Brommende uitlaat en piepende bandjes: dé Polo 9N3 GTI

Storingen kunnen gewist worden, met de kans dat deze gelijk terug komen of pas na een tijdje.
alles is voor de gek te houden ook je aankoop keuring, en een spoorstangetje is zo gewisseld. die hoeft maar een tikkie krom te zijn wat niet eens opvalt en je uitlijning gaat compleet de mist in.
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
@JM89 Ziet er naar uit dat ik de grades een beetje verpest heb --> 175 graden komt meer overeen. Ik kon het vrijwel direct zien zonder aanwijzen van de monteur. Heb ook aangegeven dat de auto naar rechts trok, voor de keuring. Dat werd afgedaan met 'uitlijnen en dan is het opgelost' Daarom dat maar even voor lief genomen. Achteraf foute keuze geweest.

Voor de rest reed hij wel écht lekker.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
@SantanoS wil ik niet toegeven, maar ja.

ANWB gebeld: foutcode die hij uitlas was een P0116. Koelwatertemperatuursensor. Gewist en na even te laten lopen niet meer teruggekomen.
Komt hij wel terug moet ik even de sensor vervangen :)

Chinese uitleesding gaat de kliko in. Waardeloos.
Tijd voor het echte werk
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: SantanoS
@Johan €10,81 en een kwartiertje was de schade Stick Out Tongue

helaas t probleem niet opgelost. Het lijkt toch aan het connectortje te liggen (of het einde van de kabel). Heb de connector even schoongemaakt. Kijken of t morgen nog steeds is.

Edit:
Na het wissen van de code tijdens de rit terug naar huis kwam de temperatuurwijzer na 15km 120 rijden niet boven de 70 graden uit. Met de connector wiebelen liet de temperatuur omhoog gaan.

tijdens het rijden loopt de temperatuur een stuk naar beneden bij veel rijwind. Doet denken aan een kapotte thermostaat, maar dat verklaart niet waarom de temperatuur hoger wordt als ik met de stekker rammel. Onderzoek gaat door!
 
Laatst bewerkt:
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: Johan
Gisteren, op alle relatief kleine ritjes na ~15-50km, kreeg de Polo eens een iets langere rit. Met zo'n 70km enkele reis (en ik moest ook nog terug!) ging ik vol goede moed met mijn nieuwe en gerepareerde koelwatertemperatuursensor op pad.

Ik had de eerste autoweg nog niet gehad of ik zag in mijn ooghoek weer een mooi oranje-kleurig lampje branden: motormanagement. 15km voor het bereiken van mijn bestemming kwam er een 2e lampje bij: de ESP had zichzelf uitgeschakeld en was met het knopje niet meer aan te zetten. Vreemd.

Het moest eigenlijk een leuke middag worden (dagje shoppen), maar het begin van het shoppen toch maar even uitgesteld om wat onderzoek te doen: auto uitzetten en weer aanzetten zorgde ervoor dat het ESP-lampje 'uit' ging (en de ESP dus weer aan), totdat ik de auto startte en op de rem drukte. Dagje shoppen was zeker geslaagd (alhoewel ik denk dat de helft van alles wat ik gekocht heb een soort van 'frustratie-shoppen' was), tijd voor de rit naar huis. Voorzichtig, zonder al te veel gekke dingen te doen, toch de rit naar huis gemaakt. Navigatie stuurde me ook nog eens door Duitsland dus ik kreeg al het al warm (ik heb geen ANWB dekking in het buitenland namelijk). En ja hoor: waar ik al bang voor was gebeurde bijna. Ik nam een rotonde in de twee, en midden in het gas geven viel mijn vermogen totaal weg. Opnieuw gas geven hielp, maar vanaf dat moment leek het hek wel van den dam. Het gebeurde frequenter, en uiteindelijk, thuis voor de deur, kwam er een 3e lampje bij: EPC. Zou de Polo weten dat het bijna kerst is en me in de stemming proberen te brengen?

Toen moest ik denken aan mijn blauwe polo: EPC + Motormanagement kán een remlichtschakelaar zijn. Ik de auto uit, gekeken. 3e remlicht brand zachtjes en constant. Raar. Ik op de rem gedrukt: remlichten werkten. Ik nog een keer op de rem gedrukt: nu niet. De keren daarna: ook niet. Het verband tussen motormanagement/EPC en een ESP kan ik nog wel zien (als de auto niet weet dat je remt, kan de ESP het ook niet goed corrigeren lijkt me). De relatie met het wegvallen van het vermogen kom ik zelf niet zo goed over uit (iemand tips?)

Dus, vanmiddag na werk maar even naar de lokale autoonderdelenwinkel rijden en een nieuw remlichtschakelaartje installeren. Als dat het oplost ben ik al blij. Nu even zorgen dat ik die *** kerstgedachte uit de polo krijg geprogrammeerd. Die lampjes vind ik namelijk helemaal niet zo leuk.

I'll keep you posted.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
  • Verdrietig
Waarderingen: Ruud9N
Balen man!
Kan het niet een bobine zijn?
Ivm vermogen wegvallen en dan wel weer vermogen?

Ik heb laatst de ANWB laten komen(gezegd dat ik met pech stond). Toen hebben ze de auto direct uitgelezen en bleek een kapotte bobine te zijn.
Waardoor ook allerlei lampjes gingen knipperen zoals EPC.
 
Volkswagen  Polo 6R GTI  1.4 TSI 180 PK insta: polo6rgti.santie 
@SantanoS

Ik ben er achter gekomen dat een niet goed werkende remschakelaar ervoor kan zorgen dat het gasgeven met het gaspedaal ongedaan kan worden gemaakt. Als de auto denkt dat je aan het remmen bent, zorgt hij ervoor dat je geen gas kan geven namelijk. Daarom valt hoogstwaarschijnlijk het vermogen weg.

Nu kan het nog 2 kanten op: het probleem is verholpen met een nieuwe remschakelaar, of het is een kabelprobleem en dan begint het gezeik eigenlijk pas. We zullen het over een kleine 6 uurtjes weten denk ik...
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Remlichtschakelaar vervangen, heeft het probleem niet opgelost. De temperatuurmeter doet ook weer raar (gaat niet naar 90 graden terwijl de vloeistof wel behoorlijk warm is). Remlichten werken ook niet constant, soms wel, maar meestal niet. Ik ‘hoor’ de klik van het relais wel als ik de rem indruk.

heb de minpool van de accu opgeschuurd en dat heeft de foutcode van motormanagement vervangen. Is tijdens het rijden net niet opnieuw aangekomen. Maar het vermogensverlies tijdens het rijden en het esp probleem blijft. Zekeringen zijn allemaal in orde en niet doorgebrand.

Ik ben er behoorlijk klaar mee. Vermoed dat het probleem elektrisch ligt en wil niet in de beerput stappen van het diagnosticeren van elektrische problemen.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
  • Verdrietig
Waarderingen: JayS, Ruud9N en SantanoS
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!