airbags uitlezen mogelijk?

Ik ben van de week met de passagiers gordel bezig geweest, omdat deze slecht oprolde.
De gordel en gordelspanner eenmaal zichtbaar bleek het stekkertje wel aangesloten te zitten, maar zat er aan de achterkant een weerstandje over gesoldeerd.
Dit lijkt me niet origineel en nu ben ik benieuwd of je ook op 1 of andere manier kunt uitlezen of de airbags/gordelspanners aanwezig zijn en/of werken zonder alles te demonteren.
Ben nu bang dat er misschien geen airbags inzitten of wel aanwezig maar niet werken.
 
Volkswagen  Polo 6r comfortline  1.6tdi bmt VVT 140pk 
Kan zijn a-point in lelystad of de rooij in bilthoven daar was het in onderhoud, maar goed een handige knutselaar kan het natuurlijk ook.

Kan ook van de plek waar je de auto hebt gekocht (ik ga van garage uit) dus je zou een schade auto gekocht (wellicht zonder alle airbags) kunnen hebben zonder dat je het zelf weet..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
dealers doen vaak geen schade herstel, dat wordt uitbesteed.
even navragen kan geen kwaad. maar voor een servicebeurt ziet de dealer de auto vaak slechts 1 per jaar. het is te vroeg om ergens de schuld of verdenking neer te leggen. erg koosjer is het niet.

Nee inderdaad, binnenkort maar eens her en der wat loshalen en kijken wat er wel en niet zit.

Voor wat betreft de schuld, iedere knutselaar met de juiste weerstand en soldeerbout had het kunnen doen.
Wel oplichterspraktijken airbags verwijderen en los verkopen misschien, let wel ik weet niet hoe of wat het is gekomen!!
 
Volkswagen  Polo 6r comfortline  1.6tdi bmt VVT 140pk 
Ondertussen wat onderzoek gedaan.
Beide gordelspanners zit een weerstand over gesoldeerd.
1*Stuurairbag is aanwezig en aangesloten.
2*Passagiersairbag is aanwezig en aangesloten, zit alleen een verkeerd deksel op zwart hard ipv zacht
3*Gordijnairbag is niet aanwezig, maar zit er standaard ook niet in.

Nu alleen de stoelen nog, als ik voel aan de stoel op de zijkant zit daar wel een hard stuk.
Betekent dit dat er wel een airbag zit? De stoelbekleding loshalen is wel een lastig karwei volgens mij of heeft iemand een goede How-to?

Airbagbank.eu is dit wat voor nieuwe gordelspannners, nieuw bij de dealer zijn ze 258 euro/stuk
 
Volkswagen  Polo 6r comfortline  1.6tdi bmt VVT 140pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!