Brandstof primen

Goedemiddag,

Na een poging gedaan te hebben om mijn olie filter huis te vervangen heb ik besloten om het op te geven. Ik kon bij 1 boutje er niet bij en was al 8 uurtjes bezig...
Nou heb ik wel alles netjes terug inelkaar kunnen zetten, maar uiteraard start de auto nu niet meer, waarschijnlijk omdat er geen diesel in de leiding zit.

Nu heb ik geen VCDS kabel (heb hem nu wel besteld) maar een VAG CAN PRO, weet iemand of ik hiermee ook brandstof kan primen? Anders moet ik vanavond de hulpdiensten even bellen want ik ga geen 2 weken wachten op mijn nieuwe kabel Stick Out Tongue

Alvast bedankt!

Groetjes
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 75pk 
Ja, je kan de opvoerpomp aansturen via de laptop. Volgens mij begint de brandstofpomp al te draaien zodra je de auto op contact zet. Je zou dit ook diverse malen kunnen doen om het brandstofsysteem te primen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
Ja, je kan de opvoerpomp aansturen via de laptop. Volgens mij begint de brandstofpomp al te draaien zodra je de auto op contact zet. Je zou dit ook diverse malen kunnen doen om het brandstofsysteem te primen.

Heb 'm 10 keer op contact gezet maar helaas geen succes. Ik weet niet zeker of hij zelf primed.

Wellicht wet iemand of het met VAG CAN PRO kan, want VCDS van ross tech heb ik op dit moment niet en daar zijn wel genoeg video's over te vinden.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 75pk 
Opgelost!

Gewoon draaien tot ie start, hij had er eerst moeite mee daarna hoorde ik ‘m bijna lopen. Gelukkig is mijn accu zeer nieuw, met dit weer is er kans dat je accu te zwak is en het niet aan kan.

Dus iemand met het zelfde probleem die dit leest, dat was mijn oplossing!

vw polo 1.2 tdi uit 2011.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 75pk 
  • Leuk
Waarderingen: FRL_AW en kawazxr
De hogedrukpomp van een dieselmotor wordt gesmeerd door de vettige brandstof. Het wordt niet aangeraden om de motor te blijven starten totdat de motor aanslaat, als de pomp niet gevuld is. Dat geeft veel slijtage omdat er geen smeringen is, en zo kan je pomp vroegtijdig overlijden. Daarom altijd de opvoerpomp in de brandstoftank aansturen middels de PC om bovengenoemde te voorkomen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: DizzyGhost
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!