Apk

Nou moe!
Daar stond ik vandeweek ineens met een lege accu.
Nauwelijks een waarschuwing vooraf.
Enge melding ”Airbag error”, maar dat schijnt erbij te horen als je accu op sterven na dood is.
Nachtvorst en een maandje stilstaan bleek toch teveel.
Ik heb niet alleen een bijzondere auto, maar ook een bijzondere accu: een type AGM.
Die schijn je altijd te hebben bij start/stop systemen. Maar allemachtig wat duur. €374 incl. montage, ”inregelen” (?) en btw.
Maargoed dan kun je er weer 5-6 jaar tegenaan :eek: echt een verbetering hoor zo’n accu. Heb ook altijd start/stop gewild:rolleyes:
 
Volkswagen  Polo AW1 Highline, R-line exterieur, LED, active info display, Bonneville, ex-beats  1.0 TSI 115pk handgeschakeld 
Die accu kan je voor 120 euro gewoon zelf kopen...Dan inregelen middels OBD. Maar goed, dealer moet ook wat verdienen hea ;p
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI > 115PK powered by Vagtechniek 
Als je via de OBD-stekker zorgt dat er spanning op de computer blijft, hoeft een nieuwe accu blijkbaar niet ingeregeld te worden.
Zelf gezien hoe ze het in de VW-garage deden bij een auto.
Als je wil dat je nieuwe accu niet goed functioneert bij auto's met start/stop systeem moet je dit vooral doen. Nieuwe start/stop accu zul je toch moeten inleren wil je dat de auto ook de nieuwe waardes van de nieuwe accu herkend en hierop het oplaad en ontladen patroon kan aanpassen.

Spanning op de BCM houden zorg je er voor dat je geen foutcodes krijgt. Bij autos zonder start/stop is dit wel mogelijk om te doen omdat er dan ook niks ingeleerd hoeft te worden (correct me if im wrong)
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI > 115PK powered by Vagtechniek 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!