Achteruitrijcamera werkt wel op contact maar niet met draaiende motor

Goedemiddag allen,

Kan iemand mij misschien helpen met dit probleem?
De camera doet het zonder problemen wanneer het contact aan staat, maar met ruis en later niet meer wanneer de motor draait.
De av kabel zit aangesloten de rcd unit waarbij de rode draad gekoppeld is aan het canbus kastje.
Aan de achterkant van de auto heb ik de plus aan de achteruitrij lamp gekoppeld en de min op de bruine aarde draad van de lampen. Ook heb ik in de plus draad nog een koppeling gemaakt met de rode kabel die van de av kabel af komt.

Wie weet wat ik fout heb gedaan?
Negeer wat er in beeld komt, de camera ligt nog in de kofferbak.

 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TSI 90pk 
Hey, jij schrijft, >Ook heb ik in de plus draad nog een koppeling gemaakt met de rode kabel die van de av kabel af komt.< ....Brobeer het nog eens zonder deze aansluiting.....

Ik meen dat alleen de voeding van de achteruitrijdverlichting naar jouw camera nodig is, een 'extra' voeding zou ook de interference in jouw beeld kunnen veroorzaken.

Ik meen het probleem ook al eens gehad te hebben met een aftermarket Chinese computer in een andere auto, het aansluitschema (was net zo goed als mijn Chinees zeg maar) van de camera vermelde ook een extra voedingskabel, deze toen ertussenuit gehaald en hij werkte hierna feilloos.

Ben benieuwd succes iig
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Abe_vries en RogerGT
Ik had hier ook last van met draaiende motor. De camera klapte dan niet meer in. Na het plaatsen van een gelijkrichter (rectifier) was het probleem voor mij verholpen. Overigens heb ik de rode kabel die van de AV-kabel afkomt bij de radio ook niet aangesloten.

hier een link van wat ik tussen het achteruitrijlichtsignaal en camera het geplaatst:



Succes!
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI JD: 200pk en 340nm 
Hey, jij schrijft, >Ook heb ik in de plus draad nog een koppeling gemaakt met de rode kabel die van de av kabel af komt.< ....Brobeer het nog eens zonder deze aansluiting.....

Ik meen dat alleen de voeding van de achteruitrijdverlichting naar jouw camera nodig is, een 'extra' voeding zou ook de interference in jouw beeld kunnen veroorzaken.

Ik meen het probleem ook al eens gehad te hebben met een aftermarket Chinese computer in een andere auto, het aansluitschema (was net zo goed als mijn Chinees zeg maar) van de camera vermelde ook een extra voedingskabel, deze toen ertussenuit gehaald en hij werkte hierna feilloos.

Ben benieuwd succes iig
Thx voor je reactie.
Heb het nu even getest maar helaas als ik die extra kabel los haal activeert de camera voor de headunit niet meer. Dus dan doet die helemaal niks meer…
Was het proberen waard
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TSI 90pk 
  • Leuk
Waarderingen: MarkStb
Ik had hier ook last van met draaiende motor. De camera klapte dan niet meer in. Na het plaatsen van een gelijkrichter (rectifier) was het probleem voor mij verholpen. Overigens heb ik de rode kabel die van de AV-kabel afkomt bij de radio ook niet aangesloten.

hier een link van wat ik tussen het achteruitrijlichtsignaal en camera het geplaatst:



Succes!
Oh dit is interessant! Top dat je de link er gelijk bij geeft!!
Is besteld en ga het proberen. De relais is mij namelijk net wat de pet te boven dus dit zou een top oplossing zijn!
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TSI 90pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!