Bluetooth-audio RCD 310

Ik ben sinds kort trotse eigenaar van een nieuwe polo 6R met een RCD310.
Nu is deze voorzien van een bluetooth-audio functie die je aan en af kan zetten,
helaas is het tot op heden nog niet gelukt om mijn iphone te 'pairen' met mn VW :(

Nu heb ik wat opzoekingswerk verricht en nu lijkt het erop dat je
zo'n handsfree gedoe in je stuur etc.. moet hebben ingebouwd zitten om het te laten werken...
Wat ik nogal vreemd vind omdat ik m'n iphone enkel wil gebruiken om muziek te streamen via bluetooth
niet voor te bellen ofzo (daar heb ik al een parrot kit voor)

Hoe kan ik dit nu oplossen en weet iemand soms wat dit zou kosten?

Thanks :)
 
Ik zat met hetzelfde probleem. Ik heb er uiteindelijk ook voor gekozen om de AUX-ingang te gebruiken hiervoor. Hiervoor heb ik een Kuda dashmount en een brodit telefoonhouder gekocht, en de aux aansluiting onderin de middenconsole verlegd naar de steun rechts van mijn middenconsole.
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
Ik zat met hetzelfde probleem. Ik heb er uiteindelijk ook voor gekozen om de AUX-ingang te gebruiken hiervoor. Hiervoor heb ik een Kuda dashmount en een brodit telefoonhouder gekocht, en de aux aansluiting onderin de middenconsole verlegd naar de steun rechts van mijn middenconsole.

Ik heb gewoon een muvit telefoonhouder gekocht (15eu koopje! Big Grin) die aan de ventilatieroostertjes bevestigd kan worden en dan met een kabeltje naar de aux ..
helaas zit bij de iphone de ingang bovenaan waardoor het kabeltje een beetje in de weg hangt soms , maar het werkt in ieder geval perfect :)
 
Ligt aan je telefoon. Zelf vind ik zo'n standaard houder niet mooi, en heb dus voor de kuda+brodit oplossing gekozen. Dat is veel mooier imo. En bij de iPhone 5 zit de aux gelukkig onderaan, dus je ziet bij mij zo'n 5cm kabel.
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!