All-season banden

Max1996

Bekend lid
574
394
112
Iemand ervaring met de volgende banden? Of raadt iemand andere all-season banden aan? Gaat om 215/45R17

  • Pirelli Cinturato All Season SF 2 215/45 R17 91W​

  • Goodyear VECTOR 4SEASONS GEN-3 215/45 R17 91W​

  • Michelin CrossClimate 215/45 R17 91W​

Ik ben benieuwd naar jullie mening :)
 
Tesla  Model 3 Highland  AWD 498pk 
Ik heb ongeveer een jaar geleden voor dezelfde keuze gestaan.
Ik kan je aanraden om op te lijsten wat voor jou belangrijk is en hoe je de band gaat gebruiken.

Blijf je altijd in BE of NL, en gaat de band dus meestal droog, soms nat, en bijna nooit sneeuw zien?
Of wil je er ook jaarlijks mee op wintersport en moet je veilig de bergen op en af geraken?
Heeft al best een invloed op welke all-season band je kiest.
De Michelin is nl. geoptimaliseerd als zomerband onder de all-season banden, maar er zijn er anderen die eerder zich meer richting een winterband gedragen.

De ANWB heeft best goede reviews over banden:

Ook TyreReviews heeft best goede informatie:


Even een Excel maken met alle banden die je op het oog hebt, alle informatie uit reviews oplijsten, offertes bij verschillende bandencentrales van je top 3 opvragen, en dan kan je een keuze maken naar geschikheid voor jou(w wagen) en prijs.

Ik heb zelf uiteindelijk voor de Michelin CrossClimate+ gekozen en voorlopig (na bijna 1 jaar en 10k km) nog geen spijt van gehad. Erg comfortabele, stille band met veel grip.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
  • Leuk
Waarderingen: HoMi en Max1996
Ikzelf ben redelijk tegen all-season banden. Er zit veel verschil tussen de types (met name of ze meer zomer of winter georiënteerd zijn), maar "de perfecte all-season band" bestaat niet. Mocht je met je all-season bandjes naar Duitsland willen dan moet je zorgen dat ze Alpine gecertificeerd zijn, zo'n sneeuwvlokje op je band dus. Deze banden zijn nagenoeg gewoon winterbanden met alle nadelen van winterbanden in de zomer. Ga je voor een meer zomer georiënteerde all-season band dan zul je een klein beetje winst behalen in de winter, maar Duitsland mag je niet in (en mensen met goede winterbanden rijden je zo voorbij).

Ik snap persoonlijk sowieso niet dat mensen voor all-season banden kiezen, het is niet zo veel moeite om een setje stalen velgen met winterbanden (en eventueel wieldoppen) voor die 3 maanden in het jaar te hebben toch? Vooral niet als je ze zelf kunt omleggen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max1996 en Ronny
Ik heb in december 2019 4x Continental AllSeasonContacts gemonteerd. Hele fijne banden, keurig verbruik ook, lange levensduur (inmiddels 70.000km en voor begin nu wel echt 'op' te raken) hielden zich ook keurig in de 'sneeuwweek van '21'. Ik zou deze banden zonder twijfel weer monteren, ware het niet dat ik ook wel nieuwsgierig ben naar een setje CrossClimates 2. Ik ga eerdaags weer even shoppen voor een setje banden.

Ben trouwens geen wintersporter of iemand die de sneeuw opzoekt. Dus voor mij het perfecte compromis. Hekel aan wisselen, ook als ik het zelf kan. Ik deed het zelf bij de Lupo, altijd te laat, nooit zin in, heb ook prima de ruimte voor qua opslag. Ik vond het gedoe. Ik hoef nooit meer twee sets banden/velgen. Het is dus een persoonlijke keuze. De optie om jaarrond op zomerbanden te rijden zag ik ook niet zitten.

Let wel op; ik rij met een Polo TDI Bluemotion, dus relatief weinig vermogen op de bandjes, en lange stukken snelweg. Bijna nooit een ESP ingreep, ook niet bij harde regen, alleen als ik echt m'n best doe met optrekken. Bovendien rij ik er ook vaak mee op gras/zand/duin (ook nat) gebied op onze seizoenscamping, ook daar hebben ze altijd grip.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BlueMotion + Skoda Karoq 1.5 TSI Style Business 
  • Leuk
Waarderingen: Jur6R
We hebben het wel over een Polo hé.
All season banden zijn tegenwoordig gewoon hartstikke goed en in de winter zelfs beter als een winterband gemiddeld genomen gezien de weersomstandigheden hier.
Zeker voor een lichte auto als de Polo heb je aan een goede all seasonband gewoon een top band.
Op mijn nieuwe Polo komen dadelijk weer Michelin Crossclimate + bandjes.
 
Volkswagen  Polo AW Highline Business R  1.0 TSI 116pk 
  • Leuk
Waarderingen: Max1996
We hebben het wel over een Polo hé.
All season banden zijn tegenwoordig gewoon hartstikke goed en in de winter zelfs beter als een winterband gemiddeld genomen gezien de weersomstandigheden hier.
Zeker voor een lichte auto als de Polo heb je aan een goede all seasonband gewoon een top band.
Op mijn nieuwe Polo komen dadelijk weer Michelin Crossclimate + bandjes.
Ik heb inderdaad de Michelin Crossclimate + bandjes besteld. Nu wachten op de levering.

Dank iedereen voor zijn of haar advies!
 
Tesla  Model 3 Highland  AWD 498pk 
  • Leuk
Waarderingen: Brent Verhaegen
Laat vooral even weten hoe ze zijn in vergelijking met je huidige banden! Heb je nu zomerbanden of ook all-seasons?
Ik heb nu Goodyear ultragrip performance winterbanden erop liggen. Dus daarmee zal ik het kunnen vergelijken.

