Advies inch banden

Hoi,

Ik wil binnenkort andere velgen + banden laten zetten op mijn volkswagen polo 6R.
Momenteel zitten er gewoon standaard 15 inch banden op. Ik twijfel tussen 16 of 17 inch banden. Wat zijn de voor en nadelen?
 
Volkwagen  Polo 1.4 16V Highline  1.4 
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb sinds kort deze auto en ik mis toch de sportieve look eraan. Voorheen had ik ook een vw polo die was verlaagd etc.
Ik ga toch voor de 17 inch banden met sportieve velgen. Moet nog even kijken welke het wordt. Want de prijzen verschillen.
 
Volkwagen  Polo 1.4 16V Highline  1.4 
Wat ik met grotere velgen het grootste punt vind zijn de prijzen van (goede) banden. Een ongebruikelijke maat kan veel duurder zijn dan de standaard banden voor de auto.
 
Audi  A3 8P Sportback 2010  1.4 TFSI 125pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!