Achteruitrijcamera embleem

Tijdje weg geweest maar ik ben er weer!

En natuurlijk heb ik weer een vraag.. al een tijdje opzoek naar een achteruitrijcamera voor in het embleem, nu zijn er bedrijfjes die alles inclusive kunnen installeren, kost alleen €550,-

Iemand enige ervaring met andere bedrijven die dit goedkoper kunnen?

Mvg


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6C  1.0TSI 
Als je een beetje handig bent kan je dit ook best zelf doen.
Camera en bracket op ali of via polen kopen en installeren.
Meeste werk zit hem in het wegwerken van de kabels in de klep
Zelf ook een half jaar geleden gedaan

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 135PK 
Als je een beetje handig bent kan je dit ook best zelf doen.
Camera en bracket op ali of via polen kopen en installeren.
Meeste werk zit hem in het wegwerken van de kabels in de klep
Zelf ook een half jaar geleden gedaan

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

Slappa, bedankt voor je bericht. Heb je binnenkort tijd?[emoji16][emoji23]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6C  1.0TSI 
Slappa, bedankt voor je bericht. Heb je binnenkort tijd?[emoji16][emoji23]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Uhm, heb me voorgenomen deze nooit meer te installeren, het was namelijk een lastig werkje de kabels weg te werken. Ik kan wel als ik weer op de computer zit kijken of ik de link met tips nog heb.
Was een website waar met plaatjes op staat hoe je wat moet aansluiten etc.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 135PK 
  • Leuk
Waarderingen: Jarie
Uhm, heb me voorgenomen deze nooit meer te installeren, het was namelijk een lastig werkje de kabels weg te werken. Ik kan wel als ik weer op de computer zit kijken of ik de link met tips nog heb.
Was een website waar met plaatjes op staat hoe je wat moet aansluiten etc.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

Zou super zijn! Idd lijkt mij ook een lastig werkje


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6C  1.0TSI 
Ben blij dat ik het toen zelf gedaan heb, ervaring rijker en toch wel trots dat je het dan zelf gedaan heb. Maar ben toen wel een dag bezig geweest, meeste werk zat in de kabels weg werken, af en toe pauze en einde dag pijn aan mijn vingers, je moet namelijk de kabels door je rubbers duwen, is erg stroef.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 135PK 
Je moet geloof ik ook een gat boren in de achterklep voor vocht (?)
Klopt, weet niet of dat ook bij een originele golf 6 camera moet, maar bij de after market wel.
Je maakt dan klein gaatje in je klep waar een slangetje uit komt, dit zorgt ervoor dat het water uit de schakelaar kan weglopen.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 135PK 
Klopt, weet niet of dat ook bij een originele golf 6 camera moet, maar bij de after market wel.
Je maakt dan klein gaatje in je klep waar een slangetje uit komt, dit zorgt ervoor dat het water uit de schakelaar kan weglopen.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

moet bij een oem camera ook, vocht moet ergens er uit
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
Hallo allen, ben ook al een tijd opzoek naar een back up camera in de logo (polo 6R). Wilde dit eerst zelf doen, maar ben bang dat ik me polo sloop [emoji23]. Ik heb zelf de volgende link gevonden en instructies voor de drain pipe. Hopelijk hebben jullie hier iets aan. Hier de links:

Overzicht installatie:

https://www.team-bhp.com/forum/diy-...ustom-adapter-plate-water-drain-page-3-a.html

Instructies drain pipe (naar beneden scrollen voor video):

https://www.team-bhp.com/forum/diy-...plate-water-drain-page-3-a-3.html#post4164074

Ik ga zelf eentje bestellen via Aliexpres en laten inbouwen voor circa 150-200 euro. Maak me wel zorgen om hoe de drain pipe geïnstalleerd word [emoji85]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo  1.2 
Kijk dat is handig, je hebt precies de links die ik ook gebruikt heb.

Het is best zelf te doen. Zolang je ervoor zorgt dat je het gat wat he maakt voor de drainpipe goed dicht maakt met een lakstift.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 135PK 
  • Leuk
Waarderingen: Ser84
Kijk dat is handig, je hebt precies de links die ik ook gebruikt heb.

Het is best zelf te doen. Zolang je ervoor zorgt dat je het gat wat he maakt voor de drainpipe goed dicht maakt met een lakstift.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

Dat is idd waar ik me zorgen om maak. Daarom laat ik het liever doen door een inbouwstation die ervaring ermee heeft. Mezelf kennende ga ik sowieso iets verkeerds doen met de drain pipe.

Heb al een adresje maar zij hebben denk ik niet veel ervaring ermee. Binnenkort ga ik eff bij cartronic navraag doen, zij bouwen dit soort oem camera’s vaker in auto’s. Hopelijk willen zij het inbouwen als ik zelf de spullen in bezit heb [emoji120]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo  1.2 
Mijn garage had geen problemen met inbouwen camera in de handgreep achterklep. De combinatie met parkeersensoren was wel een probleem. Daar zijn ze wel uitgekomen. Bleek dat je voor en achter sensoren moest hebben en ik had ze alleen achter. Mijn garage bestelde de spullen in het verleden bij Cartronics. Maar door de minder goede ervaringen met Cartronics doen ze dat niet meer. Ze bestellen nu bij een bedrijf in Polen die goede service geeft.
 
Volkswagen  Polo AW 1.0 TSI Comfortline DSG  1.0TSi 95pk 
Mijn garage had geen problemen met inbouwen camera in de handgreep achterklep. De combinatie met parkeersensoren was wel een probleem. Daar zijn ze wel uitgekomen. Bleek dat je voor en achter sensoren moest hebben en ik had ze alleen achter. Mijn garage bestelde de spullen in het verleden bij Cartronics. Maar door de minder goede ervaringen met Cartronics doen ze dat niet meer. Ze bestellen nu bij een bedrijf in Polen die goede service geeft.
Ik denk dat jij carsystems.pl bedoelt uit polen.
Zeer goed bedrijf, hier de bracket voor mijn embleem camera besteld en snel geleverd.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 135PK 
carsystems klopt. Kon even niet op de naam komen. Toen garage problemen kreeg met aanleren sensoren in combinatie met de camera gaven ze goede service. Via Teamview op de pc vanuit Polen de garage helpen met aanleren sensoren en camera.
 
Volkswagen  Polo AW 1.0 TSI Comfortline DSG  1.0TSi 95pk 
Je kan de camera ook boven de kentekenplaat plaatsen, in de achterbumper dus Stick Out Tongue
Dat kan zeker, echter is een embleem camera een strakkere luxere oplossing.
Ik had hiervoor ook een camera bij mijn kenteken verlichting, maar ik stoorde er wel altijd aan dat ik zon klein blokje zag, ook met slecht weer is het minder, camera zit namelijk best dicht bij de grond, waar de embleemcamera afgesloten zit en dus niet vies kan worden.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 135PK 
Wat ik lees is, dat je best wel handig moet zijn om dit soort klussen zelf te doen, en dan hopen op een goed eindresultaat. Gaat het verkeerd, dan wellicht toch een beroep op derden om het voor elkaar te krijgen. Wil je dit allemaal niet, dan is hulp van een goed erkend bedrijf een tweede optie, en kun je eventueel terugvallen op gebreken die men dan moet herstellen. In beide gevallen hoop je op het juiste resultaat, dat het naar alle tevredenheid goed werkt.
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.4 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!