Auto mist bluetooth. Radio vervangen?

Hi allen,

Onlangs heb ik een polo uit 2015 in mijn bezit (vermoedelijk een 6C). Helaas beschikt deze auto niet over bluetooth.

De radio die ik momenteel in mijn auto heb zitten heeft het onderdeelnummer 6C0035867D. (Zie ook 1e bijlage.) Ook heeft de auto een multifunctioneel stuur waarvan het bellen knopje en voice assistent knopje nu niet functioneren (wanneer ik hier op druk komt de melding '... niet beschikbaar' in beeld).

Ik heb navraag gedaan bij een bedrijf hoeveel het zou kosten om een radio met bluetooth in te laten bouwen, maar dat zou op een geschatte €1500 ex. BTW neer komen. Vermoedelijk bouwen ze dan een MIB systeem in, waarbij ze ook het handschoenenkastje zullen vervangen (als ik het goed begrijp).

Op dit forum ben ik een post tegengekomen waarin iemand verwijst naar de 6C0035869. Dit zou hetzelfde zijn als wat nu in mijn auto zit, maar dan met bluetooth en DAB+.

Kan iemand mij hier meer over vertellen? Zijn er eventueel meerdere mogelijkheden? Kan ik zo'n unit kopen (voor ongeveer €200) en dan vervangen zonder problemen?

Alvast bedankt voor de hulp!
 

Bijlagen

  • 20230209_142239.jpg
    12.8 MB · Weergaven: 31
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 90pk DSG 

dit is plug and play. Ik heb ook zoiets in de auto gehad, het werkt perfect! Alleen wou ik net iets Meer dus ben ik later tochmaar gegaan voor de discover media pro pq25. ik denk dat als je niet al teveel geld wil uitgeven aan een nieuwe radio dan zou dit de beste optie voor je Zijn!
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 tdi 105pk 
@Sal @Grey tdi Bedankt voor jullie reacties.

Jullie hebben het beide over een RCD 330. Ik zie dat ze er anders uitzien als je ze naast elkaar bekijkt. Die van Grey lijkt bijvoorbeeld meer op die momenteel in mijn auto zit. Is dit alleen uiterlijk?

Kan ik dit eventueel ook zelf inbouwen? Ik lees iets over inleren?
Inhoudelijk heb ik er geen verstand van, weet wel dat er verschil zit tussen het apparaat voor een Polo 6C en een 6R (voor bj. 2014). Denk dat het handig is als jij in je 6C je auto functies behoud.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  • Leuk
Waarderingen: larryxyz en PoloDJ
@Sal @Grey tdi Bedankt voor jullie reacties.

Jullie hebben het beide over een RCD 330. Ik zie dat ze er anders uitzien als je ze naast elkaar bekijkt. Die van Grey lijkt bijvoorbeeld meer op die momenteel in mijn auto zit. Is dit alleen uiterlijk?

Kan ik dit eventueel ook zelf inbouwen? Ik lees iets over inleren?


De radio die jij op de fotos ziet is een discover media pro pq25. Lang verhaal kort dat past niet in joun auto en is niet te vergelijken met een rcd 330 bijvoorbeeld. Maar de radio die hiervoor in mijn auto zat was een rcd 360 pro. daar zit ook verschil in, want de polo 6r is platform pq25 en de polo 6c is platform mqb. zegmaar het zelfde als golf 7, Je moet dus opletten als je een rcd 360 koopt dat je een koopt waar mqb bij staat en op de radio zelf moet een knop staan met car erop zie de afbeelding ik denk dat dit de kortste klap is.

de linker foto heeft de car knop en het menu daarvan en is dus een rcd360 mqb van een polo 6c en die moet jij dus hebben
de rechter foto is een rcd360 pq25 die is van de 6r

de rcd 360 of je nu een polo 6r of 6c hebt kan je zonder coderen in de auto plaatsen echter het enige wat misschien gecodeerd moet worden is de camera want die functie staat standaard aan. Dus als je de auto in de achteruit zet als je geen camera hebt krijg je zwart beeld. Heb je wel een achteruitrijcamera hoef je niks te coderen alles werkt naar behoren.

