Bresjee99 stelt zich voor

Hallo iedereen,

Ik ben Robbin, 27 jaar en ik heb sinds een week een Glacier Blue metallic Polo 1.2 TDI BlueMotion in mijn bezit. De eerste 1000KM zitten er alweer op en ik heel erg verrast. Ik kom uit een Lupo 3L 1.2 TDI, wat ik in 5 jaar als een hele fijne auto heb ervaren, je zult mij dan ook niet horen klagen over het vermogen... ;) Sommigen zullen mij ook wel van het 3Lvrienden forum herkennen, waar ik een relatief actief gebruiker/lid van ben. Daarnaast heb ik in 2015 met de Lupo aan de Noordkaap Challenge meegedaan. Een onvergetelijke ervaring!

De Polo komt naast de Lupo te rijden waar mijn vriendin mee verder rijdt. Ik heb de Lupo sinds 2013 en er 165.000 kilometer bijgereden. Zoiets verwacht ik met de Polo ook te gaan rijden. Zo'n 30-35k per jaar dus.

Genoeg over de Lupo, door naar de Polo ;)

mijn Polo komt uit 2011 en heeft 157.000 KM op de teller. Hij bezit de volgende opties:

- Climate control
- Alarm plus
- RNS315
- Licht en zichtpakket
- Elektrische ramen achter
- Uitschakelbare airbag
- Park distance control


Daarnaast heb ik ook een aantal upgrades gepland:

- Led interieurverlichting + led kentekenverlichting
- RCD330, met Carplay
- Tegen de winter H7 koplampen
- Helix originele subwoofer of vergelijkbaar.
- Chiptuning op termijn. (na garantietermijn)
- Suggesties zijn altijd welkom

Daarnaast wil ik graag nog wat VCDS aanpassingen (laten) doen:

- Comfortblink naar 4
- Autolock / Anti carjack
- Stuurbekrachtiging (moet nog even proberen wat)
- DRL met achterlichten
- BCM naar Japans (km/l)
- Suggesties zijn altijd welkom

Hier nog een foto van mijn Polo, meer volgt na een volledige detail komend weekend! Polo voorkanr.jpg
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BlueMotion + Skoda Karoq 1.5 TSI Style Business 
Welkom robbin! Eindelijk een beetje luxe ten opzichte van je lupo. Althans dat ervaarde ik.. Leek net alsof je in een luxe bak rijdt de eerste keer.. ;)

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 95PK 
Welkom robbin! Eindelijk een beetje luxe ten opzichte van je lupo. Althans dat ervaarde ik.. Leek net alsof je in een luxe bak rijdt de eerste keer.. ;)

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Fantastisch! Ik ben net terug van twee weken vakantie met de Polo. Richting Ardennen, Vogezen en Eifel. Ondanks de relatief korte reisafstand, toch ruim 2500KM gedraaid. De 1.2TDI rijdt heerlijk. Flink meer ruimte en comfort dan de Lupo.

Wel nog een lampje kapot na 2 dagen.. Geeft ie gelukkig netjes aan, jammer dat hij er niet bij vertelt welke ;) Was rechtsachter, 10 minuten werk de eerste keer. Grappig dat in de Polo Handleiding alles keurig uitgelegd staat. In het boekje van de Lupo stond: bezoek de dealer.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BlueMotion + Skoda Karoq 1.5 TSI Style Business 
Haha herkenbaar van 't lampje. In de laatste 100k 1x gehad. Ga je nog veel plezier aan beleven! Ik ga zondag naar Italië rijden 1200km enkele reis, ook een leuk stuk.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 95PK 
Welkom Robbin,

Hopelijk kunnen we veel van elkaar leren ;)

P.s ik geef je meteen advies de RCD330 Plus (Noname variant) aan te schaffen i.p.v de normale rcd330
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Haha herkenbaar van 't lampje. In de laatste 100k 1x gehad. Ga je nog veel plezier aan beleven! Ik ga zondag naar Italië rijden 1200km enkele reis, ook een leuk stuk.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Dat denk ik ook ja, ik ben er erg blij mee. Vermogen viel me overigens alles mee in de bergen. Ga je weer op vakantie? Lekker man! Daarna kom ik snel bij je langs hoor, je hebt de Polo nog niet in het echt gezien!

Welkom Robbin,

Hopelijk kunnen we veel van elkaar leren ;)

P.s ik geef je meteen advies de RCD330 Plus (Noname variant) aan te schaffen i.p.v de normale rcd330

Ik hoop het ook! Ik heb trouwens van jou nog geen voorsteltopic kunnen vinden. Kan dat kloppen? :oops: Was namelijk wel benieuwd!

Wat is het verschil? Ik wil sowieso eentje met Apple Carplay. Ik had een dubbeldin Pioneer met Carplay in mijn Lupo en vond dat echt fantastisch werken.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BlueMotion + Skoda Karoq 1.5 TSI Style Business 
Robin,

mag ik vragen waar je die RCD330 met carplay gekocht hebt? Gewoon aliexpress?

Ik heb hem nog niet gekocht, maar wil er graag eentje kopen. Ik weet nog niet wat de beste manier is i.v.m. importheffingen. Je ziet ze ook regelmatig op Ebay voorbij komen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BlueMotion + Skoda Karoq 1.5 TSI Style Business 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!