Achteruitrijverlichting doet het niet meer.

Ruud9N

Premium lid
Spritmonitor.de
3,387
1,068
213
Laatst mijn achterverlichting gecontroleerd via een grote etalageruit.
Helaas bleken mijn beide achteruitrijverlichtingen het niet te doen.
Mij lijkt het sterk dat beide lampjes het begeven hebben.

Nu hoor ik dat het kan liggen aan de schakelaar op de versnellingsbak die de achteruitrijverlichting activeert.
Klopt dat volgens jullie ook en zo ja,
- Hoe kom je aan zo'n ding?
- Wat kost het?
- Hoe maak je het? (dus o.a. waar dat ding zich bevind)

Zo nee, wat kan het nog meer voor oorzaak hebben?

B.v.d.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Je kunt eens kijken bij workshop-manuals.com. Site werkt bij mij niet echt lekker op mobiel, maar misschien kun je er verder mee. Navigeren kun je in de linker kolom.
http://workshop-manuals.com/volkswa...ps_switches_outside/main_headlights_(?07/06)/

Verder, zie antwoord pigeon.

De sensor kun je bij de dealer halen onder nummer 02K945415K of 02T945415P
Vervang evt de O-Ring ook: 020301244
Sensor kost nog geen twee tientjes, o-ring nog geen euro.
 
  • Leuk
Waarderingen: Johan
Dank je Pigeon en Iichel.

Helaas Iichel, ik kom op die website niet verder. Kan niets aanklikken ofzo. :(
Lijkt alsof er een deel verborgen zit onder een ander scherm. Ik open hem op de PC.

Die schakelaar zit boven op de versnellingsbak. Dus ik kan daar bij door de schakelpookmanchette eraf te halen?
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Volgens die site moet je de schakelaar bij pijltje 3 hebben.

wp_ss_20161001_0001.png
Dank je Pidgeon. Had inmiddels al begrepen dat ik onder de wagen moest zijn.

Ben vandaag bij de automaterialenhandel geweest en daar hebben ze gezocht op mijn kenteken. Daar kwamen inderdaad dezelfde nummers uit als Iichel mij had gegeven. Ze vonden het wel raar dat er twee tevoorschijn kwamen want ze lijken ook nog eens flink op elkaar. Het enige verschil wat hij kon zien was de kleur van het kapje en de prijs. o_O

een polo 9n heeft maar 1 achteruit rij licht.
Gewoon eerst het lampje controleren.
Ik denk dat jij je vergist met de opvolger. Ik heb er altijd al twee gehad en elke Polo 9N die ik hier zie rijden heeft er twee.

Kreeg natuurlijk ook de tip om de zekering te controleren. Nu heb ik nog wel het originele kaartje erin zitten en vele tekentjes snap ik wel. Maar de achteruitrijverlichting, die haal ik er niet tussenuit. Jullie wel?

20161001_163112.jpg 20161001_163103.jpg
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Oops, ik lees het nu pas. Zat zondag in Marken, Volendam en Amsterdam. Toch bedankt.
Ik ga zaterdag naar een sleutelhut om een paar dingen aan te pakken (helemaal in Zeeland, zucht), hopelijk kunnen ze mij daar helpen.

Als ik het goed lees dan is het inderdaad: 19 10A Reversing lights, selector lever illumination, washer jets.
Ik neem aan dat als mijn ruitenwissersproeiers werken, de zekering in orde is?
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
toevallig kwam ik met zoek hier op het forum tegen dat iemand eerder de stekkertjes van de sensor stuk had.
Vermoed dus dat de eerdere reacties over de sensor/schakelaar in de bak de juiste zijn.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!