APK, waar uitvoeren?

Ruud9N

Premium lid
Spritmonitor.de
3,385
1,068
213
Hoi, in april moet mijn wagen APK gekeurd worden maar ik heb hier totaal geen ervaring mee.
Nu heb ik een aanbieding van een dealer in Tilburg van een gratis APK maar vraag mij dan af wat daar dan bij komt. (ze moeten toch ergens geld aan verdienen)
In Eindhoven kan ik het doen voor € 19,-- bij de dealer. (op dit moment mijn voorkeur)
Volgens mij ben ik bij elke andere garage duurder uit.

- Waar laten jullie het doen?
- Wat doen jullie zelf voordat je naar de APK gaat?
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Ik laat het vaak doen bij een wat kleinere garage omdat die je niet naaien aangezien zij nog wel dingen voor de klant doen ipv alleen voor hun eigen portemonnee. Bij de dealer zal ik het nooit van me leven doen want ze zullen altijd wel wat vinden. En als ze wat vinden mogen ze het vervangen voor de hoofdprijs. Denk bijv aan wissers. Halfords > 35 euro, dealer > 55 euro en die gaat nog montage kosten vragen ook. Nee, ik blijf ver weg van de dealer.
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDi 
Mijn vader zit volgens klanten ook aan de hoge kant voor enkel de APK, echter komen ze allemaal terug.

Lampjes, vloeistof bijvullen zit bij mijn vader er bij in. Zelfde als alles controleren inclusief de remmen grondig. Weinig bedrijven halen bijvoorbeeld de banden eraf of alles goed te checken.. Tevens is het bij goedkope bedrijven altijd zo dat er wat naar voren kom. "Lampje stuk, 12,50 alstublieft. Oh tevens heb ik twee liter olie bijgevuld, dat is nog eens 44 euro." Aldus de klanten.
Me vader heeft daarnaast vaak een check door RDW of alles wel goed is en is er altijd doorheen gekomen.

Gezien ik zowat nergens wat vanaf weet en het me pa laat doen weet ik niet waar je op moet controleren, pas echter op met de goedkope APK's die ze aanbieden!
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
Heb gelukkig nog geen APK. Maar zal het ook niet bij de dealer laten doen. Ken een kleine garage die eerlijk is en zeer net werk levert en niet de hoofdprijs vraagt
 
Ik laat het meestal doen bij kwikfit, wel zelf even wat dingen van te voren nalopen. Want voor het vervangen van knipperlichten vragen ze al zieke bedragen. Dit jaar bon voor kwikfit gekocht bij ING Rentepune voor € 7,50. Helaas werd de Polo afgekeurd op een lek flexibel deel, elders laten maken en weer voor € 7,50 laten herkeuren. Ben je goedkoper uit dan de meeste garage's Big Grin
 
Ik laat het meestal doen bij kwikfit, wel zelf even wat dingen van te voren nalopen. Want voor het vervangen van knipperlichten vragen ze al zieke bedragen. Dit jaar bon voor kwikfit gekocht bij ING Rentepune voor € 7,50. Helaas werd de Polo afgekeurd op een lek flexibel deel, elders laten maken en weer voor € 7,50 laten herkeuren. Ben je goedkoper uit dan de meeste garage's Big Grin

Die bon kan ik niet vinden bij de ING :(
 
APK laat ik gewoon doen bij mn dealer;)
Afgelopen zomer was er niks mis met de polo en kon ik haar zo weer meenemen:)
Kosten voor de keuring weet ik niet meer uit mn hoofd.
 
VW  6R  1.2TDI 
Zelf heb ik Volkswagen Inclusief, dat betekend dat APK bij de dealer gratis is als ik het combineer met het grote onderhoud.
Voordeel van het combineren is dat je altijd de eerste keer door de APK komt.
Dat heb ik ook maar een vriend van mij gaat die beurt nog uitvoeren, incl. olie verversen.
Zonder grote beurt kost het dan € 19,-,
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!