AUX IN mogelijkheden ?

Hallo.

Ik heb de RCD 210 radio in mijn Polo 6R.
Deze heeft standaard geen AUX IN bij deze uitvoering.
Is er een mogelijkheid om toch met een Jack kabeltje muziek te krijgen in mijn auto?

Ik kom op internet, pagina's tegen die de radio eruit halen en een speciale adapter monteren, waarna ze het kabeltje geleiden naar de middenconsole.
Zijn er ook andere oplossingen? Of is dit toch de beste manier?

Bedankt!
 
@vwalexander, ik had die inderdaad ook gevonden. Ik vraag me alleen af of deze kabel lang genoeg is. Daarnaast las ik ook problemen als je de USB kabel van Apple zelf gebruikt in deze USB in. Mogelijk kan iemand hier iets over zeggen? Ik wil het ook zelf gaan proberen maar ben nog informatie aan het verzamelen
 
Thanks, dat kan ik ook als optie overwegen, ben alleen niet zo een fan van vijlen in m'n (voor mij) pas nieuwe auto... Stick Out Tongue

Heb in ieder geval geen MEDIA IN aansluiting in mijn dashboard kastje btw..
het is gewoon het plastieken gaatje wat vergroten, met een vijl gaat dit het gemakkelijkst Big Grin
verder kan je ook nog een fm adapter gebruiken, je kan hierop alles aansluiten en dan een fmsignaal naar je radio sturen.. goedkoop, handig en geen werken aan te pas Big Grin

mvg
 
Volkswagen  polo 6r  1.2 
Heb je al een keuze gemaakt Alexander?

Nee nog niet. Denk wel dat mij deze methode meer aanspreekt; MatD's homepage - DIY: Install AUX IN Cable for Volkswagen RCD 210 RCD 310 car radio (for Polo/Golf/ Seat Ibiza) :: Android programming - Semantic TV - Swoozy - Actionscript Flash Flex AIR - HTML 5 - Unity 3D - DIY - Music reviews - iPhone Convert MP4

Moet me alleen nog even een x de tijd nemen om het een keer goed door te lezen.
Vind het btw nog niet echt dringend, maar zou het wel leuk vinden om dit in de toekomst te hebben.

En als ik nou naar een Volkswagen dealer ga, en ik vraag of ze mij een AUX IN kunnen fixen, wat zouden hun dan doen?
 
Zij doen waarschijnlijk precies hetzelfde alleen vragen er veel geld voor. Bij mij gaven ze aan dat Aux inbouwen 120€ ging kosten. Vandaar dat ik nu naar de mdi oplossing aan het kijken ben die IbifaHo aangaf. Daarmee kun je ook bedienen via de radio.
 
Hmm ja het is wel zo te lezen ook nodig dat wanneer je die AUX aansluiting gerealiseerd hebt, je ook wat in de software moet instellen. Omdat ik namelijk de optie "AUX" niet zichtbaar heb in mijn radio. Hiervoor zul je dan toch naar een VW dealer moeten volgens die website (link 2 berichten terug).

Dan kan ik het dus net zo goed allemaal laten doen bij de dealer lijkt mij..
Vandaag wilde ik vragen bij een VW dealer, maar daar was het echt te druk. Ik zal deze week nog een keer langsgaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!