Voorstellen blauwtje15: mijn nieuwe polo (2015) 1.0 12V 6R uit Duitsland

Hoi iedereen,

sinds een maandje heb ik een, voor mij, nieuwe polo uit Duitsland geimporteerd. Een hele mooie blauwe kleur :))
Ik zou er enkele dingen aan willen veranderen, maar heb geen ervaring met auto's qua software of techniek
Ik zou bijvoorbeeld:
-dagrijverlichting willen aanpassen zodat de achterlampen ook branden. Moet ik naar de dealer die een 'vagcom' heeft of kan ik dat ook zelf?
-De velgen wil ik haal graag zwart maken. Is spuiten of powdercoating een betere optie? Weet Iemand een goed adres in de buurt van Purmerend?
-Wat is een goede optie qua bluetooth voorbereiding? Ik heb nu een Bury C9068 maar vind dit eigenlijk geen fijn 'dingetje'. Iemand een goede tip?

- Last but not least....en dit irriteert mij mateloos maar ik krijg de achterlamp er niet af om het remlicht te vervangen. Wartel heb ik los, unit zit beweging in, maar vervolgens blijft het ergens aan haken...ik probeer het heen en weer te bewegen maar krijg het niet los... Ik ben een vrouw maar dit is wel heel erg en ik weiger naar de dealer te gaan... :)

Als iemand mij met een van deze punten wil helpen; heel graag!!

Groet, Blauwtje
20211119_122138.jpg
 

Bijlagen

  • 20211119_122138.jpg
    20211119_122138.jpg
    5.4 MB · Weergaven: 12
volkwagen  polo  1.0 
  • Leuk
Waarderingen: Do-Rithm en kawazxr
Voor vcds aanpassingen zijn hier genoeg jongens die dit kunnen, sommige voor een kleine vergoeding, sommige zonder vergoeding.

Spuiten of poedercoating is een eigen keuze, ik ben voor de laatste gegaan ivm mijn werk waardoor ik wat dichter bij het vuur zit.

Achterlicht is de schroef los, maar die had je al, daarna zit die aan de zijkant, buitenzijde nog vast met een klem, deze kunnen zwaar gaan. Ik doe meestal het achterlicht rondom afplakken tegen krassen en dan het achterlicht goed vast en dan een flinke ruk naar achter.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!