Automatische versnelling aanduider op Dashboard

Hallo,

Ik heb sinds kort een nieuwe polo 6R. Leuk autootje :)

Nu is het zo dat mij verteld is in de VW garage dat als ik benzine wil besparen en het uiterste uit mijn tank wil halen, ik op de boardcomputer de automatische versnellings-aanduiding moet volgen. (zo staat het ook in het boekje.. Bij 30 km/h in de 3, bij 40 km/h in de 4, en bij 50 km/h in de 5)... Bij mijn rijlessen meen ik mij te herinneren dat ik bij 80 km/h pas in de 5 moet schakelen....??

Nu heb ik zelf het gevoel dat als ik de instructies van de garage en het boekje volg dat ik minder KM's rijd... Ik heb een tank van 40 liter en rijd met een volle tank ongeveer 490km voordat ik moet gaan tanken.

Nu kan het niet echt aan mijn rijstijl liggen, want rijd gewoon normaal in mijn 1.2tje Stick Out Tongue

Wie heeft een idee wat je het beste kunt doen?

Nu heeft de auto wel pas 1600km gereden sinds aankoop vanuit de garage (stond maar 8km op de teller haha) Zou het daar nog mee te maken kunnen hebben?

Wie deelt zijn ervaringen? :)
 
is beetje een combinatie van denk ik. De auto zal pas rond de 4-5000 km helemaal ingelopen zijn en dan zien veel mensen ook het verbruik zakken :) En het is nu wat kouder, wat ook zeker niet meehelpt.

Rij je veel korte stukjes toevallig?
 
ghehe, om te beginnen: "normaal" is voor iedereen anders :lol:
klein voorbeeldje daarop, ikzelf houdt wel van door rijden dwz altijd zo'n 5 tot 7 km over het maximum toegestane. Maar volgens mijn ouders rijdt ik dan veeeeeeeeeel te hard, zij zitten er juist 5 tot 7 km onder, vindt ik dan weer dat je verkeer ophoudt Stick Out Tongue
al goed, iedereen zijn eigen definitie van normaal dus ;)

verder merkte ik zelf dat naarmate mijn auto meer kilometers maakte, die ook zuiniger ging rijden. Plus ik lees wel meer hier op 't forum dat de motor pas echt loskomt bij zo'n 10.000 km (zowel benzine als diesel dacht ik).

Verder zou de garage je eigenlijk ook verteld moeten hebben dat het mengsel in je cillinders de eerst zoveel kilometers (ik weet niet meer hoeveel) rijker is om de motor 'in te laten lopen' (voor wat dat nog waard is, aangezien de een zegt dat 't niet nodig is en de ander van wel) ;)

oh en wat betreft je schakel indicator, dat werkt wel, maar daar kom ik zelf voor mijn gevoel niet mee vooruit :lol:
tenminste in 't begin niet, nu heb ik voor elke versnelling een ander toerental dat ik moet schakelen en dat komt dus overeen met mijn 'normale' schakel patroon.
In 't begin was dat steeds zo'n 1900/2000 tpm :lol:
 
VW  6R  1.2TDI 
Ja 't liefste rijd ik ook gewoon op gevoel, maar met die benzine prijzen ga je toch wel ff nadenken haha..

Bij de volgende tank ga ik inderdaad eens rijden op "gevoel" Stick Out Tongue

Ik denk zoals "Gewoonjan" zegt dat het sowiezo ook te maken heeft met de kou, en de loeiende verwarming smorgens enzo ...
 
Ik heb ook een 45 litertank volgens mijn boekje. En gisteren bij de pomp ging er toch echt 51.2 liter brandstof in :? (wel met heel veel geduld) :? En het lampje was pas net aan
 
Gisteren normaal getankt. Volgooien tot hij stopt en dan 2 minuutjes wachten en nog een keertje. Zo doe ik het altijd maar gisteren was toch wel echt extreem veel :?

Maar ja. Ontopic XD
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!