Banden komen in de verkoop, dus als iemand geïnteresseerd is :)
215/45R17 91V
 
Tesla  Model 3 Highland  AWD 498pk 
Ik heb inderdaad de Michelin Crossclimate + bandjes besteld. Nu wachten op de levering.

Dank iedereen voor zijn of haar advies!
En hoe bevallen ze in de zomer, regen, droog weer en in nu in de winter bij regen en droog en bij sneeuw en gladheid?

Merk je iets in het verbruik, geluid, slijtage tov van je oude winterbanden reed je met je winterbanden ook in de zomer? Ik lees wel dat de kwaliteit van all season banden stukken beter is geworden.

Ben bnwd :mrgreen:.

Zelf rijd ik heel het jaar op zomerbanden. Bevalt mij goed. Ga niet op wintersport, af en toe naar de Ardennen in de winter. Dat is op tot op heden altijd gelukt ook in de sneeuw maar veilig is het niet. Maar bij sneeuw gladheid gaan we niet met de auto maar soms heb je die keuze niet en dan is het niet echt veilig.

Zomer rijden we wel naar de Alpen en Italië of Frankrijk.
Naar werk wordt de Polo niet gebruikt ik heb een treinkaart van werk en werk ook aantal dagen thuis.

We overwegen ook all season en dan die Good year gen3, die komen wel goed uit de test lees ik maar die Michelins die jij hebt ook.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Banden bevallen heel goed tot nu toe. Geluid zelfs iets afgenomen t.o.v. mijn oude banden, maar het is wel bijna te verwaarlozen het verschil. In de zomer rijden ze heerlijk en is er niets op aan te merken. Of het nu droog is of het regent ze rijden lekker. Hetzelfde geldt voor de winter. Nu met de sneeuwval veel grip.

Slijtage durf ik nog niks over te zeggen. De banden zijn nu nog heel goed maar ik heb het profiel niet opgemeten hoeveel ik al verloren ben.

Ik moet de banden nog gaan testen op wintersport, dat staat gepland in maart. Ik ga ervan uit dat dit gewoon goed gaat komen aangezien ze voldoen aan de eisen die verplicht zijn om in de alpen te rijden.
 
Tesla  Model 3 Highland  AWD 498pk 
Banden bevallen heel goed tot nu toe. Geluid zelfs iets afgenomen t.o.v. mijn oude banden, maar het is wel bijna te verwaarlozen het verschil. In de zomer rijden ze heerlijk en is er niets op aan te merken. Of het nu droog is of het regent ze rijden lekker. Hetzelfde geldt voor de winter. Nu met de sneeuwval veel grip.

Slijtage durf ik nog niks over te zeggen. De banden zijn nu nog heel goed maar ik heb het profiel niet opgemeten hoeveel ik al verloren ben.

Ik moet de banden nog gaan testen op wintersport, dat staat gepland in maart. Ik ga ervan uit dat dit gewoon goed gaat komen aangezien ze voldoen aan de eisen die verplicht zijn om in de alpen te rijden.
Thanks mooi dat ze je goed bevallen. Ja laat maar even weten na je wintersport dan kun je de misschien goed vergelijken met je oude winterbanden.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: Max1996
Ik kocht in 2019 een setje LMV met als nieuwe TS860's van Continental erop, 8mm profiel. 300 euro. Vervangen doe ik bij mij voor de deur op de parkeerplaats, nog geen half uur werk. Lijkt mij niet het probleem haha! En als er sneeuw ligt, ploeg je iedereen voorbij :cool:

All season heb ik zelf slechte ervaring mee, maar dat waren ook geen Michelin Crossclimates, was een B merk. Bij echt heel veel regen zelfs met gripverlies op de achterbanden tot gevolg (mijn frikandel brak uit) OK, ze lagen onder een Cuore L276 dus een wegligging had die al niet bepaald. Maar ze sleten ook gigantisch hard in de zomer!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk (Vialle LPG - LPdi) 
Ik heb ook sinds een maand of 4 de crossclimate 2 eronder. Bevalt me echt goed in alle omstandigheden sinds montage. Nog geen sneeuw ervaren.
 
Volkswagen  Polo 6C "Lounge Edition"  1.2 TSI 90pk - 175Nm ----> 130pk - 220Nm 
  • Leuk
Waarderingen: Cruz
Thanks mooi dat ze je goed bevallen. Ja laat maar even weten na je wintersport dan kun je de misschien goed vergelijken met je oude winterbanden.
Inmiddels op wintersport geweest. Winterbanden alleen nodig gehad op de laatste dag, toen had het op de avond voor vertrek gesneeuwd. Auto vroeg in de ochtend sneeuwvrij gemaakt en de berg op gereden naar het huisje. Dat ging heel goed met de banden en de auto had veel grip. Geen moment gehad dat ik dacht dat het niet ging lukken. Kortom: zeer tevreden over de nieuwe banden t.o.v. mijn vorige winterbanden.
 
Tesla  Model 3 Highland  AWD 498pk 
  • Leuk
Waarderingen: XConvict en Thomaskol
Inmiddels op wintersport geweest. Winterbanden alleen nodig gehad op de laatste dag, toen had het op de avond voor vertrek gesneeuwd. Auto vroeg in de ochtend sneeuwvrij gemaakt en de berg op gereden naar het huisje. Dat ging heel goed met de banden en de auto had veel grip. Geen moment gehad dat ik dacht dat het niet ging lukken. Kortom: zeer tevreden over de nieuwe banden t.o.v. mijn vorige winterbanden.
Thanks voor je update
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: XConvict
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!