Airbaglampje en ventilatorschakelaar storing

Goedenavond,

Van de week is mijn raammechanisme voor de 2e keer vervangen in de garage.
Direct hierna is mijn airbaglampje (storingslampje) gaan branden. Tevens werkt de ventilator alleen maar op stand 4, en niet meer op 1,2,3.
Heb onder de bestuurdersstoel gechecked of alle stekkers netjes vastzaten en dit is het geval, ook zijn er geen zekeringen kapot.

Is dit toeval? Of kan dit met de reparatie te maken hebben? Wat kan het allemaal zijn?

Ik hoor het graag, ook als ik rekening moet houden met kosten o_O

Groetjes,
Jeff
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 75PK 
Dat je ventilator alleen op stand 4 werk is 9vd10 keer je kachel weerstand. Stand 1,2&3 gaat de voeding over de weerstand heen. En in stand 4 gaat de voeding rechtstreeks naar de kachelmotor. Dus zelf zal ik alleen eerst mn kachel weerstand vervangen.

En de airbag storing moet je uitlezen , kan van alles zijn.
Maar vaak is het je slotschakelaar , voor het buitenwerking stellen van je passagiers airbag. Dit komt vaker voor.
Maar met de airbag blijft het gissen.
Uitlezen is de optie voor nu.
 
Volkswagen  Golf GTI ED35  2.0TSI 
Bedankt voor de reacties.
Staat nu bij de garage. Wordt uitgelezen en waarschijnlijk inderdaad kachelweerstanden vervangen, is niet zo superduur als het goed is.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 75PK 
Fijn dat het niet in de papieren loopt. Heb zelf ook het raammechanisme vervangen en inderdaad is mijn airbaglampje gaan branden. w
Wat was daarvoor de oplossing?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 90pk BMT 
airbag storing na het vervangen van de raammotor?
heb iets soortgelijk gehad. in de deur zit een sensor van het airbag systeem. als de garage de stekker naar de deur heeft losgehad of niet goed bevestigd, dan gaat de auto in storing. was bij mij ook het geval. ik zag dit nog voordat ik de garage verliet. auto uitgelezen en storing gewist, problem solved

Raam motoren gaan dus wel vaker kapot? was al bang dat ik weer zon "gremlin-bak" had gekocht haha! mijne is ook al kapot geweest..
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
airbag storing na het vervangen van de raammotor?
heb iets soortgelijk gehad. in de deur zit een sensor van het airbag systeem. als de garage de stekker naar de deur heeft losgehad of niet goed bevestigd, dan gaat de auto in storing. was bij mij ook het geval. ik zag dit nog voordat ik de garage verliet. auto uitgelezen en storing gewist, problem solved

Raam motoren gaan dus wel vaker kapot? was al bang dat ik weer zon "gremlin-bak" had gekocht haha! mijne is ook al kapot geweest..

Inderdaad na vervangen raammotor. De storing is er ook kosteloos uitgehaald.
Kachelweerstand is wel vervangen moeten worden, hing niet samen met elkaar. Pure pech. Polo kwaaltje blijkbaar...

Bedankt voor de reacties (y)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 75PK 
Ik heb pas raam mechanisme vervangen, had accu los gehaald. Geen airbag fout :)

Ik had ook ventilator probleem, bij mij was kachel weerstand stuk door dat ventilator moeilijk rond ging.
Had eerst weerstand vervangen en na 2km weer stuk.
Dus weerstand en ventilator vervangen.

Ook daar kan je airbag fout geven, aangezien je daar stekker los maakt, dus accu los is aan te raden.

@expor had voor mij foutcode airbag gewist :)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4i 16V 86PK 5D "GTI line" 
Iemand nummers of linkjes naar de ventilator en weerstand? En zijn deze een beetje simpel te vervangen?
Ik heb inmiddels de ventilator en de weerstand besteld bij één van onze Duitse vrienden. Nieuw voor €75,- bij elkaar. Ook heb ik een howto gevonden hoe ze te vervangen. Hopelijk hebben we daarna weer airco op standje 1, 2, 3 en 4 :)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4i 16v CGGB 
  • Leuk
Waarderingen: Jeff.91
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!