Airbag lampje blijft branden na vervanging sleepring

Dag allemaal,

Het is mij eindelijk gelukt de sleepring in mijn stuur te vervangen (voor een nieuwe). Nu blijft mijn airbaglampje wel oranje branden, moet dit gereset worden of hoort ie gewoon uit te gaan?

Mvg, Yari
 
Volkswagen  Polo 6N2  1.4 MPI 
Volgens mij gebeurt dit altijd als er iets gedemonteerd / los gekoppeld is en je je contact aanzet.
Blijft het lampje branden totdat het gereset wordt.
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Zover ik het heb geleerd is de accu aansluiten met contact aan niet optimaal vanwege de piekspanning.
Hoe je het ook doet bij een airbag altijd de accu loskoppelen.
Is ook een zekere werkwijze Robin, enige wat ik extra geleerd heb is om de werkzaamheden bij airbags te veranderen.

Ook was bij die training dat je maar om de 15cm een soldeer las mag zetten in verband met een te grote overgangs weerstand.
Echter is dit al een jaar of 7 geleden.
 
Volkswagen  Polo  1.6 16v FSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!