Auto kan niet geleverd worden

Beste forum leden,

Vandaag zou ik mijn bestelde lease wagen mogen ophalen. Afgelopen zaterdag ben ik alvast wezen kijken uit nieuwsgierigheid. Zaterdag constateerde ik dat zij de verkeerde kleur velgen hebben geleverd (Sebring licht metaal i.p.v. Sebring zwart). Nu kreeg ik vandaag een email dat zij de wagen niet kunnen/mogen leveren omdat de velgen niet kloppen...
Iemand hier bekend mee/eerder mee gemaakt?
 
Volkswagen  Polo Highline R-Line  1.0 TSI 115PK DSG 
Ze moeten dit oplossen door nieuwe velgen er op te zetten en dan leveren ze hem alsnog dit zal niet zolang moeten duren, auto moet geleverd worden volgens lease overeenkomst
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Dealer geeft aan niks te mogen en dat dit bepaald word door (ik denk) de lease maatschappij. Ik heb gevraagd of de wagen anders niet met deze velgen geleverd kan worden aangezien ik van alles heb geregeld (met o.a. werk) om vandaag langs te kunnen komen + ik mijn huidige wagen ook moet afgeven.
Dealer gaat dit voor mij uitzoeken maar ik vind het erg dat ik zelf naar oplossingen probeer te zoeken. Antwoord van dealer was eigenlijk ''sorry is heel vervelend maar wij kunnen er ook niks aan doen''.

@Ferdi velgen zijn evenduur en van hetzelfde type. Enkel de kleur is anders.
 
Volkswagen  Polo Highline R-Line  1.0 TSI 115PK DSG 
Ik vraag mij dus wel af hoe het kan dat dit in een week tijd 2 keer gebeurd.
Vorige week woensdag heb ik mijn lease-auto opgehaald en heb ik exact hetzelfde probleem gehad.
Ook ik heb de Sebring 16" zwarte velgen besteld maar heb nu ze nu in het antraciet.
Het probleem wordt echter wel opgelost door de leasemaatschappij/dealer maar het is toch wel heel apart dat 2 auto's met bijna dezelfde configuratie nu beide de antraciete velgen krijgen ipv de zwarte.
Is het dan een gevalletje van, de zwarte is op dus we doen nu de velgen die er het meeste op lijken?
 
Volkswagen  Polo Highline Business R  1.0 TSI 95pk 
Ik vraag mij dus wel af hoe het kan dat dit in een week tijd 2 keer gebeurd.
Vorige week woensdag heb ik mijn lease-auto opgehaald en heb ik exact hetzelfde probleem gehad.
Ook ik heb de Sebring 16" zwarte velgen besteld maar heb nu ze nu in het antraciet.
Het probleem wordt echter wel opgelost door de leasemaatschappij/dealer maar het is toch wel heel apart dat 2 auto's met bijna dezelfde configuratie nu beide de antraciete velgen krijgen ipv de zwarte.
Is het dan een gevalletje van, de zwarte is op dus we doen nu de velgen die er het meeste op lijken?
Tja geen idee ik hoor ook heel vaak dat mensen de optie geen type aanduiding aanvinken en toch word het geplakt op de klep. geen idee wat het is, die velgen hebben ze wel liggen dus wellicht een fout in het systeem daar. zolang het maar word opgelost, alleen jammer van het meer werk en het wachten dan
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Even een status update:

Dealer heeft contact met gezocht en heeft aangegeven de wagen te willen leveren met de huidige velgen mits ik dit zelf geen probleem vond. Aangezien ik de wagen er met deze velgen ook goed uit vind zien en dan vandaag alles door kan gaan (anders ging er ook zo weer een tijd overheen) ben ik akkoord gegaan.
Krijg ook een compensatie voor bovenstaande situatie. Al met al dus toch (netjes) opgelost.
 
Volkswagen  Polo Highline R-Line  1.0 TSI 115PK DSG 
Ik vraag mij dus wel af hoe het kan dat dit in een week tijd 2 keer gebeurd.
Vorige week woensdag heb ik mijn lease-auto opgehaald en heb ik exact hetzelfde probleem gehad.
Ook ik heb de Sebring 16" zwarte velgen besteld maar heb nu ze nu in het antraciet.
Het probleem wordt echter wel opgelost door de leasemaatschappij/dealer maar het is toch wel heel apart dat 2 auto's met bijna dezelfde configuratie nu beide de antraciete velgen krijgen ipv de zwarte.
Is het dan een gevalletje van, de zwarte is op dus we doen nu de velgen die er het meeste op lijken?
Misschien een modelwijziging, zat meegemaakt bij mijn vorige werkgever.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
Zolang jij tevreden bent ook met deze kleur moet je dat gewoon doen! lekker man straks ophalen?

