Achterbumper monteren/ demonteren

  • Onderwerp starter Verwijderd lid 195
  • Startdatum
V

Verwijderd lid 195

Wie o wie kan mij vertellen hoe de bumper van een 6r gedemonteerd moet worden?. Ik wil deze namelijk vervangen door een GTI achterbumper die al klaar ligt :cool:

Alvast bedankt!!
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    416.9 KB · Weergaven: 172
  • image.jpg
    image.jpg
    471 KB · Weergaven: 164
Bij 9/10 auto's moet je de achterlichten demonteren omdat er schroeven achter zitten. Dan onderkant en wielkuipen afhankelijk van auto. Het is niet zo heel ingewikkelend, gewoon de hele rand van de bumper langslopen op torx/schroeven/boutjes/drukdopjes. Ik weet niet hoe die dingen heten, je drukt het pennetje in het midden in met een schroevendraaier o.i.d. en je haalt ze er zo uit. Pennetje terug naar buiten drukken voor montage en weer vast zetten door hem normaal in te drukken. Het is allemaal niet zo moeilijk als je de tijd neemt, werkt bij alle auto's. Wielkuip kan soms wat lastiger zijn om te vinden, al dan niet door vuil. Als je hem eraf probeert te schuiven/trekken merk je vanzelf wel of hij nog ergens vast zit :)
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
Je moet die torx schroefjes eruit draaien bij linker kant van de auto en de rechter kant het zelfde bij het spatbord.
en onder de bumper zitten ook van die schroefjes. en bij de achterlichten is het een soort klik systeem en daar moet je
de bumper een beetje voorzichtig gelijkmatig lostrekken. en die nieuwe bumper druk je erop en dan klik t ie zo weer vast,
en met monteren precies hetzelfde maar dan andersom :wink:
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!