Android Radio polo 6C?

eigenlijk eerst even een offtopic vraag.

is dit een 6C of een 6R?
chassisnummer is een 6R maar het is wel een nieuw type volgens mij.



Huidige audiosetup.





dit is wat ik van de radio weet.
22-10-2014 is het multimedia pakket uit en in gebouwd wegens een klacht over geen geluid de 3Q0035824 (regeleenheid) is vervangen
11-11-2015 is er DAB+ ingebouwd.
14-04-2016 is er DAB+ uitgebouwd.


zoals al te zien is geen navigatie.

Nu zijn er verschillende manieren om toch aan nav te komen.

1. via een extra kastje via de media knop.
2 .VW radio met navigatie inbouwen.
3. Androidradio inbouwen
4. losse tomtom.

Eisen:
1. stuurbediening moet blijven werken.
2. Updates moeten regelmatig beschikbaar zijn,
3. Moet geen problemen met de auto opleveren.,





De keuze is gevallen op optie 3. een android radio. mits aan eis 1 voldaan kan worden

Snelle updates van welke navigatie er ook gebruikt gaat worden (vermoed waze)
OS gelijk aan OS mobiel moeders, dus hopelijk weinig uitlegtijd nodig.


pf85mtva-1_1.jpg

pl82mtva-1.jpg


https://www.autotek.nl/product/volk...asvorm-golf-polo-passat-jetta-touran-avw8501/


zo iets lijkt het te gaan worden, maar nu start het feest pas echt.
Want van Lupos weet ik een hoop, en die kan ik blind maken en slopen.. maar van polos helemaal niks.
Als ik deze bij een lupo zou aansluiten, geen probleem. geen canbus.

Maar in hoeverre is een polo gevoelig voor wat er op de canbus komt?
Heeft iemand hier er ervaring mee met een soortgelijk inbouw van een radio



als dit verder allemaal lukt, dan is het volgende ''ding'' ook bekent.
Dan moet er nog een achteruitrijcamera ingebouwd gaan worden.

vermoedelijk in/achter het klaplogo.
 
VW  6C  1.4TDI DSG 
Ik heb zelf een van de volgende modellen: http://www.pioneerelectronics.com/androidauto/
Ik vind Android Auto echt een ideaal systeem. Leidt je niet af, heeft een goede interface en werkt ook nog eens snel. Hiernaast heb je ook meteen goede apps, bijvoorbeeld Google Maps en Spotify. Google Maps als navigatie is echt het beste wat je kan hebben.
Deze unit heb ik zelf in plaats van een standaard kleine display erin laten zetten inclusief DAB+ ontvangst. Ik kan echt niet ontevreden zijn, gebruik het iedere dag.

Wat ik wel afraad is een systeem waar alleen Android (zonder Auto dus) op draait, de apps zijn daar niet voor geoptimaliseerd en het zal net wat minder draaien dan bijvoorbeeld je telefoon. Ik ben daar zelf echt geen voorstander van.

Ik kan voor je, als je wil, ook nog wel wat foto's oid maken.
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 90pk BlueMotion 
ik heb in de lupo een android systeem zonder android auto.
De parrot smart was namelijk voor de android auto tijd. en tot nu toe bevalt deze prima.


In hoeverre zijn de pioneers standalone?
aka heeft hij een koppeling nodig naar een android telefoon?
of werkt hij net als de parrot met eigen app geinstaleerd?


Hoe was de install in een 6r? heeft deze ook een centrale regelkast in het dashboardkastje zitten? of waren dat nog echte radios in het dashboard?

ik begrijp dat mijn ouders eigenlijk alleen een scherm in het midden hebben zitten, en de fakra aansluitingen en quadlock stekker zitten op de regeleenheid
 
VW  6C  1.4TDI DSG 
De Polo 6C staat niet vermeld als compatibel volgens de leverancier, waarschijnlijk door de OEM lijst die dan niet zou passen. Je zou best ook contact met ze opnemen of ze deze unit ook op een Polo 6C getest hebben.

Voor de rest ziet het er een goede unit uit behalve de 1GB aan werkgeheugen en kwaliteit van scherm weet je pas later :)
Android Auto kan je ook als stand-alone op deze unit gebruiken als app zonder koppeling met je smartphone. Moet je wel ff je telefoonboek en muziek via iets anders (bv google sync) erop zetten anders heb je er niets zoveel aan.

Om updates te krijgen moet je ofwel de 3G dongle bijbestellen voor constante internetconnectie of van tijd tot tijd met de wifi ontvanger je hotspot op je smartphone koppelen.
Trouwens de microfoon en bluetooth (OBD) moet je nog eens apart bijbestellen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 90PK 
Ik had ook ongeveer het zelfde probleem als jou,
had een RNS310 en wilde ook mijn iPhone kunnen koppelen aan mijn auto radio om bv navi en spotify te gebruiken.

Ik heb toen gekozen voor een Pioneer systeem die niet alleen een app radio is maar dat als functie heeft.
Voordeel daarvan is dat je de navi van Pioneer zelf kunt gebruiken. Vind deze toch fijner werken dan bijvoorbeeld Waze of googlemaps waar je toch eigelijk altijd een internetverbinding voor nodig hebt. Ook heb je (meestal) wat meer aansluitmogelijkheden bij een premium systeem. Zoals achteruitrij camera, canbus info etc.

