Airbag lampje blijft branden

Beste leden,


Sinds ik de auto heb, brandt het airbag lampje. Als ik de auto start dan blijft het airbag lampje direct branden. Het gaat om een polo 1.4 16v uit eind 2002.

Ik heb de auto uitgelezen met een (universele) uitlees aparaat. Hij gaf geen storingen aan. Als ik alsnog aangaf om de codes te wissen en vervolgens de auto start, dan gaat het lampje een halve seconden uit en dan blijft die weer aan.

Ik heb de stekkertjes onder de stoel van zowel de bestuurder als de passagiers kant er even uitgehaald en schoongemaakt. Nog steeds hetzelfde probleem.

Ik had ergens gelezen dat er ook iets met de gordelspanner zou kunnen zijn. Mijn gordel, rolde vrij stroef en hij rolde niet helemaal. Ik heb m ingespoten en hij rolt nu wel helemaal terug en is ook niet meer zo stroef. Maar nog steeds heb ik hetzelfde probleem. Moet ik m misschien vervangen? zoja heeft iemand een filmpje of handleiding hoe ik dit zelf zou kunnen doe ?

Heeft iemand dit eerder meegemaakt?

Alvast bedankt.
 

Bijlagen

  • 20190410_192353.jpg
    20190410_192353.jpg
    957.1 KB · Weergaven: 18
volkswagen  polo 9n1  1.4 16v 
Ik zal dat eens proberen bedankt!

Ik heb met deze uitlees apparaat bij andere auto's wel eens storing uitgelezen en ook gewist. Het is een autel (zie foto) uitlees apparaat (goedkoop spul) ik heb m erna ook met een bleuthoot obd2 uitgelezen, maar ook daar kwam niks uit.
 
volkswagen  polo 9n1  1.4 16v 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!