Anti-diefstal

Mijn naam is Juriaan, ik hoop dat ik in Juni mijn nieuwe Polo Highline in ontvangst mag nemen.
Uiteraard wil ik niet dat deze snel weer verdwijnt en vroeg mijzelf daarom af wat jullie doen tegen diefstal?
Er zit al een diefstal alarm (Klasse III, SCM goedgekeurd) ingebouwd maar is dit voldoende ?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
 
230v erop zetten. Vergeet je ook maar 1 keer om het uit te zetten

GPS tracker? Helaas hebben ze tegen elke beveiliging wel een hack.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 95PK 
Ik ben zelf van mening dat een duidelijk zichtbare mechanische beveiliging nog altijd het dievengilde het meest afschrikt.
Klasse3 alarm en volgsystemen stellen helaas tegenwoordig niet veel meer voor met de huidige techniek die de die en toepassen.
Wanneer er goed zichtbaar een stuurslot ofzo op zit loopt men liever door naar een auto die makkelijker mee te nemen is.

Er zijn nog meer trucjes om je auto te beveiligen maar die ga ik liever niet zo op het forum delen. Er lezen misschien ook mensen mee die wat minder goede bedoelingen hebben.
 
VW Polo  BlueGT  1.4 TSI chip op maat 190,5pk en 312nm Instagram: @Systedegekste en @1962Ragtop 
Wat je nog zou kunnen doen is een handmatige startonderbreker er in te zetten. Bv een geheime knop.
Hoe het technisch werkt weet ik niet maar het idee heb je nu.

Vroeger bij mijn scooter had ik een knopje gemaakt die de bobine onderbrak. Uiteraard is het met een auto anders, maar er zijn wel mensen die het weten hier op het forum.

En de obd verleggen en vervangen voor een nep obd.
Uiteraard met fake kabels eraan zoals origineel, want anders hebben ze het meteen door.

En het liefst zelfs aangesloten op de accu daar kan hun apparatuur niet zo goed tegen.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 BlueMotion 
En je kan zoals Mr Bean een extra slot gebruiken ;)
536a9083ccae12f3776c555a224db9af.jpg

Is ook zichtbaar ;)

En je stuur meenemen Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Golf 7.5 Rline  1.5 TSI 150pk 
En het liefst zelfs aangesloten op de accu daar kan hun apparatuur niet zo goed tegen.

sorry maar dat is onzin. een accu levert 12V en ieder OBD apparaat heeft wel een bescherming tegen 12V op de CAN lijnen of de K-Line.

ik zou sowieso afraden om er hoge spanning op te zetten, je weet nooit wie er onwetend een stekker in prikt, bv de dealer, de mobility service, de ANWB etc.
 
Klopt maar dat is een eigen verantwoording.
Ik hang de mijne ook niet aan de stroom want stel stel ze willen hem meenemen wat niet lukt en ze komen daarachter kunne ze hem goed vernielen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 BlueMotion 
Stuurslot in risico buurten, of als auto langere tijd geparkeerd staat bijvoorbeeld.
GPS tracker in auto verstoppen is ook een handige optie.
 
Volskwagen  Polo GTI  1.4 TSI 180 PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!