Achteruitrijcamera Polo 6R met RCD330

Goedenavond allemaal. Dit is mn eerste keer ooit op een forum, en ook de eerste keer dat ik een eigen auto heb ;)

Heb een paar weken terug, als eerste auto dus, een Polo 6R gekocht. Was een vrij simpele versie dus wilde hem wat upgraden met een RCD330 en een acteruitrijcamera. De installatie van de RCD330 was vrij eenvoudig, maar die camera kom ik maar niet uit. Ik heb in principe alles geïnstalleerd zoals ik het op verschillende online fora gevonden heb, maar het beeld blijft maar zwart. Alle standaard dingen wel geprobeerd: achterklep dicht, kabels allemaal aangesloten etc. Heb er al een dag of 2 gepruts in zitten en uiteindelijk besloten maar eens hulp te vragen. Heb wat foto's toegevoegd van de installatie, hopelijk maakt dat duidelijk hoe ver ik ben.

Ik woon zelf in Den Bosch, is er iemand in deze omgeving die een kijkje zou kunnen nemen? Uiteraard betaald, is echt een frustratie geworden momenteel.

Thanks ieg!
 

Bijlagen

  • IMG_4729.jpg
    IMG_4729.jpg
    1.6 MB · Weergaven: 138
  • IMG_4730.jpg
    IMG_4730.jpg
    1.7 MB · Weergaven: 128
  • IMG_4731.jpg
    IMG_4731.jpg
    1.1 MB · Weergaven: 141
Volkswagen  Polo 6R  1.2 12V 
Eeh, die RCD330 springt wel op de "camera-stand", voor zover ik weet is die gecodeerd dan. De verkoper zei ook dat ie direct te gebruiken was met een camera.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 12V 
Eeh, die RCD330 springt wel op de "camera-stand", voor zover ik weet is die gecodeerd dan. De verkoper zei ook dat ie direct te gebruiken was met een camera.
Heb je een relais geplaatst tussen de camera en de stroomtoevoer (achteruitrijlamp)? Fluctuaties in de stroomtoevoer kunnen er toe leiden dat het beeld wegvalt (CANBUS). Een relais ertussen filtert die fluctuaties. Ik had namelijk een soortgelijke probleem.

Betekend niet dat het ook bij jou ook het geval is....
 
Volkswagen  6r  1.2 TSI 90pk 
Heb je een relais geplaatst tussen de camera en de stroomtoevoer (achteruitrijlamp)? Fluctuaties in de stroomtoevoer kunnen er toe leiden dat het beeld wegvalt (CANBUS). Een relais ertussen filtert die fluctuaties. Ik had namelijk een soortgelijke probleem.

Betekend niet dat het ook bij jou ook het geval is....
Ja er zit een relais tussen. Dat is dat zwarte boxje op de middelste foto.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 12V 
Je hebt er zo te zien geen delay box op zitten.
Volgens mijn is dit verplicht bij de rcd330.

Dit zal je vast al geprobeerd hebben, maar als de achterklep openstaat doet de camera het ook niet;)
Die zit er wel, dat kleine zwarte doosje op de middelste foto is de delay box. En inderdaad ook de achterklep zeker 10 keer dichtgegooid en gecheckt of die echt goed dichtzat. Helaas geen resultaat :(
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 12V 
Ik had het dus geprobeerd met een "fuse tap piggy back", maar ik kwam daar niet helemaal uit. Dat schema had ik inderdaad gezien. Maar uiteindelijk dacht ik dat als ik het aan het achterlicht aangesloten had dat het niet daar voor ook nog hoefde? Of moet het voor ook nog aan een 12v draad?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 12V 
Ik had het dus geprobeerd met een "fuse tap piggy back", maar ik kwam daar niet helemaal uit. Dat schema had ik inderdaad gezien. Maar uiteindelijk dacht ik dat als ik het aan het achterlicht aangesloten had dat het niet daar voor ook nog hoefde? Of moet het voor ook nog aan een 12v draad?
Zeker. Het achterlicht zorgt alleen maar voor een signaaltje dat de camera aan moet. De camera moet zelf ook nogmaals een eigen 12v aansluiting hebben.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BM ~100pk 
Goed nieuws! Bedankt voor de tips. Het was inderdaad die zekering (met die fuse tap) die nodig was in combinatie met de trigger achter via de delaybox. Is de enige manier om het te doen via die fusetap voorin? Ik moet zeggen dat het er wel een houtje-touwtje uitziet met zon kabel in de zekeringsbox.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 12V 
Goed nieuws! Bedankt voor de tips. Het was inderdaad die zekering (met die fuse tap) die nodig was in combinatie met de trigger achter via de delaybox. Is de enige manier om het te doen via die fusetap voorin? Ik moet zeggen dat het er wel een houtje-touwtje uitziet met zon kabel in de zekeringsbox.
Je kunt altijd kijken of je een extra zekering erin kunt pluggen, of achter de zekeringkast een 12v wegprikken.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BM ~100pk 
Gisteren er ff druk meegeweest, maar uiteindelijk toch maar gewoon via die piggyback gedaan, en dan goed vastgezet. Alles weer netjes dichtgemaakt en het werkt nu helemaal top. Erg blij mee, super bedankt voor de hulp.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 12V 
  • Leuk
Waarderingen: HazouPH
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!