APK, waar uitvoeren?

Ruud9N

Premium lid
Spritmonitor.de
3,385
1,068
213
Hoi, in april moet mijn wagen APK gekeurd worden maar ik heb hier totaal geen ervaring mee.
Nu heb ik een aanbieding van een dealer in Tilburg van een gratis APK maar vraag mij dan af wat daar dan bij komt. (ze moeten toch ergens geld aan verdienen)
In Eindhoven kan ik het doen voor € 19,-- bij de dealer. (op dit moment mijn voorkeur)
Volgens mij ben ik bij elke andere garage duurder uit.

- Waar laten jullie het doen?
- Wat doen jullie zelf voordat je naar de APK gaat?
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Ik laat het vaak doen bij een wat kleinere garage omdat die je niet naaien aangezien zij nog wel dingen voor de klant doen ipv alleen voor hun eigen portemonnee. Bij de dealer zal ik het nooit van me leven doen want ze zullen altijd wel wat vinden. En als ze wat vinden mogen ze het vervangen voor de hoofdprijs. Denk bijv aan wissers. Halfords > 35 euro, dealer > 55 euro en die gaat nog montage kosten vragen ook. Nee, ik blijf ver weg van de dealer.
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDi 
Mijn vader zit volgens klanten ook aan de hoge kant voor enkel de APK, echter komen ze allemaal terug.

Lampjes, vloeistof bijvullen zit bij mijn vader er bij in. Zelfde als alles controleren inclusief de remmen grondig. Weinig bedrijven halen bijvoorbeeld de banden eraf of alles goed te checken.. Tevens is het bij goedkope bedrijven altijd zo dat er wat naar voren kom. "Lampje stuk, 12,50 alstublieft. Oh tevens heb ik twee liter olie bijgevuld, dat is nog eens 44 euro." Aldus de klanten.
Me vader heeft daarnaast vaak een check door RDW of alles wel goed is en is er altijd doorheen gekomen.

Gezien ik zowat nergens wat vanaf weet en het me pa laat doen weet ik niet waar je op moet controleren, pas echter op met de goedkope APK's die ze aanbieden!
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm