Blue GT besteld

Vorige week een Blue GT besteld ter vervanging van mijn golf V. Nu gaat het grote wachten beginnen, 1 augustus zou hij er moeten zijn volgens de dealer.


In blue silk met antraciet velgen
Handbak (lekker zelf schakelen)
Winterpakket, airco, executive pakket en nog een paar onzin dingetjes.

Als er nog geld overblijft gaat er meteen compleet nieuwe audio in, ik denk Gladen 120.4 amp en 165 speakers met de standaard radio en een Pioneer sub onder de afdek van de kofferbak. Maar ik sta open voor suggesties en ervaringen. Ik wil het liefst de standaard radio blijven gebruiken met een betere versterker omdat het er dan mooi standaard uitziet en het ook minder diefstal gevoelig is. En de stuurbediening werkt dan ook zoals het hoort.


Dit is ook meteen mijn eerst post hier, ik zal het forum nog wel eens doorzoeken voor wat vragen die ik heb.
 
Gefeliciteerd met de aanschaf! :mrgreen:

Ik had ook voor handbak gekozen, en heerlijk dat winterpakket! Lekkere warme bips in de winter!
(ik vanmorgen zelfs nog, lekker in de onderrug!)
 
Vw  Polo  1.2 tdi 
Wachten op de facelift leek me niet nodig, ziet er vrijwel hetzelfde uit en ik wilde inruilen voordat er grote kosten aan kwamen aan mijn golfje.

De pioneer sub heb ik nu ook in mijn auto met standaard speakers en een Alpine headunit. Klinkt wel goed, maar de zwakste schakel is toch de speakers naar mijn mening. Dus dit keer maar meteen alles doen dacht ik, ik ben nogal een zeurpiet als het op geluid aankomt.

Leuk dat er zo'n actief forum is trouwens..
 
Heb gisteren mijn Blue GT al bij de dealer opgehaald, wat een pretmobieltje. Big Grin Ik snap niet hoe ze zoveel koppel uit zo'n klein motortje halen, als je op de snelweg het gas intrapt lijkt het wel een diesel (in positieve zin).
 
@expor: waarom heb jij blauwe remklauwen en ik zilver? Of heb je ze stiekum gespoten? :)

Vandaag de knoop doorgehakt voor betere speakers, ik vind het standaard geluid echt behoorlijk slecht. Maar het is maar net wat je gewent bent misschien. Het gaat toch Polk Audio worden, MM6501 voor en MM651 coax achter.
 
Vandaag alle was van de 'poetsbeurt" van de dealer eraf gehaald, was wel even werk. Zaten een paar krasjes op de achterklep, meteen eruit gehaald. Daarna de hele auto met klei schoongemaakt en twee keer in de Jetseal 109 gezet. Hij staat nu alleen in de sealant maar hij heeft meer glans dan de wax van de dealer. Misschien zet ik er ook nog een laagje wax over, maar het is niet echt nodig.
2013-07-20-17.32.02.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En nu is de auto echt klaar, en is ook het geluid in orde. Fotootje van het installeren van de audio.
2013-07-26-16.04.01.jpg


Zoals het hoort alles netjes gedempt met Dynamat, anders heeft het weinig zin om goeie speakers te plaatsen. De volledige installatie is verstopt, de auto ziet er weer als standaard uit met de goedkoopte VW radio. :lol: Maar de radio hangt wel aan een mooie versterker en sub, De Polk speakers zijn ook netjes achter de standaard roosters gezet, onzichtbaar. Maar het geluid is wel verschrikkelijk zuiver nu.
Bijkomend voordeel van goed dempen, niet de hele buurt hoeft mee te genieten als je je radio een beetje harder zet.
 
Polo blue GT sinds februari

Hallo, ik heb me net aangemeld op dit forum. Rij sinds febr een blue GT. Heerlijke auto. Wat een power uit 1.4.
Was heel wat gewend want heb 7 jaar 2 Golf V GTI's gereden, zelfs een edition 30 met 230pk. In dec 12 verkocht en snel Polo blue GT besteld. 9 weken levertijd maar zeker geen spijt.
Inmiddels 10.000 gereden in half jaar oa vakantie Zwitserland en Italië. Gemiddeld verbruik in randstad 1:15 a 16, in Zwitserland met rustig cruisen zelfs 1:17. In Duitsland meegaan in snelle verkeer 140-180, bijna 200 op teller. Geen enkel probleem. Wel vreemde gezichten in andere auto's als ze dat Polotje zien gaan (terwijl het niet eens een GTI is).
En dan ook nog eens economisch met 2 cilindermode, start/stop etc

Heerlijke auto.

Hart zegt nog steeds Golf GTI maar verstand (en portemonnee) zegt Polo blue GT.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!