alleen achterzijde 6R verlagen

Eigenlijk ben ik best tevreden over de voorkant van mijn auto.
Eigenlijk moest ik alleen achter iets kunnen verlagen zeg een 2cm.
Iemand hier die dit heeft gedaan ?

Hoeveel verlaagd een achterveer van een bluemotion of een sportonderstel bijvoorbeeld.
Misschien zou ik eens 2 van die veren achter kunnen proberen.

Ben benieuwd of iemand zoiets al heeft gedaan.
 
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
Ik zou persoonlijk nooit alleen maar aan één as (dus in dit geval achter) veren van andere type (lees= verschillende veereigenschappen) monteren. De verhouding tussen vóór en achter as is dan compleet zoek. Dan heb je dus een te harde vering aan de achterkant t.o.v. voorkant. Naar mijn idee rijdt dat helemaal niet fijn en kan zelfs bij een uitwijkmanoeuvre tot gevaarlijke situaties lijden.

Eibach Pro kit veren verlaagd ook aan achterkant meer dan voor kant. Dus ik zou adviseren om alles te vervangen.
 
Ja zou inderdaad kunnen dat ie raar zal reageren, maar het was het proberen waard om alleen even achter erin te steken, is dan ook zo weer terug gezet natuurlijk.

Maar ik denk dat ik toch beter gewoon een setje eibach pro kan monteren.
 
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
Ik vond de eibach pro kit ook te stug uiteindelijk. Ik had ze op verse dempers van Sachs. Heb het er weer onderuit gehaald. Maar kortom, zonder er zelf in/mee te rijden kan je er niks over zeggen. En zelf dan is het dus buitengewoon subjectief. :)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: BlackDiesel
Ik vond de eibach pro kit ook te stug uiteindelijk. Ik had ze op verse dempers van Sachs. Heb het er weer onderuit gehaald. Maar kortom, zonder er zelf in/mee te rijden kan je er niks over zeggen. En zelf dan is het dus buitengewoon subjectief. :)
Comfort is subjectief, stuiteren wordt het in ieder geval sowieso niet als je het mij vraagt. En de boel moet sowieso nog wat inzakken en soepel worden, je zou eens een ritje in mijn auto moeten maken 30k km na de verlaging, comfort is echt goed. In het begin was hij een stuk stugger ja maar dit is ook grotendeels gewenning
 
Polo  6c  Verkocht 
  • Leuk
Waarderingen: Max1996
EF7B0993-8921-4FE6-BA4C-D4DD0A28B137.jpeg3CB56FE9-D6AF-43B0-A98D-2E40B1CE5A39.jpegD8608621-570F-4A35-9965-1BFC9CA23427.jpegAls iemand dit soort vragen stelt is eigenlijk altijd het enige advies bij iemand mee rijden. Maar ik heb het er destijds zo’n 20.000km onder gehad, ik was er klaar mee. Zeker toen ik terug kwam van vakantie en door België reed. Maar ow Ow wat mis ik de looks.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
Jouwes stond wel een stuk lager dan mijn auto zo te zien..? Ik ben voor 2.5 omlaag gegaan en achter 3. Zo staat mijne er bij
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210113-121519_Gallery.jpg
    Screenshot_20210113-121519_Gallery.jpg
    425.5 KB · Weergaven: 25
Polo  6c  Verkocht 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!