Let wel op!!!! Koop een unit waar bij staat volkswagen want het laatste wat je wil een een skoda opstart scherm in je mooie polo.
 

Bijlagen

  • B976BB76-1D17-41AF-BFFB-3059F13E33F0.jpeg
    B976BB76-1D17-41AF-BFFB-3059F13E33F0.jpeg
    63 KB · Weergaven: 31
  • 07020C10-8FEE-4E07-A5B3-87E76FACB07C.jpeg
    07020C10-8FEE-4E07-A5B3-87E76FACB07C.jpeg
    2 MB · Weergaven: 29
Volkswagen  Polo 6r  1.2 tdi 105pk 
Helaas niet.

Wat biedt de discover media pro meer tegenover de rcd330? En hoeveel ben je hiervoor kwijt?
ik geloof dat er wel een topic is op het forum dat over de discover media gaat maar dat gaat dus om het platform pq25 in joun geval moet je een discover media pro mib2 hebben geloof ik. als het goed is is dat de meest uitgeruste radio er zijn dan van allerlei dingen mogelijk zoals dab+, bluetooth audio, navigatie, spraak, telefoon menu, apple carplay/android auto, mirrorlink, traffic en nog verschillende kleine dingetjes in de unit zelf zoals in het car menu (wagenstatus) ofroad display, adblue display, sport display. Ook in je mfa+ scherm krijg je meer opties (als het aanwezig is) als je met bluetooth verbind kan je bijvoorbeeld ook zien welk nummer afspeelt als je navigatie aan heb dan krijg je kleine directies in je mfa+ scherm. ook kan je verschillende themas op je unit krijgen en op die manier aanpassen aan je smaak. Ik vind het een echte aanrader maar er komt dan natuurlijk een hoge prijs bij krijgen de unit kost vaak in de buurt van de 900 euro.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 tdi 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: Antonov314
ik geloof dat er wel een topic is op het forum dat over de discover media gaat maar dat gaat dus om het platform pq25 in joun geval moet je een discover media pro mib2 hebben geloof ik. als het goed is is dat de meest uitgeruste radio er zijn dan van allerlei dingen mogelijk zoals dab+, bluetooth audio, navigatie, spraak, telefoon menu, apple carplay/android auto, mirrorlink, traffic en nog verschillende kleine dingetjes in de unit zelf zoals in het car menu (wagenstatus) ofroad display, adblue display, sport display. Ook in je mfa+ scherm krijg je meer opties (als het aanwezig is) als je met bluetooth verbind kan je bijvoorbeeld ook zien welk nummer afspeelt als je navigatie aan heb dan krijg je kleine directies in je mfa+ scherm. ook kan je verschillende themas op je unit krijgen en op die manier aanpassen aan je smaak. Ik vind het een echte aanrader maar er komt dan natuurlijk een hoge prijs bij krijgen de unit kost vaak in de buurt van de 900 euro.
Als ik je verhaal goed begrijp behoud je dan ook de tpm reset knop in het car menu? Mijn VW polo 2015 heeft nu een 6C0 035 867 D L40VW2 met een car knop, en als ik me banden op druk brengen dan moet ik altijd de set knop via de radio gebruiken gezien ik geen fysieke knop heb hier voor hoe zit dat eigenlijk als je een Pioneer radio wil hoe reset ik me tpms?

Iemand een goed adres waar ik z’n rcd360 mqb unit met car knop kan scoren?
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6c / 6r  1.0 44kw 60pk 
Als ik je verhaal goed begrijp behoud je dan ook de tpm reset knop in het car menu? Mijn VW polo 2015 heeft nu een 6C0 035 867 D L40VW2 met een car knop, en als ik me banden op druk brengen dan moet ik altijd de set knop via de radio gebruiken gezien ik geen fysieke knop heb hier voor hoe zit dat eigenlijk als je een Pioneer radio wil hoe reset ik me tpms?

Iemand een goed adres waar ik z’n rcd360 mqb unit met car knop kan scoren?
dat lijkt me wel!
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 tdi 105pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!