Bijgeluid

Daar ben ik weer met een geluid dat ik niet kan thuisbrengen.
Als ik bij een koude start optrek dan hoor ik een hele lichte bonk die ergens aan de voorkant vandaan lijkt te komen.
Dit is alleen de allereerste keer dat ik na een koude start een beetje gas geef om op te trekken.
Om mijn gezeur compleet te maken valt het dan ook op dat de verlichting op dat moment heel licht dimt. Alsof er een zware stroomverbruiker aanslaat.
Dat met de verlichting valt mij nu eigenlijk pas op omdat het 's ochtends donker is als ik vertrek.
Ik heb het geprobeerd te filmen, maar daar zie en hoor je niets van.
Nu weet ik dat het allemaal erg vaag klinkt, maar misschien is er iemand die dit herkent of misschien een verband weet te vinden tussen de 2 zaken :-S
Het betreft een Polo 9N3, 1.4 uit 2006
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 16V 100PK 
Dank je voor je reactie! Dat klinkt inderdaad logisch.
Ik zal eens kijken of hij dat geluid ook maakt als ik meer toeren maak terwijl ik stil sta ipv weg te rijden. Als dat zo is dan kan ik eens onder de kap kijken terwijl dit gebeurt om zo te bepalen of het echt de dynamo is.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 16V 100PK 
Dank je voor je reactie! Dat klinkt inderdaad logisch.
Ik zal eens kijken of hij dat geluid ook maakt als ik meer toeren maak terwijl ik stil sta ipv weg te rijden. Als dat zo is dan kan ik eens onder de kap kijken terwijl dit gebeurt om zo te bepalen of het echt de dynamo is.
Ik heb het even geprobeerd, maar hij doet het echt alleen bij het wegrijden.

De reactie van Donna klinkt ook aannemelijk. Ik weet eerlijk gezegd ook niet of dit geluid er al lang is, maar het valt me pas sinds kort op :)
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 16V 100PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!