Android auto voor polo 2013

Hallo allemaal,

Ik heb het forum al afgestruind opzoek naar goede optie om Android auto in mijn polo (2013) te gaan realiseren. Ik heb hem gekocht met al een aftermarket radio er in incl. achteruitrij camera. Nu wil ik graag een nieuwe unit gaan plaatsen met voornamelijk het doel Android auto.

Na veel zoeken kom ik eigenlijk op systemen uit die draaien op android, en zoals ik het begrijp is android auto niet een systeem wat zelf op android draait ivm met updates e.d. maar op de android van de telefoon zodat altijd alles (indien je telefoon up to date is) up to date is.

Nu kom ik op het forum vaak de radio Rcd330 tegen en wordt er gerefereerd naar een lid welke deze verkoopt via marktplaats.
Nu twijfel ik tussen dit systeem en een van audiovolt.

Heeft iemand tips of ervaring met het plaatsen van nieuwe radio met als doel android auto hebben.

De twee opties waar ik op uit kom zijn:

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen om de juiste keuze te maken.

Groet

Shaan
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI Bluemotion 
Een hoop reacties, dankjullie wel. Ik denk dat ik dov zijn advertenties op marktplaats gevonden heb. is goedkoper dan de link die ik geplaats had van autopar en ook dan veel op aliexpress.

Voor de RCD330 gaan. Ik heb ook een polo uit 2013 en past er echt perfect in, het lijkt gewoon origineel.

Die van audiovolt vind ik er te aftermarket uitzien.

Klopt inderdaad dat RCD330 meer lijkt op origineel dan de andere opties.
Dit systeem draait niet op android? maar heeft android auto of mirrorlink?
Kun je het systeem ook gewoon update?

Want die van audiovolt lijkt op een RNS 510.
geen idee wat het verschil is, dus daar ik nu eens op zoeken.

Voorkeur gaat sowieso naar het jongste model, eentje die zo lang mogelijk mee gaat in functioneren van zin.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI Bluemotion 
Een hoop reacties, dankjullie wel. Ik denk dat ik dov zijn advertenties op marktplaats gevonden heb. is goedkoper dan de link die ik geplaats had van autopar en ook dan veel op aliexpress.



Klopt inderdaad dat RCD330 meer lijkt op origineel dan de andere opties.
Dit systeem draait niet op android? maar heeft android auto of mirrorlink?
Kun je het systeem ook gewoon update?

Want die van audiovolt lijkt op een RNS 510.
geen idee wat het verschil is, dus daar ik nu eens op zoeken.

Voorkeur gaat sowieso naar het jongste model, eentje die zo lang mogelijk mee gaat in functioneren van zin.
RCD330 draait op Linux. Ik heb het zelf het 187F model via Aliexpress gekocht 2 jaar geleden.

Zowel met Android Auto en Apple Carplay. (Ik gebruik beide regelmatig)

Updaten is mogelijk. Dit kan tegen betaling bijvoorbeeld via het RCD330plus forum.
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI JD: 200pk en 340nm 
RCD330 draait op Linux. Ik heb het zelf het 187F model via Aliexpress gekocht 2 jaar geleden.

Zowel met Android Auto en Apple Carplay. (Ik gebruik beide regelmatig)

Updaten is mogelijk. Dit kan tegen betaling bijvoorbeeld via het RCD330plus forum.
Top dankjewel, het begint langzaam duidelijk te worden hoe de systemen werken. En inderdaad handig dat zowel android auto als apple carplay werkt want dat is wel een must dat die beide doet.

Goed om te weten dan update mogelijk is (betaald of gratis).
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI Bluemotion 
Ik heb een rcd gehaald bij @dov. Tot dusver heel tevreden mee.
Dankjewel voor je reactie,

Mijn huidige radio is de radio ontvangst heel slecht, rij best lange stukken en de radio aan is wel fijn dus zit ik te denken aan DAB+ maar zoals ik het zie is dat niet mogelijk.
de RCD 330 heeft ook geen AF functie (automatisch naar betere freqquentie zoeken van het geselecteerde radio station) hoe is jou ervaring daar mee? snel slecht radio ontvangst omdat die zelf niet zoekt?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI Bluemotion 
Bij mij is er een antenne versterker tussen gezet. Sindsdien is ook de fm ontvangst goed. Maar ik moet zeggen dat ik meestal via CarPlay radio luister
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: Shaan
Dankjewel voor je reactie,

Mijn huidige radio is de radio ontvangst heel slecht, rij best lange stukken en de radio aan is wel fijn dus zit ik te denken aan DAB+ maar zoals ik het zie is dat niet mogelijk.
de RCD 330 heeft ook geen AF functie (automatisch naar betere freqquentie zoeken van het geselecteerde radio station) hoe is jou ervaring daar mee? snel slecht radio ontvangst omdat die zelf niet zoekt?
een discover media is evt ook mogelijk maar is wel een stuk prijziger
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
  • Leuk
Waarderingen: FFA
Goedenavond,
Ik kaap dit onderwerp maar even, aangezien ik de unit in mijn 6R ook wil updaten. Ben al flink aan het zoeken geweest op het web, maar word er niet heel veel wijzer van. Ik ben er al uit dat ik een unit wil die eruit ziet als de RCD330. Maar je wordt doodgegooid met diverse varianten. Zo heb ik al een 330 plus gezien, een 360 en zelfs een 410. Ik weet het niet meer. En dan loopt het qua prijzen ook enorm uiteen. Van iets meer dan 100 euro op Ali, tot tegen de 500 euro elders.
Ik wil gewoon de juiste meest op origineel Volkswagen lijkende versie hebben waar een Samsung S20 goed mee overweg kan. Dan denk ik dat ik Android auto moet hebben. Geen ervaring met mirrorlink.
Nu heb ik begrepen dan ik @dov moet hebben om de goede keuze te maken.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Goedenavond,
Ik kaap dit onderwerp maar even, aangezien ik de unit in mijn 6R ook wil updaten. Ben al flink aan het zoeken geweest op het web, maar word er niet heel veel wijzer van. Ik ben er al uit dat ik een unit wil die eruit ziet als de RCD330. Maar je wordt doodgegooid met diverse varianten. Zo heb ik al een 330 plus gezien, een 360 en zelfs een 410. Ik weet het niet meer. En dan loopt het qua prijzen ook enorm uiteen. Van iets meer dan 100 euro op Ali, tot tegen de 500 euro elders.
Ik wil gewoon de juiste meest op origineel Volkswagen lijkende versie hebben waar een Samsung S20 goed mee overweg kan. Dan denk ik dat ik Android auto moet hebben. Geen ervaring met mirrorlink.
Nu heb ik begrepen dan ik @dov moet hebben om de goede keuze te maken.
Hij zal je vast binnenkort een pb sturen.
 
VW  Polo 6R  1.4 BlueGT DSG 
  • Leuk
Waarderingen: JeroenW73 en Sal
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!