Airco probleem

Frisbie

Bekend lid
330
56
57
Mijn airco van mijn 6c is defect.
In de condensor zit een gaatje en loopt steeds leeg, en nu zal ik deze moeten gaan vervangen.
Is dit zelf te doen?
Ik ben redelijk handig;) en ik heb de plaats om het eventueel te doen.
Is er toevallig iemand die een how to heeft, met de te gebruiken onderdelen?
of adviseren jullie het toch te laten doen, ik ben me ervan bewust dat als de nieuwe condensor er inzit ik deze zwz moet laten afvullen met gas.
 
Volkswagen  polo aw 2021 r-line reef blue  1.0 tsi 
Ik heb het zelf gedaan

IMG-20191109-WA0000.jpeg

Ik kan je aanraden om workshop-manuals.com te raadplegen, zo kan je eerst kijken wat je en waar je het moet loshalen. Maar kort gezegd:

Bumper eraf
Koplampen eruit
Front moet los en iets naar voren gezet worden
Meeste is vanzelf sprekend

Let wel op dat bij je condensor 2 rubberen ringen zitten, die moet je vervangen.

Als je vragen hebt, kan je me altijd aanspreken, help graag.



Wees wel voorzichtig, ondanks dat je systeem leeg is, kan er nog wat uitkomen bij het loshalen, ik heb hem eerst laten leegzuigen, zekerheid voor alles.
 
  • Leuk
Waarderingen: Illiass
Niet verkeerd, maar hier zitten geen o ringen en zo bij denk ik. En moet ik ook niet nog een droger erbij hebben.
ik wil dit best bestellen maar dan moet ik wel weten dat het cpl is
 
Volkswagen  polo aw 2021 r-line reef blue  1.0 tsi 
Condensor vervangen is prima te doen!

Inderdaad bumper ed los halen, condensor losschroeven van het koelerpakket en de vervangen plaatsen!

Ik zou gaan voor een hogere kwaliteit condensor. niet een elcheapo, deze hebben vaak een slechtere pasvorm en zijn sneller lek (ervaring)
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!