Android radio advies gevraagd

Roon

Bekend lid
1,174
428
112
Goede middag,

Gisteren ben ik trotst eigenaar geworden van een VW Polo 1.4 benzine uit 2009 type 6R.
Nu wil ik graag de radio die er in zit vervangen voor een android systeem.
Ik ben al op het forum gaan kijken voor meer informatie, maar ik vond niet het juiste topic.

Mijn vragen:
Welke android radio heb jij en/of welke zou jij mij adviseren.
(Ik ben op zoek naar gebruikservaringen die er zelf ook een hebben)

Mijn wensen:
- Eenvoudig in te bouwen
- Eenvoudig te bedienen
- Goede pasvorm
- Niet te duur
- Functies, mogelijkheid om google maps te gebruiken, bleutooth, aux, evt usb

Groet,

Jeroen
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
Ik zou rondkijken voor een mooie RNS510 of RNS315 met Bluetooth. Als je niet per se navigatie wilt, kan je ook voor een RCD510 of RCD330 kiezen.

Succes!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
bedenk even of je internet van je gsm gaat gebruiken of de radio wil voorzien van een wifistick met simkaart.
sommige fabrikanten hebben de laatste optie uitgeschakeld, zodat je een ''speciale'' usb stick van hun moet kopen om dit werkend te krijgen.
 
VW  6C  1.4TDI DSG 
@robin ik hoef ip geen navigatie, wel gps.
Ik vind google maps prettig werken. Geen idee of er een beschikbaar is die dit eenvoudig ondersteunt.

@David de rns510 lijkt mij een optie, maar ondersteunt apps als google maps waarschijnlijk niet? En heeft zijn eigen navigatie.
Over de rcd kan ik weinig vinden.

@emiel. Internet op het systeem zelf hoeft niet. Het zou mooi zijn als ik het internet van mijn mob kan gebruiken als ik hem aansluit.
Geen idee of dat bestaat.

Het zou mooi zijn als het een android systeem is die de apps en internet van je mobiel ondersteunt.
Dus bijv muziek en google maps opstarten via mobiel.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
Nu keek op youtube en zie ik eigenlijk zoiets als ik zoek.
Dus je streamt vanaf je mobiel op het systeem. Zie dat het mogelijk is bij de Rns 510. Zie link.

Echter wel veel prijsverschillen op internet.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
Bedankt voor de reacties en sugesties.

Zijn er mensen met eigen gebruikers ervaringen. Dus zelf zo'n systeem onlangs geinstalleerd hebben?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
je hebt eigenlijk 2 keuze''s


1. je koopt een radio met een eigen android.
Deze radio kan alles zelf (los van internetverbinding) en alle apps draaien op de radio

2. een radio met mirrorlink/androidlink/appellink of hoe ze het noemen.
de radio kan zelf weinig, en de apps draaien op de telefoon, en kabel dient gebruikt te worden voor de verbinding (altijd)


mijn voorkeur is optie 1, en deze heb ik in een lupo zitten, merk is xtrons, en het werkt heel er redelijk.
zie het als aan tablet in je dashboard.
 
VW  6C  1.4TDI DSG 
Ik krijg deze week RCD330 Plus binnen, kan je Android Auto gebruiken en heb je Google Maps..(via wat tweaks, ga ik TomTom gebruiken)
Moet wel usb kabel aan je telefoon.
Later dit jaar neem ik Pixel 3 XL, dan kan het zonder kabel.
 
Volkswagen  Golf 7.5 Rline  1.5 TSI 150pk 
je hebt eigenlijk 2 keuze''s


1. je koopt een radio met een eigen android.
Deze radio kan alles zelf (los van internetverbinding) en alle apps draaien op de radio

2. een radio met mirrorlink/androidlink/appellink of hoe ze het noemen.
de radio kan zelf weinig, en de apps draaien op de telefoon, en kabel dient gebruikt te worden voor de verbinding (altijd)


mijn voorkeur is optie 1, en deze heb ik in een lupo zitten, merk is xtrons, en het werkt heel er redelijk.
zie het als aan tablet in je dashboard.

Bedankt.
Mijn voorkeur zou juist uitgaan naar optie 2. Gezien de ontwikkelingen van android. Met je mobiel ben je vrijwel altijd up to date. Dus dan kan je over bijv 2 jaar nog steeds goed gebruik maken van het systeem in de auto. Of zie ik dat verkeerd?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
Ik krijg deze week RCD330 Plus binnen, kan je Android Auto gebruiken en heb je Google Maps..(via wat tweaks, ga ik TomTom gebruiken)
Moet wel usb kabel aan je telefoon.
Later dit jaar neem ik Pixel 3 XL, dan kan het zonder kabel.

Dat lijkt mij ook wel wat, opzich vind ik het geen probleem om je mob met een kabel te moeten aansluiten. Mobiel kan je toch in de tussentijd opladen met autolader.

Ben benieuwd hoe het je bevalt.
Misschien een foto of filmpje plaatsen?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
Ik heb mij parrot astroid smart zeker 4 jaar gebruikt met Android 2.1

Nu een xtrons unit. Met Android 7.0
Telefoon zit aan de bluetooth aan de radio voor het telefoneren
En ik heb een mifi die wifi uitzend wanneer de radio aan gaat en die gebruik ik voor de data.

Je kan je smartphone natuurlijk ook wifi laten uitzenden. En dat werkt ook prima.
 
VW  6C  1.4TDI DSG 
Ik hoop dat ik de juiste stekkers heb, had eigenlijk moeten kijken. Nu heb ik een gewone radio erin zitten (niet van volkswagen maar pioneer geloof ik)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!