Alarm hoorn installatie

Ik heb op mijn Polo geen alarm zitten, nu wil ik alleen een alarm hoorn gaan installeren.
Ik heb op diverse sites gekeken, hoe deze te installeren. Echter was dit voor een Polo 6c of een Golf 7 maar niet voor de Polo aw.

Weet iemand waar je het signaal vandaan moet halen? Welke pin is dat?
 
Volkswagen  Polo aw  1.0 tsi 
Hoe wordt er geregistreerd dat je alarm hoorn moet afgaan als er geen alarm op de auto zit? Is er niet meer nodig dan enkel het installeren van een alarm hoorn?

In mijn polo AW heb ik alarm klasse 3 laten installeren inclusief een extra startonderbreker. Auto kan niet gestart worden en het alarm gaat af als de tag verder dan 5 meter van de auto verwijderd is bij starten of het ontgrendelen van de auto. Optie tot uitbreiding alarm klasse 5 is mogelijk binnen hetzelfde systeem. Op dit moment heb ik gewoon een AirTag verstopt in de auto als oplossing.
 
Tesla  Model 3 Highland  AWD 498pk 
Alarm klasse 3 heeft ook interieurvoelers en hellinghoekdetectie. Zonder die sensoren kun je hooguit inprogrammeren dat de alarmhoorn afgaat als de binnenhendels van de auto bediend worden terwijl de auto op slot staat. Maarja, dat is nu al in te programmeren via VCDS, en dan wordt de claxon gebruikt. Daar hoef je geen alarmhoorn voor te hebben. Dan krijg je dit:
 
Alarm klasse 3 heeft ook interieurvoelers en hellinghoekdetectie. Zonder die sensoren kun je hooguit inprogrammeren dat de alarmhoorn afgaat als de binnenhendels van de auto bediend worden terwijl de auto op slot staat. Maarja, dat is nu al in te programmeren via VCDS, en dan wordt de claxon gebruikt. Daar hoef je geen alarmhoorn voor te hebben. Dan krijg je dit:
meen dat je dan ook de piepjes kan gebruiken bij het op slot zetten van de auto, opzich ook wel leuk
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
Alarm klasse 3 heeft ook interieurvoelers en hellinghoekdetectie. Zonder die sensoren kun je hooguit inprogrammeren dat de alarmhoorn afgaat als de binnenhendels van de auto bediend worden terwijl de auto op slot staat. Maarja, dat is nu al in te programmeren via VCDS, en dan wordt de claxon gebruikt. Daar hoef je geen alarmhoorn voor te hebben. Dan krijg je dit:
Dat heb je idd bij mij geprogrameerd. Hebben we toen getest en ik kan je vertellen dat het perfect werkt!
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
  • Leuk
Waarderingen: #uranograu
Hoe wordt er geregistreerd dat je alarm hoorn moet afgaan als er geen alarm op de auto zit? Is er niet meer nodig dan enkel het installeren van een alarm hoorn?

In mijn polo AW heb ik alarm klasse 3 laten installeren inclusief een extra startonderbreker. Auto kan niet gestart worden en het alarm gaat af als de tag verder dan 5 meter van de auto verwijderd is bij starten of het ontgrendelen van de auto. Optie tot uitbreiding alarm klasse 5 is mogelijk binnen hetzelfde systeem. Op dit moment heb ik gewoon een AirTag verstopt in de auto als oplossing.
Oke en wat waren de kosten voor de installatie?
 
Volkswagen  Polo aw  1.0 tsi 
Ik heb dat destijds gedaan bij mijn 9N3, origineel fabrieksalarm ingebouwd.
Staat bij de how-to's

Uiteraard werkt het aansluiten wat anders bij de AW, maar qua werk zal het elkaar niet veel ontlopen.
Met het inbouwen ben ik toch wel een kleine 4 a 5 uur bezig geweest.
Omdat ik toen alles zelf samengesteld heb voor bekabeling was het een stuk langer.

Wellicht dat ze dit al kant en klaar verkopen?
 
Ik heb dat destijds gedaan bij mijn 9N3, origineel fabrieksalarm ingebouwd.
Staat bij de how-to's

Uiteraard werkt het aansluiten wat anders bij de AW, maar qua werk zal het elkaar niet veel ontlopen.
Met het inbouwen ben ik toch wel een kleine 4 a 5 uur bezig geweest.
Omdat ik toen alles zelf samengesteld heb voor bekabeling was het een stuk langer.

Wellicht dat ze dit al kant en klaar verkopen?
Kanxen klaar niet maar ziin maar 3/4 draden door hele auto, krijg je binnen 2 uur er wel in
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 TSI GTI 350PK /550NM 
  • Leuk
Waarderingen: _Maarten_ en iichel
Zou het niet zo doen
Gewoon origineel inbouwen
Dan werkt het netjes zonder extra tags en hoop onzin
Niet per se mee eens. Ligt eraan waar je voorkeur naar uitgaat en wat voor alarm je wilt. Door de 'tag' heb ik nog een extra beveiliging samen met de extra startonderbreker. Hier heb ik bewust voor gekozen nadat mijn vorige polo was gestolen. Daarnaast valt het systeem, zoals ik al aangaf, makkelijk uit te breiden naar alarm klasse 5.
 
Tesla  Model 3 Highland  AWD 498pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!