Back to basics: Volkswagen Polo

Ruud9N

Premium lid
Spritmonitor.de
3,388
1,068
213
Wat een verschrikkelijke kale wagen heb je dan.

Al sinds jaar en dag is de Volkswagen Polo razend populair. In 2017 maakten we kennis met de zesde generatie. Die nieuwe Polo kun je zo dik aankleden als je wilt met een lijst aan opties en verschillende pakketten, maar hoe ziet de kaalste Trendline eruit?

Volkswagen Polo 1.0 Trendline € 16.151,-

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: heel anders. Met de Trendline staat er een Polo in de showroom waar niemand echt warm voor zal lopen. Waarom? Neem de (enige) benzinemotor die je voor deze versie kunt bestellen: de 1.0 MPI met slechts 65 pk. Het blokje zorgt voor een sprint vanuit stilstand naar 100 km/h in 15,5 seconden en met het gaspedaal plat op de vloer heeft de Duitser een top van 164 km/h. Daarnaast ontbreekt het elk spoor van een aantal basale voorzieningen. Denk daarbij aan cruise-control (€ 146), airconditioning (€ 967) en elektrisch bedienbare en verwarmde buitenspiegels. Stalen 15-inch wielen met doppen sieren het exterieur en de spiegelkappen en handgrepen zijn niet in kleur mee gespoten met de rest van de auto. De kleur voor de Trendline is overigens 'Urano Grey', voor alle overige kleuren betaal je minimaal € 126 extra. Metallic lak is nog een stapje duurder met een prijskaartje van € 620. Het interieur is met een titaan-zwarte stoffen bekleding afgewerkt en oogt verder vrij kaal. Naast de versnellingspook zit een reeks knoppen die verder nergens voor dienen, behalve dat ze laten zien dat je veel opties mist.

Radio

Voorzieningen die de kaalste Polo wél uit Wolfsburg meekrijgt, zijn de dagrijverlichting met led-lampjes, de voorste portierramen die wel elektrisch bedienbaar zijn, een in hoogte verstelbare bestuurdersstoel en de radio met het 16,5 centimeter brede touchscreen (zonder bluetooth). De deuren open je daarnaast ook standaard op afstand met de afstandsbediening in de klapsleutel. Met die radio heeft deze Polo een voorsprong op de kaalste Ibiza van concerngenoot Seat, die het zonder moet doen. Die auto is echter flink goedkoper en beschikt bovendien standaard over 75 pk.

Comfort

Het lijkt er dan ook op dat Volkswagen de Trendline enkel in het gamma heeft staan om mensen naar de showroom te lokken. Kijken we bijvoorbeeld een stapje hoger bij de Comfortline, dan krijgt de koper er minimaal 10 pk bij en zijn voorzieningen als airconditioning, multimedia met bluetooth, cruise control en elektrisch bedienbare spiegels wel standaard aanwezig. De instapprijs van deze uitvoering ligt echter een stuk hoger dan die van de Trendline: € 18.550. (€ 2.399,- duurder)

Bron: Autoweek.

e8wy74ebgcjy.jpg oldy87zbfq8y.jpg xyxyjc5b8dho.jpg zszyctdbp2x2.jpgrafy0k8bxi9o.jpg filyz6tbz5q4.jpg
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
  • Leuk
Waarderingen: VM407
Tja, uiteraard is het ook wel een showroom-lokkertje. Maar neem mijn schoonvader als voorbeeld, die heeft nog nooit een airco in zijn auto gehad, gebruikt dat ding alleen voor woon-werk (20km totaal per dag) en boodschappen..

Als hij een nieuwe auto zou gaan kopen is dit voor hem juist een ideale auto, wat je niet gebruikt ga je ook niet voor betalen toch? ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: kawazxr
hij is echt veel ruimer dan onze versies ook.
16k is veel geld voor idd ‘een’ Polo.
maar deze is echt opvallend ruimer. het is de maat van Golf haast zo dacht ik.
het allermooiste vind ik dat nieuwe dashboard.

the future is now
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Probleem van elk automerk tegenwoordig. Ik werk zelf bij een Opel dealer, als ik de prijzen zie die mensen voor een basis corsa of astra betalen amai. Natuurlijk prijzen in Nl kan je totaal niet vergelijken met de prijs in Be. Voor de prijs die ik 2jaar geleden mijn scirocco (2.0TDI 50k km en 3jaar oud) betaald heb koop ik nu een basis corsa 1.2 60pk met niet echt iets speciaal van opties op.
 
hij is echt veel ruimer dan onze versies ook.
16k is veel geld voor idd ‘een’ Polo.
maar deze is echt opvallend ruimer. het is de maat van Golf haast zo dacht ik.
Even groot als een Golf V heb ik iemand horen zeggen die vroeger een Golf V R32 heeft gehad. Hij heeft nu de nieuwe AW.

Probleem van elk automerk tegenwoordig. Ik werk zelf bij een Opel dealer, als ik de prijzen zie die mensen voor een basis corsa of astra betalen amai. Natuurlijk prijzen in Nl kan je totaal niet vergelijken met de prijs in Be. Voor de prijs die ik 2jaar geleden mijn scirocco (2.0TDI 50k km en 3jaar oud) betaald heb koop ik nu een basis corsa 1.2 60pk met niet echt iets speciaal van opties op.
Als ik met een Belgische vriend praat over onze autoprijzen dan hoor ik hem lachen. Dank je wel BPM.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Doe ik ook alleen dat snapt hij niet. Hij vind de Belgische wegen geweldig en komt dan altijd aan met één bepaald stuk weg dat net vernieuwd is. Denk dat hij bang is om verder te kijken.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
België:
upload_2018-2-28_11-23-34.png

Nederland:
upload_2018-2-28_12-7-3.png

Wel een groot verschil vind ik. Overal rond de €2000

Rij nu zelf met een 1.2 9N3 en heb vorig week voor een fotoshoot een 200 km met een nieuwe AW mogen rijden. Zelfs op Belgische wegen is dit een hemel van verschil.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
  • Leuk
Waarderingen: Johan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!