Airco valt soms uit.

VM407

Bekend lid
1,255
577
139
Geachte,

Laatste tijd ervaar ik dat mijn airco soms uitvalt of het niet doet.

Dit is simpel op te lossen door het herstarten van de auto, maar niet wenselijk. Van de week een ritje Düsseldorf gedaan, circa 400km gereden en nergens last van.

De auto is uitgelezen en kwam een melding naar voren dat de bekabeling naar de aircopomp niet in orde zou zijn oid. Deze niet kunnen opnemen helaas.

Mogelijk zou het in het clima paneel kunnen zitten begreep ik dan of echt de pomp.

Hebben jullie nog suggesties of ideeën?


Gr
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
Ja mijn start stop werkt goed, airco is vol en bekabeling is gecontroleerd en goed bevonden door de garage.

Als de airco werkt, zoals van de week, wordt ie gewoon ijskoud en is alles verder ok.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
Hmm ja, ze hebben het gecontroleerd, tevens is die vorig jaar bijgevuld. Zoals laatst, 400km gereden zonder problemen, vanmiddag bij starten deed hij het en later (2min) niet meer ff herstart en weer ijskoud.

Foutmelding heb ik niet, @TCL had hem al gewist helaas. Heb zelf geen vcds, alleen een oude clone dus kan de 6C niet uitlezen helaas.

Zover ik weet kan je bij de 6C ook niet handmatig foutcodes opvragen dmv toetsencombi op de clima.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
Ik had hetzelfde probleem en werd pas echt duidelijk toen het echt warm werd. Naar de aircoservice gereden en daar bleek er nog maar 100 gr i.p.v. 500 gr koudemiddel in te zitten. Even bijgevuld en klaar, werkt nu alweer twee weken zonder problemen... bij 40+ graden!
 
VW  Polo AW Highline R-line 95pk  1.0 TSI 
Hmm ja ik snap dan niet waarom hij weigert als er te weinig in zit, bedoel, 5min en 16 herstarten later zou er dan ineens wel weer genoeg inzitten? Ik vermoed dan ook het clima paneeltje dan... ja ik kan hem zelf helaas niet uitlezen :((

Bedankt allen voor zo ver :)
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
Mischien hikt je koudemiddel tegen het min aan.
Laat het ff bijvullen en hopen dat je clima weer probleemloos blijft koelen zo niet dan heb je ergens in het ergste geval een lekkage
 
VW  Polo 6C/Golf 7  TSI Engine 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!