Voorstellen Archiebald - Polo 6R - 1.2 12v 2013

Hallo allemaal!

Na mij van de week hier op het forum aangemeld te hebben heb ik vandaag even de tijd gehad en genomen om de Polo even te wassen en er wat fatsoenlijke foto's van te maken. Het is dus tijd om ons even voor te stellen.

Mijn naam is Arnold, ik kom uit Amsterdam en woon nu in de Zaanstreek. Bouwjaar 1983 en werkzaam als object-beveiliger op Schiphol en als ZZP fotograaf in de trouwerij en auto-fotografie namens www.otof.nl Ik ben getrouwd met een autogekke vrouw waarmee ik pas geleden ben verhuisd naar onze huidige woning. Door deze verhuizing kon zij niet langer op de fiets naar haar werk en was de oude Alto die wij hadden voor boodschapjes en slecht weer toch wel wat "aftands" geworden. Hierom hebben we de Polo dus gekocht.

Het is een Ex-Duitse 2013 6R met de 1.2 12v 3 cilinder. 69pk aan een 5-bak handgeschakeld. Een auto die veel vlotter is dan ik ervan had verwacht! Positief verrast dus. Qua opties werd ik steeds kieskeuriger. Na alleen Airco en Cruise werd dat als snel Climate met Cruise. Waarna Stoelverwarming snel volgde. Deze Polo Life heeft dat allemaal met wat meer.
- Cruise control
- Climate control
- Stoelverwarming
- Automatisch dimmende binnenspiegel
- Bandenspannings controle
- Regensensor
- Hoogte verstelbare stoelen/Highline interieur??

Naast deze Polo hebben wij op dit moment ook nog een 2003 VW Bora 1.9 TDI (AXR) met 140pk en 370.000km op de klok, welke ook vervangen gaat worden dit jaar. Ik heb nu m'n oog laten vallen op een Polo 1.6TDI DSG. Dus wie weet!

En een 1973 Audi 80 L 1.3 4-bak. Zweedse import en nog in originele staat. Big Grin

Al met al dus een flinke upgrade komende van een 1999 Alto. Hieronder even wat van de foto's van vanmorgen:
WhatsApp Image 2020-06-28 at 12.57.37 (3).jpeg
WhatsApp Image 2020-06-28 at 12.57.37 (9).jpeg
WhatsApp Image 2020-06-28 at 12.57.37 (2).jpeg
WhatsApp Image 2020-06-28 at 12.57.37 (7).jpeg
WhatsApp Image 2020-06-28 at 12.57.37 (1).jpeg
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Schil en kawazxr
Ok...... Dat was van korte duur! De 1.2 12v LIFE is niet meer in ons bezit.

direct na aankoop ging het motormanagement lampje branden. Waarop de dag erna de verkopers langskwamen om hem uit te lezen. Volgens hen stond er toen geen storing in.

dag 3 brandde hij weer. Weer contact opgenomen. Bleek een Lambdasensor te zijn. Die is door hun vervangen. Dag 4.5.6.7.8 gingen voorbij zonder nieuws.

dag 9 auto terug en dag 10 weer de MM storing. Toen waren we er klaar mee en vanmorgen is hij dus terug genomen door ze.

al met al is er veel meer gebeurd. Maar dat is niet forumwaardig.

nu zijn we dus weer opzoek naar een andere Polo.....
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!