, kan ik dan toevallig ook een upgrade kopen? Ik weet dat er veel alternatieve (betere) bobines worden gekocht als upgrade van de bestaande
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
@Robin-1991 hmm, als ik dan toch nieuwe bobine(s) koop, kan ik dan toevallig ook een upgrade kopen? Ik weet dat er veel alternatieve (betere) bobines worden gekocht als upgrade van de bestaande
Ik denk dat je dan deze moet hebben:
 
Volkswagen  Polo GTI 6C  1.8 TSI 252 pk (JD Engineering) 
  • Leuk
Waarderingen: Robin
Vergis ik mij nu? Toen er bij mij een bobine kapot was merkte ik dat echt wel. Dat was geen heel licht gestotter meer.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Heb gelezen dat de problemen ook wel eens het resultaat kunnen zijn van een verstopte carterventilatie. Is er een manier om dit te checken? Wellicht als de carterventilatie verstopt zit is dit het probleem van alles...
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!