Ja ik ben zeker niet ontevreden laat ik het zo zeggen. Ik had de zwarte besteld en ondanks dat ik denk dat dit op een zwarte wagen er echt vet uit kan zien vallen zwarte velgen op een zwarte wagen natuurlijk ook helemaal weg. Dus toen ik hem afgelopen zaterdag zag staan met de lichtmetalen velgen toen dacht ik ''oke dit ziet er ook niet verkeerd uit''. Nu poppen ze er tenminste wel uit.

Straks ophalen inderdaad. 14:00 staat de afspraak gepland Big Grin!
 
Volkswagen  Polo Highline R-Line  1.0 TSI 115PK DSG 
  • Leuk
Waarderingen: Jorie, capszz en DVL89
Heb je het dan niet over de 17 inch versie?
Bij 17 inch dan heb je het toch over de Pamplona velgen (zilver en antraciet). De Sebring (16 inch) is antraciet (volgens prijslijst zilver...) of zwart. Ik had namelijk de antraciete Sebring besteld af-fabriek maar laat overigens alsnog afleveren op de 17 inch Bonneville.
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line DSG  1.0 TSI 135pk (VAGtechniek) 
Bij 17 inch dan heb je het toch over de Pamplona velgen (zilver en antraciet). De Sebring (16 inch) is antraciet (volgens prijslijst zilver...) of zwart. Ik had namelijk de antraciete Sebring besteld af-fabriek maar laat overigens alsnog afleveren op de 17 inch Bonneville.
Ja maar lees even de post daarvoor, over het alleen in zwart leverbaar zijn in belgie.. ik ben benieuwd of de 16 en 17 inch dan niet door elkaar worden gehaald
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: WiZZiEJP
Even een status update:

Dealer heeft contact met gezocht en heeft aangegeven de wagen te willen leveren met de huidige velgen mits ik dit zelf geen probleem vond. Aangezien ik de wagen er met deze velgen ook goed uit vind zien en dan vandaag alles door kan gaan (anders ging er ook zo weer een tijd overheen) ben ik akkoord gegaan.
Krijg ook een compensatie voor bovenstaande situatie. Al met al dus toch (netjes) opgelost.

nog wat foto’s gemaakt met het ophalen van je dikke Polo?
 
VW  Polo 6C/Golf 7  TSI Engine 
De wagen is vanmiddag opgehaald en man wat ziet de wagen er strak uit zeg! En wat rijdt het ook heerlijk niet normaal. Je vergelijkt het al gauw met hetgeen waar je vanaf komt en deze wagen is een verademing vergeleken met mijn Citroën C1!
Ik moest wel heel eventjes wennen maar had het allemaal al gauw onder de knie en toen leek het alsof ik nooit anders gereden heb. Ben verder nog alles aan het uitvogelen en zal de aankomende dagen vast nog een hele boel gaan ontdekken maar een ding is zeker en dat is dat ik er elke seconden van ga genieten!

Heb overigens vanmiddag nog ff gauw een paar foto’s bij de dealer geschoten toen deze nog schoon en gepoetst in de showroom stond (zit met dit weer nu al gelijk onder de modder helaas haha) maar ik zal binnenkort bij meer tijd wat betere foto’s proberen te maken.

0kzjsq6u.jpeg


2xi8kocidk4.jpeg


g5lw81vo.jpeg
 
Volkswagen  Polo Highline R-Line  1.0 TSI 115PK DSG 
De wagen is vanmiddag opgehaald en man wat ziet de wagen er strak uit zeg! En wat rijdt het ook heerlijk niet normaal. Je vergelijkt het al gauw met hetgeen waar je vanaf komt en deze wagen is een verademing vergeleken met mijn Citroën C1!
Ik moest wel heel eventjes wennen maar had het allemaal al gauw onder de knie en toen leek het alsof ik nooit anders gereden heb. Ben verder nog alles aan het uitvogelen en zal de aankomende dagen vast nog een hele boel gaan ontdekken maar een ding is zeker en dat is dat ik er elke seconden van ga genieten!

Heb overigens vanmiddag nog ff gauw een paar foto’s bij de dealer geschoten toen deze nog schoon en gepoetst in de showroom stond (zit met dit weer nu al gelijk onder de modder helaas haha) maar ik zal binnenkort bij meer tijd wat betere foto’s proberen te maken.

heb je je c1 nog? :kissingsmiling:
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!