Airco bijvullen betrouwbaar gas?

Hoi,

Ik moet mijn airco bijvullen omdat deze leeg is.
Nu kreeg ik laatst feedback van een medewerker bij een garage dat niet alle garages 100% een originele gas gebruiken en deze simpelweg goedkoper inkopen uit het oosten en de helft uit lucht bestaat.
Dit is dus blijkbaar erg schadelijk voor je auto.

Vorige jaar hebben ze mijn airco gevuld en was in 6 maanden gelijk al leeg. Heb hiervoor 120 euro betaald. Ik heb geen lekkage of iets dergelijks. Echter hierdoor heb ik geen vertrouwen meer in.

Waar moet ik op letten? Kan iemand mij ajb vertellen waar ik tegen een redelijk goed prijs ook een goed service krijg?

Regio flevoland/noord holland.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 Diesel Bluemotion 
669E0635-4122-4CD5-8E61-EC005A46BD5A.jpeg Ik heb eergister bij Euromaster voor €75.- (mei aanbieding) mijn airco weer laten vullen met wat Robin zegt fluor (500g)

Over 2 weekjes ff een gratis check up en dan word ff gemeten hoeveel gas er nog in zit, goede service bij Euromaster.
 
VW  Polo 6C/Golf 7  TSI Engine 
669E0635-4122-4CD5-8E61-EC005A46BD5A.jpeg Ik heb eergister bij Euromaster voor €75.- (mei aanbieding) mijn airco weer laten vullen met wat Robin zegt fluor (500g)

Over 2 weekjes ff een gratis check up en dan word ff gemeten hoeveel gas er nog in zit, goede service bij Euromaster.
De mijne gaat a.s. vrijdag heen. Afspraak nog in mei gemaakt. Kan zo'n bedrijf overigens niet ter plaatse een soort vacuumtest doen?
 
Volkswagen  ID3 First Max  58 kWh / 204 pk 
669E0635-4122-4CD5-8E61-EC005A46BD5A.jpeg Ik heb eergister bij Euromaster voor €75.- (mei aanbieding) mijn airco weer laten vullen met wat Robin zegt fluor (500g)

Over 2 weekjes ff een gratis check up en dan word ff gemeten hoeveel gas er nog in zit, goede service bij Euromaster.

Jij bedoelt als goed is geen fluor..
Daar doen ze meestal heel weinig van in.
Geen 500gram iig.
Fluor/tracer is een vloeistof die je met een uv lamp kan opsporen.
 
systeem leeg = lek dus dan voor het vullen op druk zetten met stikstof en dmv lekdectie spray kijken waar hij lekt

ben je een paar gram kwijt en doet je airco het altijd gewoon niks aan het handje
 
vw  polo 6r bm  1.2 tdi 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!