Automatische ruitenwissers, standaard?

Kelvin B.

Bekend lid
576
161
59
Ik ben nog in afwachting van mij Polo AW, al zal het (hopelijk) niet meer lang duren.

Had wel alvast een instructieboekje besteld, omdat ik erg nieuwsgierig was en het leuk vond om een aantal dingen al te weten te komen.

In dit instructieboekje word gesproken over coming en leavinghome functie, en word er gesproken over een licht-regensensor (als in een 2 in 1 sensor). Er staat niets bij dat dit uitrusting of model afhankelijk is, dus volgens het boekje zou het standaard zijn.

Tijdens het bestellen heb ik expres niet gekozen voor het licht en zicht pakket, bij dit pakket werd geadverteerd met 'Automatische ruitenwissers en coming home leaving functie'. Echter stond in de prijslijst dat de lichtschakelaar standaard functie voor coming home had (via AUTO).. dus volgens mij gewoon puur voor de winst en misleiding dat extra pakket (denk ik).

Er zit volgens het boekje dus ook een regensensor op. Heb ik dan ook meteen automatische wissers functie? Of, wat ik zelf denk, alle sensoren en electronika ervoor zijn aanwezig, maar moet er alleen in de software automatische wissers hiervoor ontgrendeld worden?

Krijg een Comfortline. Verder geen extra pakketten, wel losse opties maar niet m.b.t. genoemde functies.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Als je geen licht-en-zicht pakket bestelt heb je geen regen/lichtsensor en geen automatische wissers en CH/LH.

Hmm.. vreemd. Zojuist nog even gekeken in de prijslijst. Hier staat bij standaarduitrusting 'Automatische lichtschakelaar met coming home/leaving home functie'. Comfortline heeft dit standaard staat er.

Als er geen lichtsensor op zou zitten zou die schakelaar er voor jan met de korte achternaam zitten toch?
 

Bijlagen

  • Screenshot_20200611-152234_Drive.jpg
    Screenshot_20200611-152234_Drive.jpg
    263.8 KB · Weergaven: 43
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Naar mijn weten weten zit er ongeveer ik het midden van het dashboard tegen het raam aan een ‘zonnesensor’ waarmee je verlichting automatisch gereguleerd wordt. De regensensor zit tegen het raam achter de spiegel, lichtsensor zegt mij niks en zou ook niet weten waarvoor dat voor zou moeten dienen.

Edit: de zonnesensor waar ik het over heb is blijkbaar voor de regeling van de airco.

Dus de automatische regeling van het licht wordt inderdaad geregeld met de sensor achter de spiegel. Lijkt mij sterk dat hiervan twee varianten zijn. Maar je zult het waarschijnlijk pas weten als je de auto hebt.

Die van mij kwam bijvoorbeeld met lendensteunen, terwijl mijn bestelling in eerste instantie geannuleerd werd omdat ik lendensteunen had aangevinkt en dat niet leverbaar zou zijn.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW Highline Business R  1.5 TSI 
Hmm.. vreemd. Zojuist nog even gekeken in de prijslijst. Hier staat bij standaarduitrusting 'Automatische lichtschakelaar met coming home/leaving home functie'. Comfortline heeft dit standaard staat er.

Als er geen lichtsensor op zou zitten zou die schakelaar er voor jan met de korte achternaam zitten toch?


Die schakelaar kan je altijd handmatig aanzetten..

Maar als je licht en zichtpakket hebt kan dat automatisch.. LH/CH functie kan ook aangepast worden via OBD, had ik ook gedaan.. Weet niet meer precies wat, maar kan wel iets meegedaan worden als je dat licht zicht pakket hebt..

reken maar dat je het niet hebt, dan zal de teleurstellling minder groot zijn..
 
Volkswagen  Polo AW R-line  1.0 TSI 140pk DSG 
Die schakelaar kan je altijd handmatig aanzetten..

Maar als je licht en zichtpakket hebt kan dat automatisch.. LH/CH functie kan ook aangepast worden via OBD, had ik ook gedaan.. Weet niet meer precies wat, maar kan wel iets meegedaan worden als je dat licht zicht pakket hebt..

reken maar dat je het niet hebt, dan zal de teleurstellling minder groot zijn..

Ik vind het maar vreemd allemaal. Als ze op de prijslijst vermelden dat de functie er standaard op zit, zit het er op, zou je zeggen. Ook in het boekje staat gewoon, zet de schakelaar op AUTO en leaving home word ingeschakeld bij duisternis. Coming home moet handmatig ingeschakeld worden via het grootlicht signaal (contact uit, grootlicht 1 sec. indrukken, en uitstappen).

Ik zie het vanzelf wel en anders vraag ik het even bij de dealer na, maar dacht dat hier misschien nog wat Comfortline leden tussen zouden zitten, die ook CH/LH etc. hadden zonder pakket.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Ik heb een comfortline en als ik de knop op auto heb staan
heb ik gewoon ch /lh als het donker is
Was bij mij gewoon standaard

Dat zei hij ook. Alleen geen regensensor. Wel jammer, mijn tijdelijke Seat Mii heeft wel regensensor, en dan een nieuwere auto die het niet heeft. Maar ach, genoeg andere dingen die hij weer wel heeft.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
  • Leuk
Waarderingen: Carlito
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!