Auto trekt naar rechts

Goedendag MyPolo Leden,

Ik ben Marco 27 jaar kom uit Weert, join graag het gezellige community.

Ik heb een Polo AW uit 2018, de polo trekt volledig naar rechts na een ongeval uitlijnen al geprobeerd, veerpoot is vervangen, de fusee is vervangen, draagarm is vervangen, spoorstang, stuurkogel is vervangen, subframe is vervangen, zodra je de stuur volledig naar rechts/links draait hoor je ook een "tik" geluid, ik heb letterlijk alles geprobeerd en weet geen raad mijn laatste hoop is de homokineet of het stuurhuis, weet iemand misschien wat de oorzaak zou kunnen zijn?

Die gene die mij hier mee helpt, krijgt een beloning van 50 euro, ik kom er niet mee uit wat de oorzaak zou kunnen zijn..

Groet Marco.
 
Laatst bewerkt:
VW  Polo AW  TSI 
Heb je misschien een uitlijn rapport?
Indien die zo erg scheeftrekt moet dit te zien zijn in de uitlijning.
Zijn alle punten goed gemeten van links naar recht diagonaal ect.

Hoe erg was de schade? was dit echt op het wiel en stond de auto geparkeerd of is het rijdend gebeurt .
Subframe kan ook nog krom zijn of een van de bouten.
Hoi, alles is gemeten chassis is 100% recht subframe is ook vervangen, zou dit niet aan de homokineet kunnen liggen? bij 4 andere bedrijven uitgelijnd, daar ligt het niet aan uitlijning is op papier goed maar zodra je gaat rijden trekt die je naar rechts. want zodra ik volledig stuur dan hoor ik een "tik" schade was rijdend gebeurd, wiel was niet krom.
 
VW  Polo AW  TSI 
Die tik of kraak kan ik zo niets mee, dit zouden ze in de garage of het schadebedrijf makkelijk moeten kunnen op sporen dmv op een brug en dan sturen.
Wat ik wel is mee maak is een band die interne kapot is, hierdoor kan de auto ook heel erg scheef trekken.
Om dit te testen zou je het wiel kunnen wisselen naar bijvoorbeeld de andere kan, als die dan naar de andere kant trekt weet je wat het is.( dus van links naar rechts)
 
Die tik of kraak kan ik zo niets mee, dit zouden ze in de garage of het schadebedrijf makkelijk moeten kunnen op sporen dmv op een brug en dan sturen.
Wat ik wel is mee maak is een band die interne kapot is, hierdoor kan de auto ook heel erg scheef trekken.
Om dit te testen zou je het wiel kunnen wisselen naar bijvoorbeeld de andere kan, als die dan naar de andere kant trekt weet je wat het is.( dus van links naar rechts)
Ook al geprobeerd.
 
VW  Polo AW  TSI 
Heb je de aandrijfas al gecontroleerd op slingering?
op een brug met de wielen vrij en dan "rijden"

Ik zou toch beginnen met zoeken naar die '"tik", Sturen op een brug met rijplaten, en onder de auto voelen wat er tikt.

Zit het toplager van de veerpoot goed ? Geen idee hoe dit bij een AW zit maar zou kunnen dan deze maar op 1 manier hoort.
Wat me ook te binnen schiet, zit de veerpoot ver genoeg in het fusee? indien deze niet helemaal tot de aanslag zit trekt de auto ook scheef
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoWeers
of het tikken met scheef trekken te maken heeft het zou kunnen
maar persoonlijk denk ik dat het een dat het stuur huis opnieuw moet worden ingeleerd
dus eind aanslag en de midden stand van de stuur hoek sensor
is dit al gebeurd?
groet donna
 
Heb je de juiste veerpoot geplaatst met de juiste aslast?
Er zijn heel veel verschillende.
Te lichte as last rv zal die als een malle naar rechts trekken.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
toplagers vervangen?
Die schitterende stukken rubber bovenop...…..
Ik heb het idee dat er ergens voor namelijk hoogte verschil zit.
Als in de zin millimeters….
Net als een schroefset ongelijk afstellen,
zie je niet op het uitlijn rapport,
maar is wel ongelijk en trekt in het stuur.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
toplagers vervangen?
Die schitterende stukken rubber bovenop...…..
Ik heb het idee dat er ergens voor namelijk hoogte verschil zit.
Als in de zin millimeters….
Net als een schroefset ongelijk afstellen,
zie je niet op het uitlijn rapport,
maar is wel ongelijk en trekt in het stuur.
Maar dan moet de auto toch scheef staan? stationair als er een verkeerde veerpoot op zit
 
VW  Polo AW  TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!