Auto heeft af en toe geen contact en verliest alle spanning

Hallo iedereen, ik zit nu al een poosje met een probleem en probeer al een tijdje (zonder succes) de oorzaak te vinden. Het probleem is dat mijn Polo 4 deurs uit 2003 (9n) af en toe geen stroom heeft, helemaal niet alsof de accu leeg is, wat niet het geval is, geef ik bijvoorbeeld een tik op het stuur of gooi ik met het nodige gewicht mijn deur dicht is de kans groot dat ie weer spanning heeft, en laatst had ie gewoon spanning en wou ik mijn sleutel omdraaien en elke keer als ik dat deedt verloor ik alle spanning, zelfs het klokje in mn dashboard werkte niet meer. Als ik daarna de sleutel weer terug draaide begon het klokje weer te werken. Wat kan het zijn? Dit begint ook steeds vaker voor tekomen.. alle hulp zou welkom zijn
 
Volkswagen  polo 9N  1,4 75 pk 
Ik denk dat het met het electritische gedeelte te maken heeft, aangezien hij alle stroom verliest. Of dat er ergens iets niet lekker zit, want af en toe heeft ie helemaal geen stroom en dan moet ik bijvoorbeeld mn deur dicht gooien en dan kan je het klokkie en km stand weer zien. Alsof er ergen slecht contact zit ofzo
 
Volkswagen  polo 9N  1,4 75 pk 
Bedankt voor alle hulp ik ga het proberen! Welke soort past het beste bij mij auto? Sorry voor alle vragen maar dit is mn eerste auto en ben niet heel erg bekent in de autotechniek.
Mvg John
 
Volkswagen  polo 9N  1,4 75 pk 
ik zou je massapunten eerst even controleren voor het lostrekken van je stuurkolom!
Mijn 2e auto (Golf 3 Cabrio) heeft een slecht massacontact op de accu en heeft vaak last van dezelfde symptomen. klap op de accupool en t zaakje gaat weer aan.
Overigens doet mij dit ook denken aan enkele jaren terug, Reed toen een Lupo 3L met bakproblemen. Zonder aankondiging viel de versnellingsbak (automaat) uit onder het rijden -> auto startte ook niet meer. 1000,- aan zogenoemde experts uitgegeven en niemand die t wist. Op een gegeven moment werd ik er zo enorm flauw van dat die auto weer eens stopte VLAK voor de eindbestemming dat ik uitstapte en de deur met een enorme klap dicht smeet. Wat wekte mn verbazing? de hydropomp van de versnellingsbak begon weer te werken. Na 300m echter weer het zelfde verhaal, auto viel weer uit. Ook deze keer was het reanimeren door de deur dicht te smijten.
Na enig logsich nadenken (lees: het dashboard "vakkundig" demonteren) leek mij logisch dat er ergens een slecht contact zou zitten.
Onderzoek wees uit dat er een relais voor de hydropomp onder dat, vakkundig gedemonteerd, dashboard zat. Deze open gepeuterd en: Ja hoor! compleet verbrand... Relais vervangen en alle problemen waren opgelost als sneeuw voor de zon!

Moraal van het verhaal: controleer je relais, zekeringen en massacontacten eerst eens!

succes!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: Robin
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!