Ik heb zelf de Pioneer F70DAB en ben er erg blij mee. Ook androidauto werkt hier fantastisch op, ik moet wel toegeven dat android flink voor loopt op het in the car gebeuren.
 
ik ga morgen eens even naar engeland mailen.
eens kijken welke antwoorden ik kan krijgen.


maar even hypothetisch gedacht, als ik het huidige systeem los koppel.
een ander systeem aansluit wat achteraf niet werkt met bv de bediening op het stuur.
en ik sluit het vw systeem weer aan, krijg ik dan een probleem met code of inregelen?
of is dat alleen als je een vw systeem inbouwt dat nog nooit in die vw heeft gezeten?
 
VW  6C  1.4TDI DSG 
Heb je geen USB ingang bij je huidige radio? De polo waar ik een testrit in gemaakt heb had een soortgelijk systeem als dat van jou maar daar kon ik de telefoon met USB verbinden en zo Android Auto draaien op het systeem zelf...
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 90pk 
jep er zit een usb aansluiting op. maar de radio wil de telefoon(oneplus 3, htc m9 samsung s4of5) op mirrorlink niet herkennen.
daarbij willen we ook niet voor 3 telefoons 3 verschillende kabels in de auto moeten bewaren.
en het eerst aansluiten voordat je kan rijden en gebruiken is ruck (mijn mening)
 
Laatst bewerkt:
VW  6C  1.4TDI DSG 
  • Leuk
Waarderingen: Hansbao
ik heb in de lupo een android systeem zonder android auto.
De parrot smart was namelijk voor de android auto tijd. en tot nu toe bevalt deze prima.


In hoeverre zijn de pioneers standalone?
aka heeft hij een koppeling nodig naar een android telefoon?
of werkt hij net als de parrot met eigen app geinstaleerd?


Hoe was de install in een 6r? heeft deze ook een centrale regelkast in het dashboardkastje zitten? of waren dat nog echte radios in het dashboard?

ik begrijp dat mijn ouders eigenlijk alleen een scherm in het midden hebben zitten, en de fakra aansluitingen en quadlock stekker zitten op de regeleenheid

Die van mij is complete standalone. Ik kan m'n telefoon aansluiten zodat ik Android Auto kan gebruiken maar daarnaast staat standaard (zonder telefoon) ook gewoon een navigatie programma erop, muziek etc. Maar via Android Auto is het qua interface en apps wel vele malen beter. Zelf heb ik idd alleen een scherm in het midden, heb niets in m'n dashboard kastje.

Zoals krisrock ook al zei, de volgende is wel echt gaaf: http://www.pioneer-car.eu/be/nl/navgateevo Al had die in m'n 6R gepast had ik die genomen.
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 90pk BlueMotion 
@Marc. wanneer de radio niet gekoppeld is aan een telefoon.
Kan je dan zelf geinstalleerde app draaien op de radio? bv Waze en flitsmeister


en ik neem aan dat de aansluiting van telefoon naar radio alleen per kabel zal verlopen?

heb trouwens nieuws van uit Xtrons/engeland/hongkong. helaas zal geen enkele unit werken met de stuurbediening van de 6C.
 
VW  6C  1.4TDI DSG 
@Marc. wanneer de radio niet gekoppeld is aan een telefoon.
Kan je dan zelf geinstalleerde app draaien op de radio? bv Waze en flitsmeister


en ik neem aan dat de aansluiting van telefoon naar radio alleen per kabel zal verlopen?

heb trouwens nieuws van uit Xtrons/engeland/hongkong. helaas zal geen enkele unit werken met de stuurbediening van de 6C.
Als je telefoon niet is aangesloten heb je inderdaad geen Waze. Stel je zou 'm aansluiten heb je wel enkele apps van Android Auto, maar ik raadt je echt aan eerst te kijken wat Android Auto exact is (aangezien bv Waze nog niet eens beschikbaar is). Aansluiting is bij mij inderdaad alleen met kabel, maar dat vind ik zelf ideaal aangezien je telefoon dan meteen weer opgeladen is.
Nog over die bediening met stuur zou als het goed is die Pioneer wel ondersteunen. Moest wel een extra kabel kopen maar daardoor heeft hij ook integratie met parkeersensoren.
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 90pk BlueMotion 
Als je alleen als toevoeging Android wilt hebben en Google maps, waarom dan geen Asteroid mini van Parrot?
Het is wel een stuk kleiner, maar werkt prima en ook met stuurwielbediening.
Tevens ook minder diefstal gevoellig lijkt mij.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion 
Android Auto heeft inderdaad zijn nadelen:
- Altijd smartphone koppelen met kabel
- kan ondertussen smartphone ook niet gebruiken
- Beperkte aantal mogelijkheden (muziek, tel, nav) dus geen smsjes versturen, appen, instagrammen of whatsoever.

Als je gaat voor een puur Android toestel dan heb je veel meer mogelijkheden onder welke Android Auto vanaf het toestel zelf gebruiken en niet koppelen met je smartphone + alle apps uit de playstore uiteraard.

Hier een walkthrough:
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 90PK 
Van wat ik weet is dat dit er een restrictie is van Google uit dat je alleen voice reply kan doen via Android Auto op je berichten dus geen tekst intypen en dan versturen vanuit je navischerm. Voice reply werkt nog niet optimaal in het nederlands dus een beetje waardeloos.

Je kan trouwens Android Auto gewoon ook vanuit je smartphone en tablet gebruiken en daar kan je ook niet appen of smsen rechtstreeks vanuit Android Auto.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 90PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!